Ytringsfrihed en by i Rusland?

Hyggehjørnet d.  18. maj. 2005, skrevet af System
Vist: 333 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
18-05-2005 23:21:10
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg sad lige og læse et indlæg en vis Fætter Br.dk, men nu forsvandt den? Det var da meget reelt og omhandlede hvorvidt der bringes nok skandinaviske nyheder på hardware-test.

Er dette et brud på ytringsfriheden som den fremstår i dag? Jeg er bekymret, og dette er måske min sidste dag på HARDWARE-TEST Forum..
Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 23:23:51
Svar/Indlæg:
2126/135
<i>Redigeret... Mangel på relevans...</i>

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
18-05-2005 23:25:02
Svar/Indlæg:
14079/622
<i>Redigeret...</i>

Hvad drejede tråden sig om ?

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 23:27:54
Svar/Indlæg:
6624/113
#2 - Slet ikke. Men det er svært at tage folk alvorligt, som ikke engang gider lave en brugerprofil herinde. ;)

#0 - Jeg kan ikke sige hvad der er smuttet med den tråd, men jeg finder det lidt svært at folk bare kommer valsende ind og kritiserer uden at være konstruktive. Det kunne måske være en af grundene til at en moderator skrabede den.

Det mindste man kan gøre, er at komme med forslag til hvilke nyheder man evt ville se - gerne links til sider med relevante nyheder og lignende.

Men "kæft i er dumme" kan ingen bruge til noget som helst. ;)

<b>EDIT : Hvis det her skal blive en sviner-tråd, så deaktiverer jeg den - så hold venligst kommentarer på et relevant plan!!! Debatten om det her fejler ingenting - men keep it straight!</b>

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
18-05-2005 23:30:29
Svar/Indlæg:
14079/622
Kun mig der tror at #0,#1, #3 og #6 er én og samme person ? :p

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 23:31:39
Svar/Indlæg:
270/58
Skriv til hans ISP'er så får han et fint brev om han skal stoppe spam :e Bliver han ved lukker de hans internet. :D

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 23:32:35
Svar/Indlæg:
2786/120
#0+1
Og du regnede så med, at vi ikke opfatter dig som dum, når du roser dig selv?? :00
Undskyld mit opstød, men kan ikke se meningen i det... ;)
Hvis du kiggede efter et par andre tråde af samme karakter, ville du foriøvrigt kunne se, at vi altså forsvare vores forum med næb og klør, uden at der dermed går groft sprog og "mobning" i den ;)

MVH.
Toke :)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 23:34:10
Svar/Indlæg:
6052/189
Jeg forstår ikke helt hvad den her tråd går ud på ? Og hvilken den refererer til ? :e

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 23:35:02
Svar/Indlæg:
2126/135
#0 o´pret en profil, hvis du vil tages seriøst..

<i>Redigeret... Læs #6!</i>

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 23:36:18
Svar/Indlæg:
2786/120
#11 Det er begrænset hvor megen IT, der bliver ført i skandinavien, på et plan, hvor siden kan se nogen relevans i det... Den hedder jo trods alt Overclocking.dk, ikke jeg_har_en_computer.dk ;)
At "vi" er Skandinaviens førende site, skal såmænd stilles i det perspektiv, at vi er en af de sider med flest tests, artikler og nyheder, hvilket kan lade sig gøre, da Hardware-test.dk og OC.dk immervæk er samme side, delt op i OC-nørder, og HW-interesserede ;)

MVH.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 23:36:52
Svar/Indlæg:
6624/113
#9 - Læs #6. ;)

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 23:42:38
Svar/Indlæg:
2786/120
Det skulle ikke menes som, at du truer ;)
Jeg formulerede mig måske lidt forkert, og det beklager jeg naturligvis :r
Vi er skam åbne, jeg personligt i hvert fald, over for en god diskussion... Men bare fordi vi ikke bringer så mange nyheder fra Norden, gør dette os vel ikke til et dårligt HW-site??
Denne del af siden, er jo trods alt oprettet for folk med OC i blodet, og Danmark, Norge og Sverige er ikke ligefrem de lande, hvor der foregår mest "hardcore" OC, der er værd at lave en nyhed om ;)
Finland er selvfølgelig en anden snak, men det er som regel 1 team man hører om, og hvor mange nyheder kan man poste om dem?? :00 ;)
Hvis vi udelukkende bragte skandinaviske nyheder, ville siden være ret så død :)

mVH.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 23:45:16
Svar/Indlæg:
6624/113
#16 - Jeg prøver jo netop at holde diskussionen på et sagligt niveau, da jeg mener at man ALTID skal være åben overfor forbedringer og forandringer. Men "konstruktivitet" er nøgleordet her - så prøv at komme med forslag til steder hvor de nyheder i efterlyser, kan findes.

Og lad venligst være med at tro at Anti-Pjerrot's opførsel er et udtryk for den generelle holdning til tingene her på siden.

Det er en faens arbejde at sidde og moderere en tråd - og tro mig, det sker mens i sidder og læser. :D

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2005 23:50:21
Svar/Indlæg:
2126/135
Undskyld at jeg farede sådan op. Siden igår har vi haft en dårlig stemning ang. folk der ikke oprettede profil og svinede/beklagede Hardware-test.dk. Det beklager jeg.

Men da jeg syntes at se et sammenhæng mellem pavefar, pavemor og fætterbrdk, så mener jeg at jeg er i min gode ret til at spørge om du ikke vil gøre det klart hvem du er og hvad du vil.

Et er at påstå at vi ikke leverer skandinaviske nyheder, selvom den sjette nyhed på siden er fra en skandinavisk side...

Noget andet er at påstå at nyhederne ikke er opdaterede, hvilket alle kan se at de er... Det er bare for plat og umodent.

Så - Hvilken BEGRUNDET kritik har du af nyhederne på forummet?

Og kan du ikke oprette en profil, bare for at være flink - Vi er ikke bange for at skjule noget, derfor er vores profiler fuldt udfyldt...

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 00:05:18
Svar/Indlæg:
270/58
#0: Tror problemet er at du ikke gider bruge lidt tid, på at få første 'post' til at ligge op til en diskussion. Du kommer ikke med et par relevante nyheder som OC.dk har overset. Og så virker det hurtigt som mudder :l

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 00:10:07
Svar/Indlæg:
2786/120
#20 Jeg sagde ikke, at vi var de eneste der lavede relevante artikler ;)
Jeg sagde, at vi var en af dem med flest...
Og igen... Kig nu på sidens navn!
Overclocking.dk... Dette har intet med kabinetter at gøre, medmindre det narturligvis er et, der giver nogle forbedrede muligheder for OC... Det er netop blevet vedtaget for et par måneder siden, at så mange ikke-OC og ikkeOC- interessantHW relaterede nyheder, skulle "holdes væk" fra siden ;)
Håber du kan se mit synspunkt :)
MVH.
Toke

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 00:11:35
Svar/Indlæg:
2126/135
fætterbr kom med en nyhed og den bliver postet på hardware-tast.dk

Nyhederne bliver i høj grad leveret af brugerne og ikke kun af crew.

hardware-test.dk er for alle, og man kan nemt få indflydelse på siden. Derfor kan vi også forsvare den hvis folk kritiserer.

Og undskyld, at jeg ikke er så stært i min forståelse for opbygningen og betydningen af sproget. Jeg er teknikinterreseret og ikke særlig sproglig...

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 00:18:14
Svar/Indlæg:
270/58
#20: Når nu du skriver at du læser andre sider - Som alle andre her også gør - hvorfor vil du så havde fyldt nyheds afd. med tests du allerede har haft mulighed for at læse? (da du læste de andre sider).

Og Berlingske Tidende henviser da heller ikke til Weekendavisen, hvis de har haft en god artikel. (Hvis det sker) :p
Man vil jo gerne holde på sine 'kunder', men vi kan godt blive enige om, at det generalt er for lidt de danske sider linker til hinanden.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 00:22:05
Svar/Indlæg:
2126/135
#24 men som du selv siger, så er det de fleste der kigger på alle de danske sider mindst flere gange dagligt, hvis de leder efter it-stof.
Og da der ikke er så mange, er det jo ikke svært at holde styr på...

Derfor er det godt at kunne læse forskellige nyheder.

Det kunne være pænt kedeligt at hvis vi kom til at ligne hinanden, som Urban og Metroexpress...

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 00:29:03
Svar/Indlæg:
270/58
#25: Jep, de fleste kigger jo rundt. Man vil jo gerne havde det hele med, og hvis man skule samle alle de nyheder som bliver bragt på danske hardware sider, så ville det blive dybt uoverskueligt. Derfor må man vælge den/de sider, hvor nyhedsskribenterne ramme tættest på det man har interesse for. Og her er jeg så :e

Urban og Metroexpress...de ligner da ikke hinanden :e - De har da forskellige reklamer :D

Smash

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 01:27:45
Svar/Indlæg:
194/13
Ytringsfrihed er en by i Rusland, ja.

Der er ikke ytringsfrihed i Danmark, selvom mange tror det.

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 01:52:53
Svar/Indlæg:
2694/107
Jeg kan så lige informere at der findes ikke en by i rusland ved navn Ytringsfrihed.

/Ash

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 08:24:36
Svar/Indlæg:
3640/1231
#0 > Alle ejer retten til at tale, og det gør du sikkert også ,)

Men du ejer ikke retten til at bliver hørt på vores forum, hvis vi mener dit indlæg blot er et påskud for at skabe en ligegyldig debat, som vil føre til "mudderkastning" eller lign.

Om vi skriver nyheder fra skandinaviske sites eller ej, er noget vi vurderer ud efter hvad vi finder interessant for vores læsere.
Dog er vi kun mennesker, og det er ikke sikkert vi ved hvad læserne vil se, men så har vi lavet muligheden for at de selv kan poste en nyhed, som kunne være interessant for de andre læsere ;)

Et godt eksempel er da h2okøling som selv har postet eksterne nyheder om deres seneste artikler.

Selvfølgelig mener vi selv at vi leverer de bedste artikler og har det bedste forum, alt andet ville vel være underligt.
Og så længe at så mange brugere er enige, så ændrer vi skam ikke på noget. Heller ikke (eller slet ikke) fordi der kommer et par stykker uden profil, som sætter spørgsmålstegn ved alt lige pludselig, og mest af alt virker som nogle som bare vil skabe lidt røre i andedammen.

Det var så "vores" holdning.

Min helt egen siger mig at det stinker langt væk af misundelse.
Men det er vist sket før at jeg har taget fejl :00 :e

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 13:37:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #29

Troede ikke du kunne tage fejl! :00

.oO( Et rungende "Fuck_Nu_Nej" presser sig på! :e )

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
19-05-2005 14:34:29
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg fatter ikke at folk kan sige sådan nogle ting om denne dejlige side: Citat "Det lader jo til at vi har Hol.dk 2 her." Nyhederne på forsiden, læser jeg hver dag, og jeg synes de rammer godt.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 14:39:32
Svar/Indlæg:
2786/120
Og vi har hermed endnu en tråd, hvor forfatter forsvinder i mængden?? :00

MVH.

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2005 14:40:50
Svar/Indlæg:
1476/44
30#

han er fejl fri.

OT: Fed film? SIG NOGET OM FILMENS HANDLING OG DU ER DONE OVER AND OUT! :e

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 15:08:53
Svar/Indlæg:
4263/107
*Stiller sig endnu engang klar til at placere et velanrettet mastodont-spark, assisteret af en indonesisk bjerg-elefant, lige midt i løgposen på #0*

Det er muligt at jeg lader mig provokere, MEN FOR H*LVED SÅ LÆS DOG HVILKEN SIDE DU ER KOMMET IND PÅÅÅÅÅÅÅÅ !!!!!!! :o

W W W . O V E R C L O C K I N G . D K

Det er muligt at du læser det som "alt_hvad|der^handler-om~computere.kåm"

MEN DET STÅR DER IKKE x(

Og derudover finder jeg det usmagligt at komme med kritik, hvis man
1) Ikke giver sig til kende.
2) Skriver flere gange - bare med forskelligt navn.

Lav en profil. Klag alt det du har lyst til. Bare sørg for at du har dine facts i orden først, tak :i :)

Feel free to edit this post. Jeg skulle bare "slå" på et eller andet...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 15:31:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #32

Måske der er tale om den samme gut?! :00

-> #33

Der er folk der dør... *na naa naa naaaaa naa :p*

:e :e :e

Com and get me! :00 :p

(Ved du hvor jeg bor?! :l ?:()

-> #34

Rolig ven! :f

Pas på blodtrykket. Må jeg henvise til forumreglerne, og i stedet for at svine dig til over Messenger eller PM, må jeg lige smide en "irettesætter" her i tråden...

http://www.hardware-test.dk/oc...

1: Du har tydeligvis ikke gjort din research. Tjek evt. på google først, for at finde relevante ledetråde.

2: Skriv dit indlæg i det rigtige forum... nej hov, vent lidt... øhh :l Nevermind! :00

3: Spam... behøver jeg at sige mere? :00

4: Personlige angreb er ikke velkomne. Gå efter bolden, og ikke folk som #0 der ikke kan gøre for det :p

5: Ingen reklamer tak! "www.overclocking.dk " og "alt_hvad|der^handler-om~computere.kåm" - er nødt til at ansøge administrationen om ret til at reklamere i forummet. Ikke igennem folk som du. Måske virksomheder du selv står bag?! :00

6: CAPS LOCK ER UNØDVENDIG... Brug evt. "shift".

7: Overdrevent brug af "!", "." og "?" hjælper dig ikke. Spørg evt. pænt først. En post med kun "!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" fortæller ikke særlig meget om problemet. Beskriv det derfor først i stedet for.

8: Warez, serienumre og cracks er uønsket. Så din hentydning til en Windows Seial key er ikke velkommen her. Det samme gælder den wares du har forsøgt at programmere. Vi kan genkende koden uden problemer. Og cracks gør ondt.

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2005 15:41:57
Svar/Indlæg:
1476/44
35#

Jeg ved du bor i Aalborg, så jeg skal bare lede efter en sindssyg lille halv fed man klædt ud som en sith! :e

-Der findes kun 4 af dem i hele DK

Og jeg ved du hedder Allan R. Meineche

HAH! Du har INGEN anelse om hvem jeg er..I am your sworn enemy...!

No sith/NN/Admin Powah can defeat me!

MAWHAHHAHAHA!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 15:56:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #36

Jeg er kun Sith når jeg skal til midnatspremiere på 'Star Wars'. Så den chance er forspildt. Jeg er ikke halvfed, trind om livet ja, men ikke halvfed :p

(Selvfed? :00)

Sindssyg? Altid! :e

Der findes kun én Allan R. Meineche i hele Danmark, det kan jeg garantere dig for ;)

Kan godt være at hverken en trind-om-livet Sith, undertegnede eller en med Admin-Powah kan deføje dig. Men jeg kan til gengæld deaktivere dine svar/indlæg! :e :p

(*driller bare ;)*)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 15:59:54
Svar/Indlæg:
4263/107

Hvad fanden var så det for en redningskrans du havde rundt om livet da vi var til LAN ? :e

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 16:03:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #38

Det var heller ikke mig, det var F(r)ede24. Han sad, som I sikkert husker, overfor Rune/Black Angel 2. Han hældte så meget vand ud af ørene.

Kortsluttede sin egen computer, og oversvømmede også Frede's barebone :00

Jeg sad nede i hjørnet og skumlede ;) :p :e

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 16:07:42
Svar/Indlæg:
4263/107

Jeg sad direkte overfor ham ... :00

Ikke teh n00b aka BA2 (som ikke forstår at kyle det 2-tal af h*lved til), men M I G :e

Skummede, savlede og svedte. Ja - jeg kunne lugte det helt hen til mig 8)

(Hvis jeg nu er pæn og kalder det et lille (aka. stort) traktordæk. Er det så ikke ok? :e)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 16:09:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #40

Så både dig og Rune/Black Angel 2 har siddet og fugtet? Fandme klamt da :l

Sidder og skummer, savler og sveder... sig mig. "Spillede" I andet end computer?! :00 :l ?:(

Du var dælme også udmattet da. Rune lod til at have problemer med orienteringen, da han hele tiden skulle have lyset tændt :l

Seriøst. Dét aspekt havde jeg slet ikke overvejet. Det forklarer Runes pludseligt afløste frustration, samtidig med at du drattede om, på din klap. Hvem fanden lægger sig til at sove med sin klap som hovedpude ?:(

(Nej! :e)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 16:11:38
Svar/Indlæg:
4263/107

Jaja - jeg kan jo ikke gøre for at visse personer sagtens kunne udgøre det sidste dæk på en bil, eller hvis det er helt grælt - dækket på en traktor :o

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 16:13:03
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #42

Arj. Kom ind i kampen. Du må da være lidt mere opfindsom end "dobbelttraktordækdælle"... kom nu Andreas... Stamps. Vis hvad du er gjort af... :00

Eller... nej vent, lad hellere være :l

Bare OT med stil, som du plejer :e

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2005 16:37:53
Svar/Indlæg:
1476/44
37#

Det har du så sandelig ret i..!