Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2005 01:00:58
Svar/Indlæg:
4338/142
Postmand Per var her i går, ganske frustreret, fordi han måtte op ad trappen 3 gange ( bor på 2. sal).
Min roommate skulle have ny H.W. og jeg skulle have mit længe ventede (ca. 1 måned undervejs) Vento 3600.
Jeg ved at alle har afskrevet mit "totalt yndlingskabinet", men det skal ikke afholde mig fra at give det nogle herlige ord med på vejen :p .
Skidtet er flot som bare fanden (IMO, men skal tilføje at billederne som florerer på nettet, ikke kommer i nærheden af hvor frækt det er IRL), dog er det MEGET modtageligt overfor fedtfingre.
Det vejer faktisk ikke så meget som mit gamle Chieftec Dragon Midi, selvom Vento'et også er af stål, det er dog af tyndere plader.
Der følger en støjsvag 120mm og en 80mm fan med, og en chassis intrusion knap (til de paranoide Lan-gængere), som i forbindelse med mobo. kan give alarm hvis nogen skulle prøve at nakke Vento-ejerens gfx eller ram :00.
I kabinettets venstre side er der en "teleskop" fanduct, denne feature er set før, men jeg har aldrig set en fanduct så effektiv før (se billede i profil - med standard-køler).
Jeg skal udover fanduct og design også rose ASUS for kabinettets støj, ligger på under 30 dB, hvilket er ca. 10 dB lavere end hvad mit Chieftec afgav.
Det skal desuden tilføjes: at mange anmeldelser af Vento'et på diverse HW-sider, har som største kritikpunkt at kabinettet ingen "reset" knap har - Disse anmeldere har siddet godt og grundigt på brillerne, for knappen er dér....den er bare gemt ;)
Konklusion:
+ Fedt Design
+ Gode medfølgende blæsere
+ Fantastisk Fanduct
+ Stille
- Svært at flytte rundt på, grundet runde former
- Lidt ærgeligt at ASUS' charmeoffensive sætninger, på kabinettes side, er printet på og ikke bare flytbare klistermærker.
Alt i alt 8) 8) 8) 8) 8) ud af 8) 8) 8) 8) 8)
MVH C.C.
P.S. Jeg stopper ikke min pro-Vento propaganda, før en af modstanderne giver sig :p - sker nok til OC-LAN 2005 ;)
P.P.S.
2400 keystrokes til Pusle :D