Star Wars - Episode 3 Revenge of the Sith

Hyggehjørnet d.  20. maj. 2005, skrevet af NoNig
Vist: 1579 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2005 14:16:49
Svar/Indlæg:
23132/740
Ok. Jeg er ved at gå til. Ved at der er mange af jer som ikke har set filmen, men til dem af os der har, opretter jeg denne tråd.

Der er sikkert en del ting vi gerne vil snakke igennem og diskutere på livet løs om.

Så hvis du/I har intention om at se filmen, og derfor ikke vil vide noget om handlingen, synes jeg bare at I skal klikke væk.... :i ;)

I andre: Kig ned!

*SPOILERS* --->



Let the fun begin! :e

Hva' siger I folkens?

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2005 14:54:20
Svar/Indlæg:
14079/622
Synes det var en overdrevet fed film :e..
Dog synes jeg at det var en lidt "sjov" slutning, da Odi-wan bare efterlod Darth Vader/Anakin i live..

Men ellers rigtig fed, og nogle gode kampscener.. ISÆR med Joda :P:e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2005 15:11:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Scenen med Obi Wan og Anakin har jeg glædet mig til længe. Vi er en lille gruppe der længe har været af den opfattelse, at Anakin faldt i lavasøen, og ikke blev forbrændt ved bredden af den.

-> Alle

Under alle omstændigheder, så er scenen rimelig fed. Man fornemmer hvordan Anakin brænder op, både fysisk, men også psykisk.

Generelt så er filmen klippet i et rimelig heftigt tempo. Bare åbningssekvensen alene kan tage pusten fra en. Der er tilpas med komik i. Det er afbalanceret og ikke falden-på-halen, som Jar Jar Binks er/var det.

Synes at Androiden var fedt lavet (Generalen, Grevious), da han også har været en yndling.

Og nu vil jeg fandme sige det:

Hold kæft hvor var jeg paf da Mace Windu døde. Vidste det godt (kendte stort set al handling i filmen på forhånd), men ikke at jeg ville have det på den måde. Det samme med Padawan-lærlingerne. De små. Selvom det bare er film, så er de noget af det mest uskyldige. Deres åbne sind bliver fuldstændig forrådt af Anakin. Obi Wan siger i Episode 4, at Anakin hjalp med at nedbringe og slå Jedierne ihjel... det er langt fra helt korrekt. Han slår den nemlig selv ihjel. Stort set allesammen...

Mace Windu er den ultimativt fedeste Jedi med et lyssværd. Han bliver aldrig overgået, og kan kun tilnærmes med Anakin, Obi Wan og Qui Gunn.

Han klarer sågar Kejseren, selvom han lige har smadret de andre Jedis uden problemer. Så formår Mace alligevel at "knuse" Kejseren. Han er, med lyssværdet, stærkere end Kejseren, hvilket også bevises i scenen med Palpatine forsøger at "svitse" Mace. Mace holder, med Kraften, tordenkilerne tilbage, og rister Kejseren selv.

Men generelt så er filmen bare fed fra ande til anden. Så come on drenge og pige(r). Smid nogle kommentarer...

Der må være flere der har set filmen.



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
20-05-2005 15:12:54
Svar/Indlæg:
1476/44
1#

Vi ved jo alle at du har en svaghed for små grønne mænd! :e



OleOlsen
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2005 16:27:57
Svar/Indlæg:
1/0
Jo jeg syntes også den var rigtig godt lavet og flot. Men jeg syntes godt nok også at Anakin havde skiftet karakter. Han var blevet mere mørk og ondsindet at høre på end 2´eren... men det var jo også meningen.



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2005 16:48:00
Svar/Indlæg:
2959/206
Har lige set filmen idag.. Fed film...
Men jeg syntes dog at den går ALT for hurtigt.. "Du bliver kendt som Darth.. Vader.." osv..

Syntes at den skulle have været et par timer længere, så ville det være fed.. Hehe :)



K1lroy
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2005 17:16:07
Svar/Indlæg:
767/119
Har jo også set den, og der er noget som jeg ikke helt kan forstå..

Kan det passe at Yoda snakker om at Qui Gunn, er kommet tilbage fra den mørke side -eller har jeg bare misforstået noget?!

Men ellers en noget fed film - overvejer lidt at gå ind og se den igen! :e Den er fandme fed, og selv om der er utroligt mange kampscener - bliver man ikke træt af dem, helt klart den bedste af de 3 nyeste film..



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2005 17:20:02
Svar/Indlæg:
2540/228
For satan da.....



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2005 17:53:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Det er faktisk et stykke inde i filmen ;)

-> #6

Nej. Det er netop der man "indser" hvad forskellen på Jedier og Sith'er er.

Jedier er udadvendte og åbne.
Sith'er er inverse og egoistiske.

Det som Yoda siger er, at ikke kun Sith'er kan "snyde" døden. Det kan Jedi'erne også.

Jeg blev lidt irriteret filmen igennem, for de danske oversættelser er forkerte. Direkte forkerte op til flere steder. Så det er nok derfor du har misforstået det.

Det Yoda siger er, at kun én anden har formået at "overvinde" døden. Han er vendt tilbage Kraftens "dyb" og vil nu undervise Obi Wan. På samme måde, som Obi Wan senere underviser Luke.

Mht. kampene:
4'eren, ja ok. Gamle mænd. Langsomt og "sjovt".
5'eren, ja ok. Ny ung mand. Skal til at lære det.
6'eren, ja ok. Ny ung mand er nu ved at være god. Mere elegant.
1'eren, Jediernes storhedstid. Hurtig kampstil og ekstravegante finurligheder.
2'eren, Jediernes storhedstid. Hurtig kampstil og flere forskellige ekstravegangte finurligheder.
3'eren, Jedierne storhedstid er ovre. Nu er kun "krigerne" tilbage. Grovere stil. Mindre elegant, men langt hurtigere og intuitiv.

Jeg var med at miste pusten da Anakin og Obi Wan startede ud. Det går SÅ FUCKING!!! hurtigt :l :e

-> #7

Enig! :e



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2005 17:57:28
Svar/Indlæg:
14079/622
->#3
huh ?:( :)

->#2
Ja er du gal...
"Anakin.. they´re too many. What shall we do ?" og så nakker svinet dem bare :00.
Er det der man siger "Tak for l*rt" ?:)



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2005 17:58:47
Svar/Indlæg:
14079/622
Og det ironiske er, at hvis Anakin var forblevet Jedi, var Padmé ikke død som han netop ville forhindre ved at gå "den mørke vej".

Idiot siger jeg bare :00
:P



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2005 18:43:25
Svar/Indlæg:
2959/206
#8
-> #5

Det er faktisk et stykke inde i filmen


huh?



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
20-05-2005 20:09:01
Svar/Indlæg:
448/18
#5 --> Den har den perfekte længde. Man kunne ellers godt have forestillet sig en lidt for lang slutning, som det f.eks. desværre (efter min mening) lidt var tilfældet med 'Return of the King'.



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2005 22:32:00
Svar/Indlæg:
2126/135
Commander Cody, the time has come. Execute Order Sixty-Six

Mit første indtryk efter filmen var, at Palpatine/Sidius blev spillet fremragende og meget overbevisende. Hans stikpiller til Anakin, blev leveret med perfekt elegance og snuhed... Man kunne tydeligt se på Anakin, at han trykkede på præcis de rigtige knapper. Især scenen hvor Dooku bliver dræbt da Anakin klipper hovedet af ham på Palpatines kommando... Man kunne fra starten se at Anakin var under hans kontrol...

Hvis i bliver i tvivl om handlingen, er det her...
http://scripts.cgispy.com/news... :e

Jeg blev ret berørt over især nedskydningen af Ki-Adi-Mundi, da han er forest i angrebet mod klonerne, og hans tropper skyder ham midt i det hele...

Den var pænt led.

The time has come. Execute Order Sixty-Six



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2005 22:35:12
Svar/Indlæg:
2126/135
-> 13 Pas på der er slettede scener hvis i ikke vil blive skuffede...



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
20-05-2005 22:43:04
Svar/Indlæg:
448/18
Nu du snakker om flere scener:
Hvor lang er den scene, som de digitale biografer har fået, hvor man ser Yoda gå i eksil på Dagobah?



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2005 22:57:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Det er netop det ironiske ved filmen. At Anakin's mangel på klarsyn ikke ser, at Palpatine leder ham lukt i den retning han ikke vil i. Han betror sig blindt ("be aware of the moment"), på Palpatine. Fokuserer for meget fremad og bagud, i forhold til hvor han selv befinder sig.

Palpatine og Anakin spilles genial af Hayden og Ian.

Ang. nedskydningen af Jedi'erne. Jeg har altid været af den opfattelse, af Mace Windu blev nakket i et af slagene, efter Palpatine var blevet "tilfangetaget". Derfor kom det lidt som et chok, at han døde allerede dér.

Ikke desto mindre, så er filmen, efter min mening, plotmæssigt perfekt. Den er så godt drejet, at den ikke rammer det den skal. Men næsten efterlader et indtryk af, at George har haft manuskriptet til at ligge i 30 år, og først har lavet filmen nu.

Den fuldender cirklen SÅ perfekt. Men, desværre er jeg ikke så stor fan af 1'eren, og 2'eren var ej heller den "fedeste". Men dog langt bedre end 1'eren. Så derfor er jeg nok endnu mere lykkelig over, at 3'eren var så god, som den endte op med at blive :D



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2005 00:21:10
Svar/Indlæg:
2126/135
#16 ang. filmene så er min rækkefølge : 5,4,3,6,2,1,

Mener klart at 5'eren er bedst. Men det skyldes nok mest scenerne i city in the clouds i Bespin, og på Hoth. Scenen hvor Han Solo skærer maven på sin Tauntaun op og kommer Luke ind.. :e

Alt i alt syntes jeg filmen er bedst til at sprede kendskabet til universet.

Og som 3'eren ender den ikke lykkeligt...

Og selvfølgeligt det bedste: No. I am your father

:)



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2005 00:38:43
Svar/Indlæg:
448/18
#17 --> Hehe, jep! Det citat er... ja... lækkert :p :f



cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2005 13:25:22
Svar/Indlæg:
3532/303
Jeg blev mega positivt overrasket, selvom jeg havde sat mine forventninger mega højt.
Da Obi-Wan skyd Grievous og siger "How uncevilized" Når han har skydt ham med en blaster, hænger jo helt fantastisk godt sammen med at Sir Alec Guiniss i fireren siger "This... Is your fathers lightsaber, not as random or clumsy like a blaster. An elegant weapon, for a more civilized age" og i toeren siger "Anakin, this weapon is your life".. Er så evigt misundelig på dem der har holdt en lightsaber i deres hænder, og på dem der har fået lagt gfx så det ligner det helt rigtigt... Er bare så mega misundelig.

Mht. 3eren havde jeg faktisk håbet at vi havde set Yoda som dukke, det tror jeg desværre ikke vi gjorde...
Den film går parsec frem for nuværende film standarder, ligesom 4, 5 og 6eren gjorde og egentlig stadig gør.
Er alt for vild med den måde 3eren slutter med at alle kulisserne er identiske med dem i 4eren og hvordan alle rumskibe osv. ændre sig til at ligne 4eren mere og mere...

Mvh. Rage



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2005 18:27:22
Svar/Indlæg:
1888/560
Star Wars har aldrig været bedre.

...men, som altid er der jo altid nogle kritikpunkter.

Palpatine vs. Mace Windu kunne jeg f.eks. ikke lide, Ian McDiarmid er sq blevet for gammel og langsom til den slags. Måden han nakker de første Jedi's på virker også lidt som om, at de bare er nogle små wannabe Jedi's...
Hans kamp mod Yoda er til gengæld hjælp, men der har Ian også fået hjælp af computeranimation.

Enkelte steder kunne jeg godt ønske der var brugt mindre animation og i stedet enten modeller (som er blevet brugt meget i Lord of The Rings) eller scenen var blevet tilrettelagt, så brugen af animation var mindre.

En enkelt "blærescene" så jeg også gerne fjernet i kampen mellem Anakin og Obi-Wan - der hvor de svinger sværene rundt i luften et stykke lidt fra hinanden uden at ramme hinandens sværd (lidt ligesom General Grievous gør mod Obi-Wan) - det virker bare helt malplaceret at gøre det midt i en sværdduel...

Nu skal det hele dog ikke handle om fejlene, så trækker også lige et par positive ting frem.

I modsætning til Episode II, så synes jeg Hayden Christensen spiller kanongodt i Episode III - en ting som jeg virkelig ikke kunne lide i Episode II.

Scenerne efter Palpatine har givet Sixty-Six ordren er formidable (og meget sørgelige) - musikken gør meget. Nu hvor jeg er ved scener med forræderi - scenen hvor Anakin går indtil Jedi lærlingene...

Apropos musik, så fik jeg i hvert fald kuldegysninger, de gange hvor temaet fra Episode I er med - det tema er for sejt. Det er resten af musikken for den sags skyld også.

Anakins kamp mod Obi-Wan (minus ovennævte "blær"), sejeste lightsaber kamp i hele Star Wars :)

Der er sikkert en masse jeg har glemt, men hvor Episode I skuffede meget pga. ting som for meget blær (animationer bl.a.), Jar Jar Binks og en haltende handling og Episode II delvist skuffede pga. samme blær (i mindre grad end Episode I), dårligt skuespil og en lidt haltende handlig, så er Episode III et mesterværk. Den originale stemning fra Episode IV, V og VI i en nutidig udgave - bare bedre.

Jeg skal SÅ meget have den her film!



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2005 18:33:19
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #20

Enig. Som sagt: Så giver den 4,5 og 6 helt nyt liv. Specielt med henblik på designdelen til sidst. Det Correlianske skib til sidst er en rigtig fed detalje.

Er enig med dig i, at der er nogle steder der er lidt "øv" mht. animation. Men Ian og Christopher bliver jo ikke yngre ;)

Synes at Hayden og McGregor spiller bedre end nogensinde. Hayden ligner med perfektion Mark Hamill i nogle scener, og som jeg sagde til dig, så er musikken fænomenal. Willams har virkelig strengt sig an.

Specielt med "Flag Parade"-temaet fra 1'eren, der går igen i op til flere udgaver. Modulationer og tonarter. Imperial-temaet er også rigtig godt gemt nogle steder.

Når den kommer på DVD har jeg købt "stor"skærm. Seriøst. Køber et plasma TV eller en LCD-monitor. Den film kan ikke nydes på mindre end 37" :00 :e

... og måske et par nye højttalere :r



cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2005 02:13:59
Svar/Indlæg:
3532/303
#21 Jamen så ses vi hos dig til Star Wars kavelkade ?
Jeg er meget imponeret over hvordan Obi kommer til at ligne obi :D Altså McGregor til Alec Guineiss.. Det er virkelig fedt at se, de ting han siger og den måde han er på, ihh.. Skal sgu ind og se den igen kan jeg mærke!

Mvh. Rage



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2005 02:41:04
Svar/Indlæg:
2126/135
#22 - tænkte det samme 3 timer efter - denne film blir en klassiker og "SE min signatur" blir den næste STARWARS klassiske replik... :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2005 12:15:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #22

Når skærmen er købt, og højttalerne er "oppe" igen. Så er jeg sgu frisk! :e

13 timer og 3 minutter! :e :e :e

Til sammenligning er 'Ringenes Herre' ca. 10 timer og 54 minutter :00 :D

-> #23

Det her bliver en film af episke proportioner, ingen tvivl om det :D :) 8)



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2005 19:47:06
Svar/Indlæg:
448/18
#24 'Ringenes Herre' i 'Extended Edition', som selvfølgelig er det eneste rigtige (:p), varer nu ca. 12 timer :e



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2005 20:13:47
Svar/Indlæg:
1476/44
24#

Bare rolig, har 5.1 digital lyd, mangler bare skærmen! :e

25#

Nemlig..! :e




#27
Sall
 
Overclocker
Tilføjet:
22-05-2005 20:29:01
Svar/Indlæg:
83/27
Fandme den fedeste star wars film de har lavet! sparker røv på alle andre



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2005 21:23:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #25

Det er også 'EE' jeg har brugt som eksempel ;) :p

Kom igen :00

<b>*EDIT*</b>

(For "retfærdighedens" skyld)

Jeg ville lige tjekke det igen. Bare for at være 100 % sikker. Det viser sig, at tiderne på imdb.com ikke helt stemmer overens med dem der står på DVD-boksen/sedlen. F.eks. til 3'eren står der "Ca. 4 timer"... hvilket jeg bare har noteret som 240 min. og ikke 251 min. - som imdb siger.

Så det kan være, at tiderne er angivet forskelligt. Hvis man tager imdb-tiderne, så giver det 11 timer og 22 min. Er rimelig sikker på, at tiderne jeg noterede fra mine bokse stemmer med det jeg har skrevet længere oppe.

Kan naturligvis have lavet en taste/tyrk-fejl :r



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2005 23:05:55
Svar/Indlæg:
448/18
#28 Pinligt pinligt! Jeg var for doven til at tjekke ( :l ), men var overbevist om, at det var lige over de tolv timer. Kan selvfølgelig godt se nu, at biograf versionerne ikke kommer op i 10 timer og 54 min :r



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2005 18:00:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #29

Ved nu ikke. Tjek selv tiderne på 'EE'-boksene. De stemmer ikke overens med IMDB.com

At der står "ca. 4 timer" på boksen, og 251 min. på nettet er jo selvfølgelig en forskel. Men sgu ikke på 28 minutter. Det hænger bare ikke sammen! :o

Vidste godt, at "ca. 4 timer" gange tre, jo giver omkring 12 timer. Ærlig talt, så blev jeg også lidt overrasket over, at det "kun" blev til ca. 11 timer :l



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2005 19:04:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #31

Den proces har været i gang siden 2'eren. Anakin bliver gradvist vendt imod siden.

Yoda fornemmer det allerede i 2'eren. Der er lidt af det i 1'eren. Kejserens påvirkning er i gang "allerede" efter 1'eren. Det udarter sig så i 3'eren, hvor Palpatine videre snor Anakin om sin finger.

Han forsøger at stritte imod, mens han forhold (Jedi forbud: "No attachment") til Padmé gør det besværligt. Utroligt at Anakins klarsyn snyder ham på den måde, men beviser blot, hvorledes selv gode hensigter kan vendes til at være noget modbydeligt som nedslagtning af småbørn.

Anakin overgiver sig til Palpatine allerede i 2'eren. Han betvivler hele tiden Obi Wan. Igennem hele hans tid som Padawan. Obi Wan ser det som hovmod og arrogance, hvilket det også er, men Palpatines stikpiller om "De tror dig ikke" og "Du er mere end de tror" hjælper ikke på det.

Da Anakin så hjælper til med Mace Windus undergang, ved han, at han er gået over. Han kan ikke længere modstå Kejseren. Hans tiltro (hovmod og arrogance) til sig selv får ham til at tro, at han kan gøre det, ved at hjælpe Padmé. Men Padmé er end ikke døende, forend hun selv prøver at forklare Anakin, at hvis han havde forholdt sig passiv, levet med, at tingene tager sin egen drejning, så var intet af dette måske sket.

Fremtiden er altid uklar, og at handle ud fra små syner er ikke godt. Et tema der faktisk behandles i en film som 'Minority Report'.

For lige at "konkludere" din udtalelse. Anakins vej fra "opgivning" til nedslagtning er længere end de ti minutter i biografen :)

Han ved at det er forkert, men det er det også at gå over til den mørke side. Palpatine drejer jo Jedierne om til at være de 'onde'. Det er end ikke sikkert, at Anakin og Palpatine ville blive slået ihjel, men Palpatine får Anakin til at tro det...

Alt andet hvad Palpatine har fortalt, er jo "sandt" :00

Faktisk er Palpatine en god personificering af alle diktatorer. Hvordan demokrati i en hyldest er blevet overgivet til diktatur (Hitler, Stalin osv.), hvor det er blevet vendt til folkedrab og etniske udrensninger.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2005 22:29:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #33/Alle

Er jeg den eneste der har set hele 2'eren? (;) :p)

Hvis I huske tilbage, så er det jo ikke første gang Anakin foretager en gemen nedslagtning. Han gør det også i 2'eren. Sandfolket ("Not only the men, but also the women, and the children too... They are like animals, and I slaughtered them, like animals").

Der er hele 'Star Wars' igennem godhed og offervilje i ham. Han bruger det bare forkert, til tider...

Han er dybest set egoistisk og meget bange. Kendetegnende for mange børn og teenagere.

Hans styrke(r) bliver blot påvirket forkert.





MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
23-05-2005 23:29:37
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg var inde og se den i dag. Fed film. Ikke for børn, da Anakin får hugget en arm og begge ben af, og derefter antændes af lavaens varme. Lidt grumt at Obi Wan bare "skælder ham ud" og vender ryggen til.

Jeg synes den kæder de nye film sammen med de gamle, som der står tidligere i tråden, med at designet ændrer sig til det i episode 4. Flot lavet.



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
24-05-2005 07:07:35
Svar/Indlæg:
1476/44
35#

Nej det tror jeg sgu ikke, så skulle der ske noget helt uventet...

Dart Vader er død og der er fred i galaksen.



finger
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2005 09:13:45
Svar/Indlæg:
571/106
Har en kammerat der mener at ave hørt at der egentlig er skrevet manuskript til 9 episoder af starwars (7-9 er således ikke filmatiseret).
Jeg synes dog ikke jeg nogensinde har hørt n0oget om det. Hvad siger i?



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2005 09:31:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #35 + #38

Det er korrekt. Men Lucas har selv udtalt, at lægge de sidste 3 på hylden, og i stedet lave en TV-serie. - Hvilket man jo så slet ikke fatter :l

-> #36

For ham er Anakin død... Selvom det er hårdt for ham. Men det han har gjort forinden, står slet ikke mål med Obi Wans behandling af Anakin. Anakin har selv været umådelig grum.

-> #37

Bl.a. også derfor :)

7,8 og 9, skulle handle om dannelsen af den nye republik, og hvordan Luke og Leia skulle klare sig dér. Leia som stifteren af den ny republik, og Luke som stifteren af den nye Jedi-orden.



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2005 10:34:03
Svar/Indlæg:
2126/135
#39 - Jeg havde hørt at tv-serien (2 sæsoner) skulle handle om tiden mellem 3 og 4, og følge Lukes opvækst. IMO lyder det fint, da hans rolle i 3'eren ikke er særlig stærkt karakteriseret.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2005 14:16:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #40

http://news.bbc.co.uk/1/hi/ent... (bl.a.) - det er alt hvad jeg ved om det :)



Seballe
 
Superbruger
Tilføjet:
25-05-2005 19:48:02
Svar/Indlæg:
913/114
--> #38

Jo kan laver en 7, 8 og 9'er. Ved ikke hvor jeg har det fra, men det ved jeg bare ;)

Og seriøst jeg KAN bare ikke få nok af SW3 Fuck den er bare fed mand! Jeg synes den er ginialt lavet på den måde Ian lokker Ani uden at han selv ved det. Total fedt lavet.



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
25-05-2005 20:14:40
Svar/Indlæg:
1476/44
Skal snart ind og se den... Nærmere den 4 Juni, fordi der kører den i min lokale bio og #41 Biografen kan anbefales..! :D

http://www.logstor-bio.dk :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2005 20:25:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #42

Ikke for at "klandre" dig, men: "Det ved jeg bare ;)" ?:(

-> #43

:e :e :e

Skal ind og se den med kæresten om godt og vel en uges tid. Fuck jeg glæder mig (igen) 8)



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
25-05-2005 21:12:35
Svar/Indlæg:
1476/44
44#

Så når i har gjort det så tager du tarteletten til lille Løgstør og ser filmen(Tag din wierd ass udklædning på, kender næsten alle i biografen så de skal nok gøre store øjne..! :00 <- Større end dem!)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2005 21:15:03
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #45

Har ikke Tarteletten længere ;) Den blev solgt i sommers 8)



Wuffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2005 04:52:16
Svar/Indlæg:
209/23

Kan kun tilslutte mig ovennævnte udsagn om at det er en super film.

Kan faktisk godt lide alle 3 film, med klar preference til nr. 3.

1'eren syndes jeg var ok (udemærket film, men skuffende set i lyset af de 3 første).

2'eren syndes jeg (åbenbart til forskel fra mange) var ret fed. Der var en del øv scener, men grundlæggende fed. Dog middelmådigt skuespil.

3'eren super fed. Hvis det ikke var fordi de 3 første film har en speciel plads i mit hjerte, så ville jeg næsten påstå det var den næstebedste film i serien (efter nr. 5).


Den skal ses flere gange og helst i en bio som Imperial. Det er sådanne film der skal til for at overbevise mig til at invistere i et 32+ fladskærmsfjernsyn.


/Kasper



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2005 10:31:46
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg ærgrer mig over at der ikke er en DVD-box ude endnu, da sommernætterne er så formiddable til at sætte projektor og surroundhøjtalerere op ude i haven...
Meen mon ikke den kommer nær en pirat engang om nogle mdr...
(Surt at nætterne ikke er 13 timer ;) )



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2005 11:54:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #48

Det her er både som fan og som crewmember:

Du kunne vel aldrig finde på at anskaffe dig en piratversion af (sådan) en film?! :o

Nu skuffer du mig godt nok. Troede at du var en ægte fan :r

Og hvis det endelig skal være ude i haven, så sørg for at få fingrene i en boomblaster. Elendig lyd, men 1.000 gange bedre end nogen anden gnaldet subwoofer. - Udendørs altså ;)



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
26-05-2005 12:28:46
Svar/Indlæg:
448/18
Skal se den for anden gang i morgen, og denne gang bliver det digital visning.
Damn jeg glæder mig :e

Er der nogen af jer der kan svare på spørgsmålet jeg stillede i #15?



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
26-05-2005 14:53:07
Svar/Indlæg:
1476/44
46#

Så tager du bare kiksen eller rouladen?




NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2005 18:46:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #51

Det må nok snarere blive "Zukizuki" Alto'en, som min niece siger :e :00



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
26-05-2005 19:41:09
Svar/Indlæg:
1476/44
52#

ZukiZuki?

Så du har en Alto, god familie bil. Uden tvivl.



Boomer
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2005 20:22:19
Svar/Indlæg:
906/100
WOW(ikke world og warcraft nej)
NoNig du går sq meget op i starwars og det er fedt.
Synes filmen var rigtig god og lever helt op til de andre film. Synes at grafikken og de animerede detaljer arbejder meget bedre sammen i revenge og the sith og det er som om at virke meget bedre pga. at handlingen er meget.



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2005 14:12:13
Svar/Indlæg:
2126/135
#49 - Jeg mente bare at det er uber svært at skulle vente indtil næste sommer for at kunne se filmen udendørs.

Tro mig jeg har sagt til ALLE at min julegave skal være DVD-boxen med alle film...(ext. ver. self. :) ) Meen jeg kan knapt vente... For mig er piratkopi bare en mulighed for at se den før den kommer ud på "rigtig" dvd...

Alt hvad jeg har haft som pirat er blevet købt hvis jeg har kunne lide det. Uden undtagelse...

Og ang. lyd i haven, så har jeg 4 kæmpehøjttalere( Pioneer og JAMO), 2 "kummefryserstørrelse" rørhøjttalere (Selvbyg) og 2 effektforstærkere...

De plejer at blive brugt til havefester... Behøver jeg at sige mere...

Men på nuværende tidspunkt er vi uden Projektor, da pæren er gået ( :x 5000kr for en ny), så projektet er udskudt indtil juli, når vi kan få en ny...

(NoNig - er det første på din ønskeseddel det samme som mig... ;) )

PS: http://ekstrabladet.dk/VisArti...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2005 14:58:19
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #54

Jotak! :D :r

-> #55

Min holdning til pirateri er klar. Man køber sit lort... så er den ikke længere.

Deler samme holdning som dig, så har jeg ikke mere at sige ;)

Mht. ønskeseddel: Jeg køber sgu selv mine film :r

Er ked af det, men har kun ønsket mig "Ringenes Herre - Extended Edition", da det er rimelig 'idiotsikkert'. Det har noget at gøre med, at ønske sig en "collector's edition", og så får man en eller anden 'Bambi på glatis' look-alike. Så nej.

Køber selv mine "vigtige" film :)

Inviterer du til sommerfest?! :e

Det lyder sådan :00

(Har set den. Sikke da et par knaldperler :l)



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2005 15:01:34
Svar/Indlæg:
2126/135
#56 - Sagde du sommerfest... Det har faktisk været på tegnebrættet i noget tid... Sidst var vi 20-30 stykker, men det virkede lidt småt...

Så lad os nu se... :e
Men det kræver jo du kommer til købsstaden!



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2005 20:29:35
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #57

Sorry. Det var den forlorne præst der boede i/ved Løgstør :r

:e :e :e



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2005 13:25:57
Svar/Indlæg:
1476/44
58#

Har du været i Løgstør?! :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2005 16:06:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #59

Mange gange ;) :e



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2005 17:28:08
Svar/Indlæg:
1476/44
60#

Så har du vel også været på La Bamba? :e

Sig lige til næste gang du er i Løgstør..



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2005 01:46:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #61

Har ("heldigvis"?! :l :00) aldrig været i byen, i Løgstør. Kender kun byen fra havnefronten :)



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2005 09:39:34
Svar/Indlæg:
1888/560
#56 "Min holdning til pirateri er klar. Man køber sit lort... så er den ikke længere." <--- Lyver du ikke lidt nu? ;)



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
29-05-2005 10:09:04
Svar/Indlæg:
1476/44
62#

Okay, havnen stinker.. :00

Og det gør den fordi skaldyrs fabrikken lægger på havnen! :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2005 14:13:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #63

?:(

-> #64

He he :e



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
29-05-2005 14:42:32
Svar/Indlæg:
1476/44
65#

Og det er ikke løgn enda, men smid da lige pm når du er i Løgstør..

Som lugter af skidtfisk



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2005 16:18:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #66 (hmm... sært nummer :l)

Kræver at jeg er ved en computer i Løgstør så :00 ;) :p :e



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
29-05-2005 16:22:24
Svar/Indlæg:
1476/44
67#

67 er da mere sært! :e

Så kan man jo evt. arrangere et nordjyde lan! :e

Dog i Ranum istedet for Løgstør(Bor i Ranum! :e)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2005 18:26:12
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #68

Tænkte på "order 66" :00

;) :p



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
29-05-2005 18:29:43
Svar/Indlæg:
1476/44
69#

nåååå, har endnu ikke set filmen.

Men hvis der nu blev et "Jyde lan" så har jeg pladsen, så ville det være rart hvis nogen kunne administere det lidt *host* Das über Star Wars freak *host*



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2005 20:13:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #70

Mig?! Arrangere, et eller andet... noget?! ?:(

Du må da være gal! :e

Mit organisatoriske gen rækker kun en uge frem :00 :p :e *LOL*



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
29-05-2005 20:18:55
Svar/Indlæg:
448/18
#71
Dog ved du godt at du skal have samleboksen når den kommer :i

Men det tæller måske ikke? :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2005 20:31:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #72

Det har ikke noget med organisatoriske evner at gøre...

Det er bare et faktum. Ligesom Solen om ca. 6 mia år brænder Jorden, og alle på den, op i et flammehelvede ;) :p



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
29-05-2005 20:51:11
Svar/Indlæg:
1476/44
71#

Ej du behøves ikke arangere noget... Men det bliver sikkert en realitet om en måned... Så er det godt man har en stor tør lun/kold stald man kan sidde i! :e

Har ca. plads til 20..! :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2005 21:18:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #74

Lyder som noget jeg skal kigge forbi til?! :00

Bliver der 'Star Wars' fremvisning? :00 :e



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
29-05-2005 21:40:02
Svar/Indlæg:
1476/44
75#

YES SIR!

Har projektor og de 3 gamle film i special kollektors edition(Eller hvad den nu hedder!)

Så det skulle der helst blive rig mulighed for! :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2005 21:56:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #76

'Special Edition', og "Øv!". Håbede lige på en visning af 3x 'Star Wars' alá '77, '80 og '83' :l :r

;) :p :e

Men jeg er da frisk...



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
30-05-2005 00:03:02
Svar/Indlæg:
448/18
#73
Der er da masser af organisation indblandet.
Processen fra man bestemmer sig, til man står helt henne i forretningen (/har trykket på "bestil") kræver at man får koordineret med alt det andet man skal nå den dag...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2005 01:02:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #78

... øhh?! ?:( :l

Der er vel ingen proces fra man bestemmer sig, til man har købt den?

Det er jo en naturlov. Ligesom æbler falder ned :e



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
30-05-2005 02:03:23
Svar/Indlæg:
448/18
#79
Situationen illustreret:

Står op x(

Hvad var det nu jeg skulle? :l

Ahh! Star Wars! :p

Helt hen til butikken? Uoverskueligt! :x

Når frem :)

Står på gaden med filmen(e) i hånden :e

(det må da siges at være en fremskriden i, om ikke andet så ens liv :00 )

EDIT: Vil gerne undskylde (i hvert fald over for mig selv) det sene indlæg med, at jeg lige har gamet WoW...



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
30-05-2005 07:01:22
Svar/Indlæg:
1476/44
77#

Det var Star Wars triology! :D

Den med: IV A New Hope, V The Empire Strikes Back(som klart er den fedeste!) og Vi Return of the Jedi! :e

btw.

En af mine m8's sige rhan har fået Star Wars 3...

Sygt nok, for 3 dage efter premieren var filmen allerede ude på kinas sorte marked! :x :(



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2005 12:03:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #80

Igen. Der ligger da ikke særlig meget organisatorisk arbejde bag :00 ;) :p :e

-> #81

Yup. "Special" Edition. Udkom i '97/'98.

Og ved godt at der er kommet en rimelig latterlig udgave ud (hvis vi da snakker om den samme).

Det er sådan en tidlig udgave, der er blevet opsnappet.

Sådan noget gider jeg bare ikke. Det nærmer sig blasfemi x( :r



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
30-05-2005 14:20:25
Svar/Indlæg:
448/18
#82
Ål'rait så. Point taken, point taken!

#81
Jeg læste (tror det var på tv2.dk) at man kunne downloade den allerede seks timer inden premieren.

Men som NoNig siger er det sikkert en eller anden latterlig udgave, og Star Wars er for stort til at blive set på den måde!



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
30-05-2005 14:58:31
Svar/Indlæg:
1476/44
82#

Det er den der "nye" 3-disk DVD sprecial et eller andet! :e

Har set den, ca 12 gange? :D



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2005 15:33:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #83

"... Star Wars er for stort til at blive set på den måde!" - nice said! ;)

-> #84

Yup. Det er nemlig 'Speciel Edition'erne' og ikke de "gamle" :r :l



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
30-05-2005 16:40:00
Svar/Indlæg:
1476/44
85#

Men den er lækker at nyde på storskærm..! :D

De "gamle spc. edition" det var dem på VHS ikke?



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2005 18:03:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #86

Yup. Og nu også på DVD :l

Synes nu godt han kunne have lagt både de gamle og 'Special Edition' på DVD'en/erne.



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2005 08:38:57
Svar/Indlæg:
1881/217
#NN

Du kender min adresse, så smider jeg konen og ungen på Weekend i Oksbøl, og så nakker vi alle Star Wars på DTS, Dali, Denon og projektoren (Som jeg låner på jobbet), hånden i buksekanten (ála Al Bundy) - ikke mere ballande over det :p



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2005 13:39:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #88

Må jeg tage min totalt 'Star Wars' eksede kæreste med :00

Vi skal ind og se den i aften. Hun har skrevet eksamensopgave i 3 uger, så tror det er på tide med lidt adspredelse (ud over mine besøg :00).

Hold kæft den er fed den film... glæder mig til at tjekke min postkasse i dag :00 *host*

Vi har varmet op med Episode I og II, og skal ind og se III'eren senere nu her. Så tager vi hjem og ser 4,5 og 6.

... hov! :o Fik jeg forresten sagt, at min kæreste er vild med 'Star Wars'?! :00

Snakker ikke om "Ham der med flapørene er sød"-vild, men: "Jar Jar Binks burde ikke være med"-vild.

:e :e :e

Hvor heldig kan man være?! Finde en tøs der er lige så vild med film som en selv. Så samme niveau, og ikke det der: "Hvem er han, hvorfor har han skæg, er det ham der er morderen?" :l



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
04-06-2005 13:51:56
Svar/Indlæg:
1476/44
89#

Så den igår..

jeg har ET ord: WAUW!

Også kom jeg enda op og slås i biografen fordi 4 unge drenge sad under HELE filmen og kommenterede den!

Så efter filmen fik jeg fat i dem og bad dem lukke. Den ene af dem slår ud efter mig... What a mistake.. De kom alle ned og ligge...


-<I>EVAH!</I>



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2005 15:05:15
Svar/Indlæg:
2126/135
#90 - Brugte du ikke dit lyssværd mod dem, - Hvis man kommenterer under filmen må man være 100% "Dark Side". :e

(Godt gjort!)



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
04-06-2005 16:53:04
Svar/Indlæg:
1476/44
91#

De var ikke 100 'Dark Side'





Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
05-06-2005 00:30:16
Svar/Indlæg:
448/18
#92 ->

:l

Upassende sprogbrug (ved godt Dolph siger sådan, men ikke alt der bliver sagt i TV er rigtigt ;):e).

Desuden var 'Dark Side' da lidt sjovere siden det nu er 'Star Wars' der diskuteres her...



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
05-06-2005 00:39:00
Svar/Indlæg:
7881/1165
#89: Jeg vidste jo det var en ham?? ;) :e

Desuden er jeg helt vild emd det gigantiske firben obi-wan rider på.. Det har nogle meget mærkværdige lyde, går på en super morsom måde, og ligner et dyr der emget gerne vil kløes på maven. Har brugt 3 hele dage på at finde et wallpaper af det... Forgæves.
Den er bare helt uhyggelig sød, og vil købe en 1:1-udgave af den i plys og lægge den i forlængelse i min rum her i den to værelses :)
Mandfolke-ridedyr.. det dér med heste... gå hjem....

Man kan vel gensplejse sig frem til den.

Nåja... Det var ellers en go' film :)



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2005 16:07:18
Svar/Indlæg:
2126/135
#94 LOL - et plysfirben i 1:1, Jeg følger dig 100% :e



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
06-06-2005 23:31:22
Svar/Indlæg:
7881/1165
#95: Den er sguda nusser.... Erhelt sikker på at den vil kløes under hagen... Fik nederen oplevelse da den styrtede i vandet sammen med obi-wan...... Filmens absolut mest sørgelige scene :( :(
Stakkelt kæle-potte.



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 09:37:23
Svar/Indlæg:
2126/135
Den klarer det nok. Sådan nogle firben er som drager jo. Hård bodyarmor!



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 20:34:44
Svar/Indlæg:
2959/206
Jeg tænkte bare han har en fed mount... :00

For meget WoW gaming.. suk... :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 20:37:35
Svar/Indlæg:
23132/740
:e



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2005 21:29:38
Svar/Indlæg:
1476/44
99#

Skær du hellere ned på det! ;)

100#

Du kunne bare ikke dy dig? :00

Det er jo også sjældent dine treads kommer op på 100#

*host* What evah! :e *host*



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 23:53:15
Svar/Indlæg:
2126/135
#100 - du sad garanteret og ventede på det hele dagen ikk!



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
08-06-2005 20:06:03
Svar/Indlæg:
7881/1165
:e ..... nonig,, jeg har bare et højere nummer end dig.. 103..
og nu begynder jeg at deaktivere indlæg så jeg ryger op og får nummer 100 :e



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2005 11:35:12
Svar/Indlæg:
1888/560
I et forsøg på at stoppe jeres OT vil jeg lige sige, at jeg var inde og se den igen i går aftes - den var lige så fed som sidst :)

Samme kritikpunker som jeg skrev i #20, men den film er bare for fed!



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2005 16:29:00
Svar/Indlæg:
2126/135
Min kammerat kom lige tilbage fra Bulgarien med Episode 3 og 7 - JA nr. 7 ... Er det nødvendigt at nævne at det ikke er George Lucas der instruerede... ( Den er lavet af fans.)
Jeg har ikke selv set den, og overvejer det heller ikke. :e



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2005 17:02:46
Svar/Indlæg:
1476/44
105#

WTF! Den må jeg hellere se, selvom den måske er lidt crappy! 8)



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2005 17:18:03
Svar/Indlæg:
2126/135
#106 - Den hedder "Episode VII - Revolution" ... Meget originalt, min kammerat siger den er ok. Den skulle foregå mellem #3 og 4, så jeg kan ikke se hvorfor den hedder 7, den skulle så hellere hedde 3½ :e . Handlingen skulle være nogen med Kejserens højre hånds søster, der skulle blive vendt fra den mørke side, under en kamp med Darth Vader. Og så noget med en box der kan spore Jedi'erne... (Hvilket ikke giver mening... da de alle døde under "Order sixty-six!" :00 )

Hvis du er interreseret så kan jeg lige prøve at få fat i den...



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2005 20:07:52
Svar/Indlæg:
1476/44
107#

Da ikke ALLE sammen? :( :( ?:(



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 00:14:42
Svar/Indlæg:
2126/135
#108 - Kun Yoda, Obi Van og Luke (og Lea) overlever. Hvis du da mente min kommentar omkring "Order sixty-six"



#106
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 13:34:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #108 + #109

Alle jedi'er dør. Med undtagelse af Obi-Wan og Yoda. Luke og Leia er bare stærke i kræften, og først lang tid senere bliver Luke Jedi.

Han starter et stykke tid efter Episode VI et "Jedi Akadami" (ville "folk" der har spillet 'Jedi knight' vide og læst 'jedi akadamiet'), hvor han vha. af to krystalplader (og en boks), finder frem til folk der er stærke i Kraften.

Han bruger "sære historier" som guidelines, og rejser derefter rundt.

På et tidspunkt møder han en ung fyr (det er faktisk Han Solo der opdager ham), der på alle mulige måder minder om Anakin, Kyp Durron. Han ta'r også lige et smut over på den mørke side... men det er jo en helt anden historie :e

Darth Vader får faktisk tre børn. Luke, Leia og så en anden dreng. Undfangelsen har jeg på ingen måde lyst til at vide noget om, endsige forestille mig. Men det skulle være med en jedi-kvinde ("heldigvis" :00), der er rimelig stærk i Kraften som han selv.

Dog, er hendes seregne egenskab, at den mørke side slet ikke interesserer hende. Ikke fordi hun står imod eller noget. Men en ren 'Tom Bombadile' Jedi :e

Det barn de får, bliver derfor også den direkte modpol til de to. Han er nemlig ikke stærk i Kraften på nogen måde.

Men pointen var, at ALLE jedier, med undtagelse af Obi-Wan "Ben" Kenobi og Yoda, dør. Alle!



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 13:57:12
Svar/Indlæg:
2126/135
#110 - Jaja det var da også det jeg mente. :00



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
10-06-2005 15:38:02
Svar/Indlæg:
1476/44
110#

Alot of nerdiness in you there are! :P



Anonym191016
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 20:34:17
Svar/Indlæg:
525/67
Jeg synes den var rigtig god. Dog har jeg nok haft lidt for høje forventninger, men en værdig slutning til den dobbelte Star Wars trilogi. Mon George Lucas vil begynde at lave "nye" episoder af Star Wars nu hvor sagaen er slut?



ressurex
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 21:00:56
Svar/Indlæg:
224/94
3eren var en fulendt afslutning på den nok største Science Fiction saga nogensinde, jeg skal ind og se den impiral for 4 gang snart.
En! ting der stadigvæk undrer mig, hvorfor forsvinder Obivan i 4eren, og ikke bliver hugget midt over ?. Så stor jedi er han da heller ikke.





Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
10-06-2005 21:09:40
Svar/Indlæg:
1476/44
114#

JO HAN ER SÅ!

Han er Min og Allans helt! :P



#112
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 21:40:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #114

Han er lige så stærk som Mace, Yoda og Anakin osv. osv.



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 23:23:01
Svar/Indlæg:
2126/135
#114 - Der et afsnit i episode 3(E E), hvor Qin Gon lærer Yoda at blive udødelig, og jeg mener at yoda lærer det videre til Obi Van... Ikke sandt Allan?



#114
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2005 12:57:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #117

Nope.

Qui-Gon har opnået forståelse for "udødeligheden", fra en Jedis synspunkt, og fortæller det til Yoda.

Derfor går både Yoda og Obi-Wan i eksil. Både Yoda og Obi-Wan lærer det. Anakin lærer det også, fra en Jedi's synspunkt, hvilket er grunden til man ser ham i Episode VI.

Understreger lidt hvem de stærkeste Jedier er.

Både Yoda og Obi-Wan lærer det fra Qui-Gon.

... så vidt jeg ved :r



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
11-06-2005 14:59:40
Svar/Indlæg:
1476/44
118#

MEN YODA ER DEN FEDESTE!

Uden tvivl, Qui-Gon er bare en sløset "Jeg vil også være grøn" wannabe.

Basta :e



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2005 16:45:46
Svar/Indlæg:
2126/135
... så vidt jeg ved :r .... Allan dog. Har du ikke check på det ?? :e :p



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
11-06-2005 17:00:15
Svar/Indlæg:
1476/44
120#

Ja helt ærligt, man kan ikke kalde sig selv "Teh über Star Wars freak" hvis man ikke har styr på det! :00

Det er tegn på svaghed som kun kan kures(<-stav det?) med 48 timers intens Star Wars fremvisning..



#118
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2005 22:47:03
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #122

Hva' hedder dit (Darth Vader's) tredje barn?



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
22-06-2005 09:50:16
Svar/Indlæg:
1476/44
123#

Hans Jørgen fra Tappernøje, det ved alle da! :P



#120
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2005 13:02:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #124

Åbenbart ikke du! :e :p



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
22-06-2005 16:18:18
Svar/Indlæg:
1476/44
125#

Jeg har ellers fået det fra trofaste kilder www.agurk.dk

:e :e



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 19:07:35
Svar/Indlæg:
1476/44
Jeg syntes altså bare at du skal se den her! :e

http://www.milkandcookies.com/...

Syntes selv den er skide sjov! :D



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
27-06-2005 13:19:49
Svar/Indlæg:
2458/91
jeg ar jo slet ikke kommenteret filmen endnu....

fed film må man sige, undrede mig ret så meget over, hvorfor Obivan kunne slå Anakin så hurtigt til slut... Anakin som er så meget stærkere, og i de kommende film KUN kan overvindes af "den udvalgte" altså Luke Skywalker...

Anakin er jo meget stærkere end Obivan.... og der bliver endda sagt på et tidspunkt i én af filmene, at "the dark side" gør ham stærkere, p.g.a. de negative følelser....

#15. jeg så fimen i bio 1 i cinemax, fisketorvet... og jeg ventede også på at få lidt mere at se omkring Yoda, når han går i eksil, men det Er en meget kort scene. Det kan jo være at der er lidt mere med, når vi får fat i "the extended version"



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2005 14:21:32
Svar/Indlæg:
1476/44
128#

Han var nok svækket af Obivan's godheds aura ting?



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2005 20:53:57
Svar/Indlæg:
448/18
#128 ->

Endelig fik jeg svar :p

Anakin overvurderer jo sig selv til sidst og hopper, selvom Obi Wan har alle terrænfordele, som han også selv siger.



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
28-06-2005 10:31:51
Svar/Indlæg:
2458/91
#130 nåååårh ja... det er da også rigtigt..

det bliver rart at se den for anden gang, der er altid flere ting der falder på plads så...

(Og så må det lige nævnes... ANAKIN fååååårck hvor er han lækker... han er en sand prinsesse... he he) :e :e :e



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 11:43:31
Svar/Indlæg:
448/18
#131

Jep, har set den anden gang :)

:l Det er muligt



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 11:56:52
Svar/Indlæg:
1476/44
131#

Jeg kan bedre lide det der firben Obiwan fiser rundt på!
De lyde den laver giver mig en helt vild turn on! :D



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
28-06-2005 15:23:17
Svar/Indlæg:
2458/91
typisk dig elminster..... :e :e :e

aj, ja.... den var ret cool.... sådan é kunne være fed at have i baggården, i stedet for cyklen...



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
28-06-2005 15:24:25
Svar/Indlæg:
2458/91
#123.... ja sorry.... kunne ikke lade være med at nævne det.... :r



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
28-06-2005 15:25:07
Svar/Indlæg:
2458/91
hov rettelse ikke 123 men 132..... ;)



Scalprum
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 17:37:58
Svar/Indlæg:
448/18
#133 ->

Meget skummelt!



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 18:15:17
Svar/Indlæg:
1476/44
137#

Giver "Iuurp" og "uiiip" dig ikke lidt kyldegysninger ned ad rygge? :D

Syntes bare den er for nice!!!!1111oneone :D



#134
Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 21:13:28
Svar/Indlæg:
2845/91
Hvad sker der for spam, oplivining af gammel tråd og generel fake nameing?



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2006 10:25:15
Svar/Indlæg:
2453/80
ffs... kan tråden ikke låses eller noget ?



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2006 12:13:26
Svar/Indlæg:
1888/560
Tråden er hermed låst pga. (indtil videre) 11 deaktiverede indlæg kreeret af spambots.

Send en PM, hvis i synes tråden skal låses op igen af den ene eller den anden grund...