Snøft.. Min comp. vil bare ikke..

Diverse d.  21. maj. 2005, skrevet af Krill
Vist: 285 gange.

Krill
 
Overclocker
Tilføjet:
21-05-2005 00:00:47
Svar/Indlæg:
0/1
Halløj alle..

Håber nogen kan hjælpe mig med mit efterhånden frustrerende problem, som er: Når jeg tænder min comp., går der 2 sek fra powerknappen er trykket ind, til computeren lukker ned igen ☹ Jeg har efterhånden haft fat i alle diske og blæsere, haft dem taget fra enkeltvis, og sat til igen, kort sagt, udelukkelsesmetoden. Til sidst forsøgte jeg kun at tilslutte strømforsyningen med bundkortet, men heller ik det gjorde nogen forskel. Samtlige blæsere når lige at rulle et par omgange, før det er slut igen. Man kan så først gentage historien igen, når hovedafbryderen har været slukket et minuts tid. Det skal lige siges at efter den lukker ned, bliver bundkortets standbyindikator ved med at lyse. Altså der bliver ved med at være spænding på bundkortet.

Først troede jeg problemet skyldtes at den ene af strømforsyningens 2 blæsere var stået af, pga en ledning havde revet sig løs. Men det var åbenbart ikke dette, da jeg nu har repereret det, så begge blæsere kører som de skal.

For en uges tid siden gav computeren under et par opstarter følgende meddelelse: Overclocking failed! Press F1 for default setting or F2 for setup.. Jeg valgte F2, og afsluttede biosopsætning uden at lave nogen ændringer, og derefter startede den normalt op. Nogen indflydelse på problemet måske? Jeg ved det ikke.. Er efterhånden kørt surt i det. Håber nogen kan hjælpe med inputs 🙂

VH Kristoffer

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
21-05-2005 00:07:06
Svar/Indlæg:
14079/622
Sidder CPUkøleren ordentligt ?
Prøv evt at remontere den.. :i

Og prøv så at resette CMOS vedattage strømmen fra computeren og tage batteriet i mobo ud i 15 min



CziX
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2005 02:20:01
Svar/Indlæg:
134/19
Tjek rammene... ser om de sidder, som de skal ;)



the
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2005 10:01:46
Svar/Indlæg:
1019/119
tjek om der er nået der røre bundkortet en skrue eller nået. resæt CMOS med resæt CMOS jumperen den er et eller andet stæd på dit mobo se i manualen der står sikkert hvor den er ;)



KRØLLE
 
Overclocker
Tilføjet:
21-05-2005 10:05:49
Svar/Indlæg:
146/10
Du har ikke flashet bios for nyligt?

For havde det samme problem efter et bios flash, det viste sig at den nye bios ikke kunne lide mine ram.

Prøv at tage rammene ud og se om den går kold. Hvis ikke så prøv med nogle andre ram. :)



Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-05-2005 14:49:27
Svar/Indlæg:
2309/846
dette lyder måske latterligt, men prøv lige at pille det stik af motherboardet der forbinder powerknappen, og prøv så at tænde maskinen ved at kortslutte de to pins med en clips eller lign.

jeg har før hatf en maskine med en defekt powerknap, og det tog adskillige dage at finde fejlen.





TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2005 19:28:01
Svar/Indlæg:
422/14
#5

Er power knappen defekt booter den slet ikke.

Det jeg ikke lige forstår er at, du skriver at blæseren i din psu kører som de skal, men slukker de ikke lige så hurtigt som resten af systemet?

Ud fra de symptomer du beskriver, vil jeg skyde på en defekt strømforsyning, da den ikke kan levere de amps der skal til mere, vil sikkerhedskredsløbet i den lukke den ned, og først forsøge igen, når netspændningen har været taget fra, i mere end 15-30 sekunder.





Sall
 
Overclocker
Tilføjet:
21-05-2005 22:56:40
Svar/Indlæg:
83/27
Kan ske jeg lyder latterlig men har du husket at sætte ALLE de der strøm ting der kan sidde på bundkortet til? Jeg glemte engang en 4 pin og det gik ikke ligefrem godt :00



Hazek
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2005 23:00:57
Svar/Indlæg:
715/51
Havde samme problem med min, sidst jeg splittede den ad i atomer..

Det viste sig at være en skrue der lå mellem bagpladen og bundkortet.
Så se lige efter om der ligger en satan deromme.

Ellers er det altid godt at flå batteriet ud et par minutter, og bagefter se om ram er iorden.