En hjælp til radiator

Vandkøling d.  17. maj. 2005, skrevet af red_martians
Vist: 302 gange.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
17-05-2005 20:41:49
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg er netop kommet i samme situation som porsche kom i for 5-6år siden... Luft-kølingen holder ikke længere, den larmer, der er for mange blæsere osv osv. Et rent støjhelvede selvom jeg har monteret Zalman på 5-7volt over hele linien, med passiv PSU.

En flink fyr Sajmon fortalte mig om vandkølings fordele... Som luft-mand var jeg meget skeptisk, men overvejer snarligt at give det et forsøg.

Godt, jeg har efterhånden gjort mig klar over hvilke kølehoveder jeg skal ha' fat i... Men radiatoren generer mig. Jeg skal have den absolut bedste single 120mm-radiator på markedet... intet mere, intet mindre. Jeg har simpelthen ikke plads til mere og mobilitet er meget vigtigt.
Jeg har desuden tjekket h2okoelings radiator-guide, og div. test her på hardware-test og andre sites... Men er ikke blevet det mindste klogere. (tænker dog meget på black ice Extreme) :)

Twilight

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2005 20:46:51
Svar/Indlæg:
597/39
Ta' evt. et kig på D-Tek ved Vcore. Rigtig nice raditor.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
17-05-2005 21:11:28
Svar/Indlæg:
7881/1165
Prisen er jo meget li' med black-ice Extreme1 hvis man køer den blæser motnering til også....
Hvad med alphacools nexXxos er den noget værd.... Den er ihvertfald til en god pris, og ligger ydelsen ikke nævneværidgt under de 200-300kr dyere kunne det da godt være ejg ville hoppe på sådan én!!

Men min forestilling om den er, at den måske er bedre at sammenligne med black Ice pro :l

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2005 21:14:34
Svar/Indlæg:
2694/107
Jeg vidste fandeme ikke at Porsche kørte med zalman @ 5 volt :e

Men jeg har kun hørt godt om Procore.

/Ash

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
17-05-2005 21:18:07
Svar/Indlæg:
1328/55
Jep, en D-tek Procore er ikke ringe - skulle ikke undre mig om det var den bedste

www.vcore.dk ;)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
17-05-2005 21:20:32
Svar/Indlæg:
7881/1165
:) tjaaa, jeg skal overveje det... Synes bare det er underligt at i er så enige.... Er der ikke nogle der har prøvet noget andet?? :o

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
17-05-2005 21:30:37
Svar/Indlæg:
1328/55
Jo self er der nogle der har prøvet andet :p

Men sagen er den at den d-tek procore er af kobber (og lidt messing) - den er lidt større og tykkere end andre "normale" 120mm vandkølere - og så har den et tilpas mellemrum mellem lamellerne, så der både er en stor overflade, mens der samtidig let kan hives en del luft igennem :)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
17-05-2005 21:49:39
Svar/Indlæg:
7881/1165
men det er f.eks. HW-labs Blick Ice Extreme da også???
Sorry jeg er ny på området, så ved generelt ikke det store om det... luft har generelt været mit specialle... og har kæmpet mig gul og blå gennem div. vandkølings-guides for at komme til det her punkt...

Nu skal jeg bare ha' fundet ud af den optimale radiator, så mit system ikke siger en lyd og stadig ikke vejer 25-PC-doktor-kg. :e

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2005 23:22:57
Svar/Indlæg:
1137/24
D-tek heatcore er den bedste radi kan få, og med shroud vil den hive BIX'ens trusser så langt ned, at den aldrig ville ture vise sig mere :e

Det bedste ville være, hvis du fik en Weapon shroud på den, men de er ikke lige til at få fat på i DK, men du må nøjes med dem Vcore.dk har...

Hvis det ikke er argumentation nok :)
+ Den er større end alm. 120mm rads = større køleareal
+ Meget lav flowmodstand = bedre køleevne
+ Shroud'en gør den effektiv og mindre støjende

Hvis det ikke er nok, så er du fortabt :e ;) :D
/Thomas

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 02:03:05
Svar/Indlæg:
1996/65
#7... jeg har den HW-labs Black ICE Extreme du omtaler ...

Og må i den forbindelse skuffe dig... hvis du vælger at bruge den radiator, så ville du kunne du få meget mere ud af en stor kobberprofil med en blæser på ... (luft køler)

Jeg syntes ihvertfald ikke at den var god nok alene, så jeg købte mig også en HW-labs Black ICE Extreme 2 ... sådan at jeg har 2 radiatore ...

Såe jeg kan også kun som de andre anbefale D-tek.
Simpelthen fordi den bare må være bedre ...

(desuden hvis man selv laver en ordentlig fan shroud, så er den noget billigere) ....

Det skal foresten lige siges, at der ikke er nogen fan shroud på HW-labs black ice radiatorer ...(eller de er ikke store nok)... så man kommer til at høre på en masse støj (turbolens) fra radiatoren ... hvis man altså ikke selv opfinder en shroud.... :i

red_martians

Moderator
Tilføjet:
18-05-2005 09:40:08
Svar/Indlæg:
7881/1165
tjaa, så må jeg jo næsten være overbevist om en D-tek :)
Er bare blevet ret overrasket over det!! :o

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2005 17:07:00
Svar/Indlæg:
687/9
har haft begge dele, og må nok erkende at procoren behagede mig mest... shroud flækker du bare sammen af hvad du nu har liggende, du virker jo som en fingerfærdig gut :D

jeg brugte en shroud lavet af en ½ bundkortkasse, og det fungerede ganske fint..

min konklusion på de 2 radiatorer er: køeevnen er forsvindende ens efter hvad jeg har erfaret, men prisen taler klart til fordel for procoren..

håber det hjalp lidt