Materialer til casemod...

Case-modding d.  21. maj. 2005, skrevet af Geefixx
Vist: 547 gange.

Geefixx
 
Overclocker
Tilføjet:
21-05-2005 11:44:38
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg vil i gang med mit første mod og vil gøre det lige på og hårdt, jeg bygger et kabinet helt fra bunden. Vil bare høre om der er nogle "must"-things der skal være for at det bliver et fedt kabinet, såsom et vindue f.eks...
Og så vil jeg gerne høre om der er nogle materialer der er mere "prestige" i at bruge. Om det er fedest med glas i siden eller plexiglas, om kabinettet skal være af rustfrit stål eller aluminium... Eller sågar træ...
Vil gerne høre jeres menig om hvad der fedt og hvad ikke, som sagt så er det jo mit første mod overhovdet... Tænker ikke så meget på at det skal være let at lave eller at det nødvendigvis skal være billigt, men et kabinet i platin er udelukket... ;)

Andy.
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2005 11:54:07
Svar/Indlæg:
1536/33
Lav en brainstorm med dig selv over hvordan det skal se ud og hvilke ideer du har til det. Hvis det er fordi du søger inspiration, så findes der et hav af casemod sider.
Lige en sidste ting:
Det er jo ikke os der skal bestemme hvad du syntes er fedt, men netop dig selv.

Make up your mind and brainstorm ;)



LaMer
 
Overclocker
Tilføjet:
21-05-2005 14:57:41
Svar/Indlæg:
104/17
Jeg plejer at finde på et tema og så bygge om omkring det..

Men ellers så kald mig nørd men jeg syntes det er sjovt at tage en tur i diverse byggemarkeder og ligende og finde stumper som skinner og er sjove og tænke over hvad de kan bruges til :)

fx. så har "h"jem og fix nogle alu udluftning rør som er meget formlige :) købte jeg lidt af uden at ane hvad det skal bruges til..

Fores lokale genbrugs station er også veldig hyggeligt sted :) fandt en masse spejle her den anden da... Samt en gammel micro ovn i stål med det fedeste håndtag på som jeg også lånte :p





Geefixx
 
Overclocker
Tilføjet:
21-05-2005 18:27:21
Svar/Indlæg:
2/1
#1

Jeg skal logisk nok selv finde ud af hvad jeg synes er fedt, gider jo ikke ende med et kabinet jeg ikke slev kan lide bare fordi der er andre der kan...
Idéer har jeg også nok af, ville bare høre om der er nogle materialer der federe at bruge end andre?

#2

Pæn nice idé, den har jeg ikke rigtig tænkt på. Vadede dog rundt nede i Grønborg i går netop bare for at kigge på "ting"...
Tror også at jeg vil prøve at gøre mig noget mere i det, men som sagt, så vil jeg gerne vide hvilke materialer der er mest "prestige" i at bruge...

Men tak alligevel...



Slow-mo
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2005 21:35:01
Svar/Indlæg:
330/34
Øhh Hvad med bladguld eller platin. Dette er vist aldrig prøvet. :e

Spøj til side. Jeg mener du skal bygge i forhold tll maskinpark.
Dvs hvis du ikke har værktøj til metal - fræser pladesakse osv. så hold dig til træ. Slidset MDF kan være et godt udgangs punkt, da det kan formes.

Hvis ikke værktøjet holder dig tilbage, så byg et kabi som netop DU synes er fedt.

Slow



Sall
 
Overclocker
Tilføjet:
22-05-2005 21:04:10
Svar/Indlæg:
83/27
Jeg ved ikke om det er mig der har lavet dumme ting med en computer jeg prøvede at mode men en computer jeg havde modede jeg så det sad fast på nogle traplader og så en plexiglas plade oven på. Og der gik harddisken død og min Onkel sagde at det var fordi at tingene ikke var forbundet med metal.



Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2005 21:29:00
Svar/Indlæg:
1476/44
4#

Hmm, blad guld. FED ide! :e

Det skal sgu prøves...

:D



Daedra
 
Overclocker
Tilføjet:
22-05-2005 23:51:36
Svar/Indlæg:
94/5
#5 - Hvis laver det i træ - så skal man self sørge for stel mellem de forskellige komponenter - ligeledes med plexiglas



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2005 01:56:08
Svar/Indlæg:
1888/560
#7 det er så rimelig forkert. Check evt. http://srs.haz.dk/html/kabby_n... der er INGEN stelforbindelse what so ever.

Og det kører selvfølgelig uden probs...

Til gengæld kan det nok blive et problem, hvis der kommer en kortslutning eller lignende eller lynet slår ned - skal jeg ikke kunne udtale mig om :)



JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2005 01:24:40
Svar/Indlæg:
1776/116
Så vidt jeg husker er det kun strømforsyningen i en computer der bruger fælles stel(forbundet med metal) og det er kun i det som printet i strømforsyningen er skruet i så du kan nemt modde løs.

Mht. en lille historie om at brænde ting af ved manglene fælles stel, så spørg mig :p, har brændt en dvd afspiller af fordi jeg prøvede at lave et nyt chassis til det(af træ), fik far til at skifte en kondensator eller lign. som vi tog fra et gammelt defekt fjernsyn og pt kan den kun køre ~30 minutter af gangen :/



Daedra
 
Overclocker
Tilføjet:
04-06-2005 01:49:30
Svar/Indlæg:
94/5
#8 - Når du kobler forskellige elektriske komponenter sammen er der altid en risiko for overgang. Dette kendes især ved hårde hvidevarer, som ofte skal have jord, da de ellers giver stød.
De elektriske dele i computeren består hovedsageligt af små og skrøbelige transistorer, kondensatorer m.m. og hvis de ikke kan komme af med overskydende spænding til stel kan der sagtens springe en lille gnist og de pågældende dele kortslutter. Det har altså intet med lynnedslag at gøre (hvis refi-relæet eller sikringerne ikke tager det, så tager din stelforbindelser i computeren heller ikke - og du skal have nyt hw). Statisk elektrisitet er også en fjende for computer-hw, hvorved en stelforbindelse også afhjælper dette problem.

Kort og godt:
- man kan godt køre uden stel mellem komponenterne, men ikke med sikkerhed mod kortslutninger.



#11
vinz
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2005 18:48:06
Svar/Indlæg:
836/54
hvis så at jeg måtte komme med et forslag til hvad du bygge så kunne jeg da andbefale at du laver en tesletank fra red alert 2




Jesse
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2005 18:56:37
Svar/Indlæg:
1373/34
#11 :00

Der findes mange matrialer som kan bruges. Der er ikke nødvendigvis mere prestige i at bruge den ene frem for det andet. Har du værktøjet til det, er stål en mulighed eller brug mdf.

Og ved specielle udforminger kan du f.eks. bruge glasfiber



#13
vinz
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2005 20:56:25
Svar/Indlæg:
836/54
evt jeg skulle osse gerne mene at du kan bruge krydsfiner og spånplade tik at lave mods af