Overclocker
Tilføjet:
21-05-2005 00:00:47
Svar/Indlæg:
0/1
Halløj alle..
Håber nogen kan hjælpe mig med mit efterhånden frustrerende problem, som er: Når jeg tænder min comp., går der 2 sek fra powerknappen er trykket ind, til computeren lukker ned igen ☹ Jeg har efterhånden haft fat i alle diske og blæsere, haft dem taget fra enkeltvis, og sat til igen, kort sagt, udelukkelsesmetoden. Til sidst forsøgte jeg kun at tilslutte strømforsyningen med bundkortet, men heller ik det gjorde nogen forskel. Samtlige blæsere når lige at rulle et par omgange, før det er slut igen. Man kan så først gentage historien igen, når hovedafbryderen har været slukket et minuts tid. Det skal lige siges at efter den lukker ned, bliver bundkortets standbyindikator ved med at lyse. Altså der bliver ved med at være spænding på bundkortet.
Først troede jeg problemet skyldtes at den ene af strømforsyningens 2 blæsere var stået af, pga en ledning havde revet sig løs. Men det var åbenbart ikke dette, da jeg nu har repereret det, så begge blæsere kører som de skal.
For en uges tid siden gav computeren under et par opstarter følgende meddelelse: Overclocking failed! Press F1 for default setting or F2 for setup.. Jeg valgte F2, og afsluttede biosopsætning uden at lave nogen ændringer, og derefter startede den normalt op. Nogen indflydelse på problemet måske? Jeg ved det ikke.. Er efterhånden kørt surt i det. Håber nogen kan hjælpe med inputs 🙂
VH Kristoffer