P4 570J & Fatal1ty - Varmeproblemer

Bundkort / CPU d.  22. maj. 2005, skrevet af Capiz
Vist: 245 gange.

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2005 09:58:57
Svar/Indlæg:
1498/226
Hey.... jeg har fået smidt en 3,8Ghz 570J på mit Abit Fatal1ty AA8XE board, hvor jeg havde Mach 2 på før, sammen med min 3,2GHz..... Det kørte fint, og der blev ikke særlig varmt inde i min computer... jeg forstår bare ikke, hvorfor der er omkring 60 grader derinde nu, hvor jeg har fået en alm. stock køler på, sammen med min 3,8GHz.... Jeg syntes det er helt vildt, at der bliver så varmt... og hvorfor er der så stor forskel på temperaturerne... Da jeg havde machen på, blev de forskellige temps i computeren ikke en dag over 40 grader... nu er alle bare omkring 60.. det er sq helt vild sindsygt... jeg fatter ingenting...

Og så til sidst her, vil jeg forspørge til, hvad folk mener jeg skal have af køler, nu hvor jeg har skillet mig af med min Mach2... !!! :l

Jeg har selv tænkt på vandkøling, så jeg regner med at det skal blive det... Jeg vil bare gerne meget længere ned i temp... da jeg ikke kan klare at se/mærke på de varmegrader der strømmer ud af min pc... jeg har haft vandkøling før, så jeg ved hvad jeg går ind til, men det skal være kompakt og godt... det skal kunne være inde i computeren, da jeg ikke gider eksterne systemer som jeg havde før... Jeg har tænkt mig at smide nogle kølehoveder på cpu, og chipset...
Nogen der ved om southbridge har brug for noget bedre køling ??
Evt skal der noget køling på GFX, men det er langt fra sikkert, men pumpen skal selvfølgelig kunne holde til at der kommer flere kølehoveder på, så der skal være tryk på.. !!

Jahhh.. det var vist nok det for denne gang...
Jeg har lige et billed, så i kan se hvor vild en temp der er i min comp, med siden pillet af, så der burde jo være pænt mulighed for frisk luft... 😉

Her er det så med kompressor... 🙂
Der kan man se tempen, hvor det ligger et stykke under 40... PIV

Capiz 8)
Lars

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2005 11:38:48
Svar/Indlæg:
3712/44
Capiz for pokker, det er jo én af sidegeveinsterne ved et Mach II, nemlig at al den varme cpu'en afgiver bliver pumpet væk fra hele kabinettet. Når du kører med en lufkøler på cpu'en blæser den jo al den varme luft ud på bundkort, grafikkort, ram, psu osv. Hvis du ikek har en meget god luftgennemstrømning i kabinettet vil dette endda nemt kunne blive en ond cirkel hvor alle komponenterne bare varmer hinanden mere og mere op...

Jeg oplevede f.eks. da jeg ville lave en min Shuttle til næsten "no noise" at mit grafikkort temp steg ~20°C, mine harddiske blev så varme at jeg næsten ikke kunne røre dem, og mine ram var så varme at de ikke engang kunne gennemføre en memtest uden 100'vis af fejl ved standard hastigheder... Ud over at de var så varme at man kunne brænde sig på dem.

Tænk på hvad der ville ske hvis du f.eks. smed en 100W pære /tændt naturligvis ;) ) ind i dit kabinet og lukkede det.... I forhold til hvis den ikke var der? Eller et 100W varmelegeme? Det er omtrent det der sker når du IKKE kører med Mach II og kører med luft køling i stedet....