#11 > Så vidt synes jeg det spiller rigtig fint. Jeg skal naturligvis lige vænne mig til de adskillige indstillinger der er i bios, for der er mange flere end på 875/865 og 915...
Jeg overvejer også en cpu der understøtter lock-free, men IMO er der for lidt at hente. Når først det bios issue der er med Vcore bliver fikset er jeg alligevel over 300 Mhz fsb på chippen, selv under load er den ikke bare i nærheden af at blive så varm som min EE'er gjorde @ 4.4.... Men jeg venter nok simpelthen til den nye presler kommer før jeg skifter cpu, den her er rigeligt hurtig. Men min beslutning er på ingen måde endelig. Det er dog helt klart efter mine tests at det gælder om at få fsb så højt op som overhovedet muligt, man vinder næsten intet IRL ved høj memory hastighed uden en høj fsb.
Boardet skal dog nok Vmem moddes for at få det fulde udbytte af rammene, men 73xx i SiSandra er noget mere end jeg havde på de gamle chipsets, Everest siger 8353 så det er rimeligt ok.
Jeg har kører nu 4663 Mhz @ 291 Mhz fsb, med DDR2 @ 728 cas 4-2-2-7 og det er med memory @ turbo og hyper-path 3 enabled. Systemet er helt stabilt og memtest kører ligeledes fejlfrit. Intet på boardet er moddet og der er derfor også "kun" passiv køleprofil på NB, så derfor synes jeg egentlig resultatet er ret ok.
Jeg har ryddet op i profilen og smidt et par nye billeder op. Der kommer nok et par flere i løbet af formiddagen.
Alt i alt er jeg tilfreds med boardet, for selv om der er et par bugs er det bare klippe stabilt. Men det er muligvis også pga. psu'en, den er bare for vild, den må være vildt effektiv, for den bruger mindre strøm @ 4.66 Ghz end min Shuttle gjorde det @ 4.1.... :e Og den er ikke bare i nærheden af at være varm....