Logitech diNovo Media Desktop ?

Diverse d.  16. maj. 2005, skrevet af BBlachi
Vist: 240 gange.

BBlachi

Overclocker
Tilføjet:
16-05-2005 20:46:48
Svar/Indlæg:
23/8
Hey !
Jeg faldt over dette tastatur sidste dag, og har tænkt på at købe det, men inden det, ville jeg lige spørge jer her på OC. Er der nogen der kan anbefale det ? ville jeg gerne lige høre fra jer ;) i må også gerne komme med noget kritik om det, hvis i ka ;)

Tastaturet's link: http://www.edbpriser.dk/Listpr...

~ BBlachi

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2005 21:01:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

diNovo, det er noget der dur ;)

Har det selv, og har været ovenud tilfreds med det. Mange gamere ville måske vælge det fra. Men rent æstetisk og designmæssigt, så er det seriøst lækkert.

Jeg valgte det ud fra flere parametre:
Ergonomi
Design
Tilvænning
Brugervenlighed
Økonomi
Medieknapper

<b>Ergonomi:</b> Sidder dag og og dag ind med min klap. Derfor ville det være lækkert med et tastatur der havde samme 'følelse'. Musen ligger godt i hånden. Jeg havde forinden brugt en MouseMan og et iTouch. Dertil forekom musen mig en anelse "lille", hvilket den stadig gør, men jeg har altid været lidt ekset med MX-musen.

<b>Design:</b> Siger sig selv. Det her tastatur er for lækkert. Det er simpelt, stilet og indgyder kvalitet ud over alle grænser. Ingen smalle steder (ud over tastaturets fysiske højde ;)) og bare det, at medie-pad'en (nummertastaturet) var frakoblet fysisk. Virkelig lækkert. Jeg bruger det af og til, men funktionen som fjernbetjening er virkelig lækker. Ofte bruger jeg lommeregneren dér, end den indbyggede i Windows eller den i skoletasken.

Også det, at tastaturet dermed fylder mindre på skrivebordet, og der ingen ledninger er, er virkelig lækkert. BlueTooth-teknologien får også et pænt hak opad med dette tastatur. Flere og flere funktioner, indbygget i softwaren til tastaturet/musen gør virkelig dette til et lækkert sæt.

<b>Tilvænning:</b> Jeg har, som sagt, forinden benyttet mig af Logitechs iTouch og MouseMan. Musen er dejlig stor, og tastaturet har en lidt "billig" plastikagtig fornemmelse. Der sidder en masse genvejstaster på, som jeg næsten aldrig brugte. Det er ændret med diNovo'et. Jeg har aldrig været fan af 108 genvejstaster, derfor forekommer diNovo'et at passe mig perfekt. Der sidder 9 genvejstaster, hvoraf den ene er en multifunktions.

Der sidder: Dvale, startside, mailprogram, søgning, volume op, volume ned, mute, "media" og en multifunktionsknap der dækker over; stop, spol frem, spol tilbage og play/pause.

De tre første kan ændres efter behov. Det samme kan "media" sådan set også. De er diskrete og føles dejlige at røre ved.

<b>Brugervenlighed:</b> Tastaturet er lige til at gå til. "Mange" klager over det halve sekunds dødvande musen undergår, når den lige går i dvale eller starter op. Det sker ikke mens man bruger den, hvortil jeg ikke kan se dette som værende et kritikpunkt. Generelt, så mange der klager over sættet, virker ikke til at have sat sig ned, tålmodigt, og gidet at bruge det. Så snart nyeste software og batterier er installeret, så kører det bare.

<b>Økonomi:</b> Var f*cking ligeglad. Havde ikke købt nyt i henholdsvis 4 og 6 år, så at bruge næsten 2 k på en mus og et tastatur var mig ligegyldigt. Skulle bare have, kvalitet, og det koster.

<b>Medieknapper:</b> Som sagt. Dem er der ikke så mange af. Og det er lige til pas. Hvis man absolut er en k*lling og bare vil klistre sit tastatur til, så er der "F-Lås"-funktionen. Eller bare generelt i Windows, hvor man kan tilegne en tastekombination ("Et eller andet" + F1 eller. F2 osv.).

<b>Overordnet set:</b> - så fortryder jeg ikke et sekund at jeg har købt det. Men samtidig vil jeg gerne pointere. Selvom jeg synes at dette sæt er gudeskønt, så vil jeg ikke anbefale det til alle. På samme måde som en grafiker ikke får det store ud af at bruge en Boomslanger (og I andre, spar hinanden for enkeltstående tilfælde, tak).

Jeg synes at det er perfekt til mig, og kan lide at bruge det. Ved også, at mange er glade for UltraX keyboardet. Der er "desværre" ledning i, men det er jo et personligt valg. Jeg lægger lige et billede op i min profil senere i aften, så du kan se hvad jeg mener med, at diNovo'et passer perfekt til mig ;)

Alt i alt. Kan du lide det, så køb det. Tøv ikke et sekund og få det inden for din dør. Du vil elske tastaturet, musen og dig selv - for at have købt det ;)

<b>En sidste kommentar:</b> Som så meget andet i computerverdenen, så er valg af mus og tastatur en personlig ting. En smagssag. Så jeg vil lade det være op til dig.

Der vil med 100% sikkerhed være folk derude der synes det lodret modsatte af hvad jeg lige har skrevet. Dertil, så har de også valgt anderledes. Det er selvfølgelig fair. Ville heller ikke presse noget ned over hovedet på nogen, og slet ikke når det er sådan noget her.

Hvorom alting er, har du set dig blind på det sæt, så køb det. Hvis ikke, så prøv dig frem. Du skriver jo ikke ligefrem: "Er på Herrens mark", så derfor er jeg måske lidt mere fortalende end jeg normalt ville være :)

Men kan du lide det, har prøvet det (og andre) og valgt det frem for et andet alternativ, så kan jeg ikke andet end anbefale det. Forskellige folk har forskellige behov og lyster...

Jeg lever nok bare i en tro om, at de flestes behov og lyster vil blive tilfredsstillet særdeles fint, af et diNovo :00

:r ;)

BBlachi

Overclocker
Tilføjet:
16-05-2005 21:16:42
Svar/Indlæg:
23/8
Ok! Tak for din fyldige og gode "anmeldelse". Det lyder som om at jeg ska bestilt, hvilket jeg oxo regner med at gøre ;). Jeg har lige et sidste spørgsmål. Går batterierne hurtigt til, eller varer de ved i længere tid? og hvilke batterier skal der bruges ?

~BBlachi

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2005 21:28:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Netop et af "kritikpunkterne" fra forkastende brugere. Batterierne i tastaturet holder i et pænt stykke tid (der medfølger jo batterier, wee).

Dog skal det siges: Der medfølger et par genopladelige batterier, nemlig til musen. Hvis du blot sætter musen i laderen når du ikke bruger den, så holder batterierne så længe du giver at lade på dem. Dem i tastaturet er lidt noget andet.

Batterier aflader af sig selv. Så alt efter hvor længe batterierne til tastaturet (og Mediepad'en) har liggeet, har de også ladetilstand dertil.

Jeg brugte batterierne til mine fjernbetjeninger, og satte nogle genopladelige batterier i. Sådan nogle 2200 mAh batterier. Købte mit sæt engang i december og har først skullet lade dem op nu her. Selvsagt, jeg bruger min computer meget, så det er ikke fordi de har stået for sig selv ;)

Dem til musen er af en "ok" kvalitet. Som sagt, hvis du blot sætter den i laderen, skulle der ikke været et problem. Med mine egne batterier, kan musen sagtens stå en weekend over, og alligevel have strøm til en masse timers brug. Har sjældent oplevet, at batterierne løb mere tør, end jeg ikke kunne bruge musen.

Så her er kodeordet, brug i forhold til "vedligeholdelse".

Så mit råd: Køb nogle gode genopladelige batterier. Ikke mindre end 1800 mAh, og gerne over 2000 mAh. De er dyre, men det er en god investering sat i relief til ladetid og brug.

Bare sørg for at lade på dem en gang imellem. Hvis du køber f.eks. 8 stk (4 til tastatur, 2 til mediepad'en og 2 til musen), kan du bare "skifte parvist". Dvs. når dem til mediepad'en løber tør, sætter du dem i musen, sætter musen til at lade natten over, skifter dem igen, og samme trick kan du benytte på tastaturet.

"Vane og brug" ;)

Zimmermann

Overclocker
Tilføjet:
17-05-2005 02:15:04
Svar/Indlæg:
68/16
Jeg elsker også tastaturet! :f

Men jeg har nogle problemer med tasterne. Først ville space ikke virke uden jeg skulle hamre den helt i bund - så fik jeg det byttet, og nu er det så ctrl der ikke virker! (selvfølgelig den venstre ctrl, man konstant bruger til copy/paste/cut/osv.!) :l

Tror bare jeg har været ret uheldig.. det ser ikke ud som om andre har haft de samme problemer.

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
17-05-2005 09:06:53
Svar/Indlæg:
1373/34
Rigtigt lækkert tastatur.... Du hører ingen klager her fra :e

DiRtBaG

Superbruger
Tilføjet:
17-05-2005 11:03:53
Svar/Indlæg:
99/16
Jeg er enig, diNovo er et lækkert sæt, jeg har dog valgt at bruge en MX 1000 istedet for den der følger med.
Jeg er på sæt nr 2, da min datter hældte et glas saftevand i det første, og så måtte jeg til at skille det ad, med det resultat at 1 af de klemmer der holder tasterne gik i stykker. Dog virker det perfekt, men jeg hader at have noget der ikker er optimalt. Så jeg solgte det til en kammerat., for billige penge.
Jeg var ikke et sekund i tvivl da jeg skulle have nyt. diNovo er for mig det ultimative tastetur på alle områder.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2005 14:55:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Vil ikke klandre dig for noget, men vil alligevel gerne vide hvorfor, du valgte MX1000'eren i stedet for 900'eren der følger med?! :)

-> #0

Undskyld jeg låner din tråd #0 :r