-> #0
diNovo, det er noget der dur ;)
Har det selv, og har været ovenud tilfreds med det. Mange gamere ville måske vælge det fra. Men rent æstetisk og designmæssigt, så er det seriøst lækkert.
Jeg valgte det ud fra flere parametre:
Ergonomi
Design
Tilvænning
Brugervenlighed
Økonomi
Medieknapper
<b>Ergonomi:</b> Sidder dag og og dag ind med min klap. Derfor ville det være lækkert med et tastatur der havde samme 'følelse'. Musen ligger godt i hånden. Jeg havde forinden brugt en MouseMan og et iTouch. Dertil forekom musen mig en anelse "lille", hvilket den stadig gør, men jeg har altid været lidt ekset med MX-musen.
<b>Design:</b> Siger sig selv. Det her tastatur er for lækkert. Det er simpelt, stilet og indgyder kvalitet ud over alle grænser. Ingen smalle steder (ud over tastaturets fysiske højde ;)) og bare det, at medie-pad'en (nummertastaturet) var frakoblet fysisk. Virkelig lækkert. Jeg bruger det af og til, men funktionen som fjernbetjening er virkelig lækker. Ofte bruger jeg lommeregneren dér, end den indbyggede i Windows eller den i skoletasken.
Også det, at tastaturet dermed fylder mindre på skrivebordet, og der ingen ledninger er, er virkelig lækkert. BlueTooth-teknologien får også et pænt hak opad med dette tastatur. Flere og flere funktioner, indbygget i softwaren til tastaturet/musen gør virkelig dette til et lækkert sæt.
<b>Tilvænning:</b> Jeg har, som sagt, forinden benyttet mig af Logitechs iTouch og MouseMan. Musen er dejlig stor, og tastaturet har en lidt "billig" plastikagtig fornemmelse. Der sidder en masse genvejstaster på, som jeg næsten aldrig brugte. Det er ændret med diNovo'et. Jeg har aldrig været fan af 108 genvejstaster, derfor forekommer diNovo'et at passe mig perfekt. Der sidder 9 genvejstaster, hvoraf den ene er en multifunktions.
Der sidder: Dvale, startside, mailprogram, søgning, volume op, volume ned, mute, "media" og en multifunktionsknap der dækker over; stop, spol frem, spol tilbage og play/pause.
De tre første kan ændres efter behov. Det samme kan "media" sådan set også. De er diskrete og føles dejlige at røre ved.
<b>Brugervenlighed:</b> Tastaturet er lige til at gå til. "Mange" klager over det halve sekunds dødvande musen undergår, når den lige går i dvale eller starter op. Det sker ikke mens man bruger den, hvortil jeg ikke kan se dette som værende et kritikpunkt. Generelt, så mange der klager over sættet, virker ikke til at have sat sig ned, tålmodigt, og gidet at bruge det. Så snart nyeste software og batterier er installeret, så kører det bare.
<b>Økonomi:</b> Var f*cking ligeglad. Havde ikke købt nyt i henholdsvis 4 og 6 år, så at bruge næsten 2 k på en mus og et tastatur var mig ligegyldigt. Skulle bare have, kvalitet, og det koster.
<b>Medieknapper:</b> Som sagt. Dem er der ikke så mange af. Og det er lige til pas. Hvis man absolut er en k*lling og bare vil klistre sit tastatur til, så er der "F-Lås"-funktionen. Eller bare generelt i Windows, hvor man kan tilegne en tastekombination ("Et eller andet" + F1 eller. F2 osv.).
<b>Overordnet set:</b> - så fortryder jeg ikke et sekund at jeg har købt det. Men samtidig vil jeg gerne pointere. Selvom jeg synes at dette sæt er gudeskønt, så vil jeg ikke anbefale det til alle. På samme måde som en grafiker ikke får det store ud af at bruge en Boomslanger (og I andre, spar hinanden for enkeltstående tilfælde, tak).
Jeg synes at det er perfekt til mig, og kan lide at bruge det. Ved også, at mange er glade for UltraX keyboardet. Der er "desværre" ledning i, men det er jo et personligt valg. Jeg lægger lige et billede op i min profil senere i aften, så du kan se hvad jeg mener med, at diNovo'et passer perfekt til mig ;)
Alt i alt. Kan du lide det, så køb det. Tøv ikke et sekund og få det inden for din dør. Du vil elske tastaturet, musen og dig selv - for at have købt det ;)
<b>En sidste kommentar:</b> Som så meget andet i computerverdenen, så er valg af mus og tastatur en personlig ting. En smagssag. Så jeg vil lade det være op til dig.
Der vil med 100% sikkerhed være folk derude der synes det lodret modsatte af hvad jeg lige har skrevet. Dertil, så har de også valgt anderledes. Det er selvfølgelig fair. Ville heller ikke presse noget ned over hovedet på nogen, og slet ikke når det er sådan noget her.
Hvorom alting er, har du set dig blind på det sæt, så køb det. Hvis ikke, så prøv dig frem. Du skriver jo ikke ligefrem: "Er på Herrens mark", så derfor er jeg måske lidt mere fortalende end jeg normalt ville være :)
Men kan du lide det, har prøvet det (og andre) og valgt det frem for et andet alternativ, så kan jeg ikke andet end anbefale det. Forskellige folk har forskellige behov og lyster...
Jeg lever nok bare i en tro om, at de flestes behov og lyster vil blive tilfredsstillet særdeles fint, af et diNovo :00
:r ;)