RAM Volt max på et ABIT bundkort

Diverse d.  20. maj. 2005, skrevet af System
Vist: 182 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
20-05-2005 10:48:38
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej alle

Jeg overvejer stærkt at købe et Abit Fatal1ty, men vil gerne vide hvor mange Volt det kan give RAM...

DFI Lanparty kan jo give 4V, og hvis man har RAM som gerne skal have en 3,5-3,6V ja så er jeg jo lidt på spanden hvis Fatal1ty kun kan give 2,9V fx... :)

RAM jeg tænker på, er dem som Black Angel 2 har.
hvis bundkortet ikke kan give nook, og man sakl have en booster, skal der så købes en til hver RAM klods?
SlackeR

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2005 10:59:14
Svar/Indlæg:
567/2
Kun én booster til alle.
Mener ikke fatality kan give høj-høj vdimm. tror måske 2.9 er max, men ellers 3.2 så vidt jeg ved.
Men altså ved heller ikke hvor fedt booster er på fatality, er der nogen som ved om de har fattet at vtt skal følge vdimm automatisk?

svend

Overclocker
Tilføjet:
20-05-2005 12:23:05
Svar/Indlæg:
308/22
er fatal1ty ikke et OC board ?? noget ala ic7 max3 bare til AMD64 ??? for det her sq da os OTES blæser på boardet!

plz do correct me if i'm wrong!

SlackeR

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2005 16:55:54
Svar/Indlæg:
567/2
Jamen jeg tror ikke det kan give mere.
Virkelig et problem fra abit.
Det er ekstremt sjældent man kan få mere vdimm med en ny bios. der findes godt nok fra abits side en speciel bios som skulle tillade mere tweaking, men jeg ved ikke hvad den helt præcist giver mulighed for.
Desuden lader de garantien frafalde hvis man bruger den :00
Problemet med boostere, som ellers kan give 3.9v, i abit er at den såkaldte VTT har haft problemer på mange kort. Det er også en ramspænding, som altid er ½ vidmm. Og abit har ikke ladet den følge automatisk som langt de fleste andre, derfor kan man ikke clocke så godt.

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2005 17:30:49
Svar/Indlæg:
1713/31
Det er meget få enthusiastbundkort hvor det er muligt at give vDimm på mere end 3,2v da det kræver at spændingen skal komme fra 5v railen og hvis man kun skal bruge f.eks. 3,4v vil der være meget spild og mosfetten vil blive brandvarm (mere eller mindre).
Normalt kommer spændingen fra 3,3v railen og derfor er 3,2v ca. max på et enthusiast bundkort da der også tages forbehold for spændingsfald.

På DFI nF4 mener jeg der er en jumper som skal flyttes for at "enable" spændinger imellem 3,3-4v istedet for 2,5-3,2v. Det som den jumper vel egentlig gør er at skifte mellem 3,3v og 5v railen så når den er flyttet til 5v er det nok en god ide at sætte ekstra køling på mosfets så de ikke får nogen arbejdsforhold på omkring 90-100 grader (et gæt). Denne temperatur bør dog meget let kunne sænkes ved at tilføje en støjsvag blæser over dem - har man luftkøling kan det også være flowet fra CPU blæseren køler dem nok...
DFI er vidst de eneste der er kommet med denne jumper løsning så det er enten DFI nF4 eller en OCZ DDR Booster hvis man vil over 3,3v.

the

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2005 18:30:44
Svar/Indlæg:
1019/119
skal selv have Twinmos og en booster det kommer sgu til at køre :e