#1 som #2 også siger,,, hvad er en computer!?? det er jo cirka ALT der har noget med elektroniske kredsløb at gøre, der er jo computerer i Alt fra biler, fjernsyn, mobiler, køleskabe til stortset alt andet der er elektronisk....
hvis du skal præciserer dit spørgsmål, tror jeg det er bedre at spørge om "hvad er en PC..?" PC'en er indbegrebet af det at have en computer derhjemme som hovedsagligt bruges til spil, Film, regneark, txtbehandling osv...
1: den første computer siges at være en meget advanceret kugleramme, den kunne selv lægge tal sammen, og trække dem fra hindanden...
2: det var en lille trækasse med nogle tandhjul der var placeret så man kunne arbejde med cifre der gik fra 1-9...
3: Manuel
4: alle de første "computerer"(PC'er) var alle DOS baserede, senere kom Win95, 98, 98SE, WIN-ME, WIN2000, WIN-XP,
WIN-64B, og snart WIN-Longhorn... uddover Windows er der også andre der har forsøgt sig gennem tiden, men det eneste der IKKE er blevet opkøbt af microsoft er Linux...
5: jeg ved at DELL og Compact leverer store mængder computerer til skole, virksomheder og andre... men ellers er der (så vidt jeg ved) ikke nogle der ligger "nr.1"
6: kan ikke huske hans navn, men han var omkring 60-70år og havde hvidt skæg.. :p
7: de første PC'ere der kom ud i befolkningen havde ikke mere end nogle få Mb... og hvad RAM angår, sagde Bill gates engang at 286b RAM ville være mere end rigeligt til alle...!!!
8: MEGET :00 . og den stopper ikke....
9: i starten var det som sagt militæret der opfandt PC'eren, det var også dem der i 1969 opfandt internettet :o