Sidder her, og kan ikke få OCet mit system over FSB 220 (multi 10)
Bundkort: Asus K8V-X CPU: AMD Athlon64 3200+ Ram: 512mb GeiL Value PC3200
Har lavet om divider mht. ram da jeg troede det var det, men det var det ikke, der er ikke agp/pci lås på mit bundkort, så strøm på agp porten når op på 73 volt - Er det mit GeForce 6800GT der ikke kan klare mere strøm eller? - Kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor min CPU ikke vil overclockes mere :|
Desuden så har jeg sat mine ram ned på 333MHz - da de jo normalt er 400MHz, for at undgå at det ikke er rammene, men de når kun op på 286MHz - Så derfor er det jo ikke rammene :)
hvorfor vil du i oevrigt overclocke ... det er da ikk ret meget du faar ud af det.... Dit GFX traekker alligevel hele laesset naar du spiller... og det er ikk ligefrem fordi du har en chance paa top 100 ???
Sæt htt/ldt til X4 eller X3 for at være på den sikre side.
Geil value kan som regel ikke klare meget mere end 220-230 jeg fik dog mine gamle op på 231.
Din agp kan måske låse ved 67mhz prøv og det passer. Start computeren op uden overclock, men med samme volt som under overclock. brug clockgen til at hæve fsb og se om agp'en følger med. hvis den gør og ikke låser. så sæt mhz på agp ned i bios og overclock derudaf.
Hvis gfz kort tvinges til at kører hurtigere end 66mhz eller som nogen låser ved 67mhz så brænder du det af i længden. giv gerne de geil ram 2.9v som de må få inden for garantien ifølge geil eget website www.geilusa.com
Ellers sæt en multyplier på. det er ikke det fedeste men du vil få en hurtigere cpu ud af det 😉