Computer - dybt ustabil.

Diverse d.  17. maj. 2005, skrevet af Schumi
Vist: 235 gange.

Schumi

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2005 16:39:18
Svar/Indlæg:
250/59
Ja here goes, min com er som i profilen..

Pludselig en dag får jeg blå skærm under opstart af Windows XP... hmm prøver en reboot.. blå skærm.. hver gang...

Damn, ud i dos, formater, installer windows, nej.. der hvor den scanner disken melder den at disken er beskadiget og windows xp kan ikke installeres.. Jeg prøver at sætte en gammel 8GB IDE disk til (den anden er en SATA) og installere windows.. ingen problemer.. hmm..

Tager min disk (SATA'en) ned til en ven, formaterer den igen, installere windows på hans computer.. ingen problemer ?:(

Formaterer den, tager den med hjem og installerer Windows... uden problemer og computeren kører igen ?????

Jeg prøver at overbevise mig selv om at der ikke er noget galt og det bare var ren tilfældighed... den kører super i ca. 3 dage... ups.. så stopper den ved post, den har lige talt ram op men stopper lige inden at den plejer at gå videre til at finde mine CD-dreve og hdd... samt lige vise SATA-RAID info.. ?:(

WTF... jeg prøver min vens ram klods, men så vil computeren ikke engang gi' et billede ???... så sætter jeg mine egne i igen, og så vil den gerne gi' billede men stopper ovennævnte sted ved post..

Nu har jeg fundet ud af at hvis jeg venter længe nok, så kommer den i slowmotion! videre, det går virkelig langsomt men den får fundet alle drevene (de kommer stille og roligt frem, linie for linie, virkelig langsomt) og starter op efter en krig! (vi snakker 2-4 minutter - virkelig !) men når først den kommer ind i Windows, så kører den helt normalt, ingen problemer, ingen nedsat performance.......

Hvad gør jeg ??? hvad kan jeg teste ??? Jeg er helt lost ! :x

PS. den er ikke clocket, overhovedet...

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
17-05-2005 17:33:16
Svar/Indlæg:
14079/622
halvdødt mobo måske ?

Har du evt.mulighed for at teste fit HW i en andens maskine, eller låne et andet bundbræt ?

Schumi

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2005 17:52:13
Svar/Indlæg:
250/59
Ja, på fredag kan jeg køre ned til en kammi og så smider vi mine ram og hdd og gfx over på et "gammelt" Socket-A bundkort med en 2500+ på.. men som jeg skriver da jeg kom hjem første gang med en nyformateret hdd, der startede den helt normalt op.. 3 dage senere.. så gik det galt igen.. Så selvom den lige starter fint op med det gamle bundbræt føler jeg mig bare ikke sikker... men selvfølgelig hvis den laver fejl, så ved jeg det ikke er min/mit CPU/Bundkort... Kørte lige en PCMark04 og fik lidt over 3800.. det er da meget normalt når den ikke er clocket ik ??

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
17-05-2005 18:19:57
Svar/Indlæg:
14079/622
Har ikke nogle erfaringer med pcmark...
Men det kunne evt. være Sata-controlleren der er busted ?

Schumi

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2005 19:02:51
Svar/Indlæg:
250/59
Okay, af alle de problemer jeg nogensinde har oplevet i forbindelse med computere, er det her den sorteste og mest underlige (for mig) forklaring jeg har fundet...

Det viser sig at det er mit rat (Thrustmaster 360 Modena Pro) som når det er tilsluttet en USB-port, simpelthen nedlægger min computer ?:(

Jeg har prøvet at sætte den til i hver af mine 4 usb porte, jeg har prøvet at sætte mit webcam til i samme port som ved næste boot og stadig er der kun ét faktum.. er rattet sat til, så går min computer/bios/post i ultamativ slowmotion..

Rattet fungerer fint i windows og spil, men hvordan det kan sænke min computer sådan, det forstår jeg simpelthen ikke... Men nåh ja så ryger det da af helvedes til...

jsv

Superbruger
Tilføjet:
17-05-2005 20:00:17
Svar/Indlæg:
315/39
hmm så var det måske min usb mus der fik min til at opfører sig på samme måde lige inden musen døde... Det havde jeg ikke troet... ?:(

jsv

Superbruger
Tilføjet:
17-05-2005 20:00:44
Svar/Indlæg:
315/39
hmm så var det måske min usb mus der fik min til at opfører sig på samme måde lige inden musen døde... Det havde jeg ikke troet... ?:(

jsv

Superbruger
Tilføjet:
17-05-2005 20:01:45
Svar/Indlæg:
315/39
møg kat hold poterne fra F5 !!!

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
17-05-2005 20:42:06
Svar/Indlæg:
14079/622
->#4
Hvor fucked ?:( ...

Schumi

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2005 22:00:13
Svar/Indlæg:
250/59
#8 Ja det er fuldstændig fucked ?:(

Kan ikke lade være med at grine når jeg tænker på at jeg har formateret uden grund, kørt 70 km sydpå og tilbage igen, 2 gange på 2 dage.. ligget på gulvet og skiftet ram rundt i alle slots... alt det kunne være sparet bare ved at unplugge rattet... det er jo for sygt :00

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2005 22:06:26
Svar/Indlæg:
1503/128
Har prøvet nøjagtigt det samme med en USB Card-reader. Nok fordi den så enheden som et drev og forsøgte at lede efter det under boot, men alligevel rimelig fucked up!

Silent

Skribent
Tilføjet:
17-05-2005 22:19:42
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #0 Havde en support for et stykke tid siden med en kunde, (næsten samme problem som dig) det viste sig at hans Canon printer ikke kunne sættes til når han ville benytte et bestemt stykke hardware fra vores firma.