Ingen opstart (periodisk)

Diverse d.  18. maj. 2005, skrevet af System
Vist: 199 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
18-05-2005 18:20:53
Svar/Indlæg:
0/11005
Et par gange om ugen vi min computer ikke starte op.
Jeg kan høre at harddiske blæsere og cd-rom starter op, men mus tastatur og skærm sker der ikke noget med. Det berømte "bib" kommer heller ikke. Slukker jeg og tænder igen starter den op som intet var sket.

P4Northwood 3,0
Abit ICmax3
radeon 9800.
2 GB Adate pc 4000
Chill Innovation 400W stømforsyning

Den har kørt stabilt i ca. ½ år, så den er ikke nysamlet. Der ud over er der ingen problemer med den.
Computeren er ikke clocket og har heller ikke været det...(i læste rigtigt)...
help me.

Wulff
Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 18:24:16
Svar/Indlæg:
2353/24
du er ikke den eneste som har det problem :(, jeg har hørt at andre også har det det (incl. mig selv). men jeg ved ikke hvad det skyldes eller hvad løsningen er (udover RMA, som jeg ikke ønsker, da det er mineneste nogenlunde acceptable maskine).. jeg er dog nødt til at slukke bag på psuen når den ikke vil starte op, hvilket den ikke vil det meste af tiden

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 18:33:59
Svar/Indlæg:
1249/247
Ja dette problem kender jeg desværre også.... men ikke løsningen

svend

Overclocker
Tilføjet:
18-05-2005 19:32:42
Svar/Indlæg:
308/22
det var rammene hos mig.

illuzioN

Superbruger
Tilføjet:
18-05-2005 20:06:50
Svar/Indlæg:
264/40
Præcis samme problem jeg havde med min forrige pc. Hver gang den havde været slukket i længere tid, ville den heller ikke starte. Skulle først, som #1, slukke for PSU bag på, før den startede op. 40 (60 døgn) arbejdsdage på Midtdata's værksted kunne heller ikke løse problemet.
Nu har jeg dog fået mine penge tilbage efter 1 års kamp (virkede ikke fra dag 1). Ikke fordi Midtdata til sidst gav sig, men fordi pakken ved 5. afhjælpningsforsøg, blev post skadet.
Kan desværre ikke hjælpe dig med problemet, men er med på en lytter :)

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 21:08:08
Svar/Indlæg:
658/48
hvad med dit BIOS batteri ? Sidder det ordentligt og virker det optimalt ?

Prøv at skifte det... virkede her med mit gamle Gigabyte kort

TBT

Superbruger
Tilføjet:
18-05-2005 22:29:30
Svar/Indlæg:
422/14
Lad være med at slukke, så er problemet løst :p

Nå spøg til side, har selv oplevet det på min dual maskine, men det viste sig at være en brist i den ene CPU der gav problemet, fandt en anden CPU, og problemet forsvandt.

Det var dog først da jeg fik fat i noget bluetooth audio til Skype, jeg fandt frem til den dårlige CPU, for hver gang jeg snakkede over skype, gik maskinen kold, og efter en del udskiftning af HW, fandt jeg den lille synder til sidst.

Så grunde er der desværre nok af, men at finde den rigtige, er ikke så nemt.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 22:38:48
Svar/Indlæg:
2353/24
ja, det gør det ikke mere betrygende at der er så mange forskellige grunde/løsninger.

Siden min begyndte på det har jeg skiftet/sat mere i: gfx, psu, ekstra hd, ekstra ramblok.. har prøvet kun med een, kabinet og self kølesystem.. de sidste 2 ting skulle dog ikke have nogen indflydelse på det ;) mangler kun cpu og mobo.. cpu kommer muligvis når p4 prescott 3,2ghz falder lidt mere i pris.

Schumi

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 12:00:13
Svar/Indlæg:
250/59
På min gamle Athlon T-bird var det simpelthen ren Overclocking/BIOS der gjorde det.. da jeg nulstillede bios'en forsvandt problemet..

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 21:57:27
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg er ikke sikker på at det er nok at oplyse fejlen inden reklamationen udløber, og hvis du vil forsøge, så husk at få lavet en eller anden form for dokumentation, for at du virkligt har oplyst om fejlen.

Når jeg siger dokumentation, mener jeg kvittering for brevet (hvis det sendes med postdk), og fotokopi, hvis det sendes pr mail, så både en kopi af mailen og svaret som du får, så er du på den sikre side.

illuzioN

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2005 23:32:22
Svar/Indlæg:
264/40
#9, det er korrekt. Hvis du reklamere over en mangel inden for din 2 års reklamationsret, har du mulighed for at reklamere 5 år frem, på samme fejl.
Du bliver derfor nød til at sende din maskine ind til forhandleren.
Sådan fejlen først og fremmest bliver rettet, men herefter har du dokumentation på fejlen og kan hermed reklamere 5 år frem.
Håber du har købt den samlet og hos én forhandler. Ellers kommer det nok til at koste teknikkerløn og forsendelse.