Capiz for pokker, det er jo én af sidegeveinsterne ved et Mach II, nemlig at al den varme cpu'en afgiver bliver pumpet væk fra hele kabinettet. Når du kører med en lufkøler på cpu'en blæser den jo al den varme luft ud på bundkort, grafikkort, ram, psu osv. Hvis du ikek har en meget god luftgennemstrømning i kabinettet vil dette endda nemt kunne blive en ond cirkel hvor alle komponenterne bare varmer hinanden mere og mere op...
Jeg oplevede f.eks. da jeg ville lave en min Shuttle til næsten "no noise" at mit grafikkort temp steg ~20°C, mine harddiske blev så varme at jeg næsten ikke kunne røre dem, og mine ram var så varme at de ikke engang kunne gennemføre en memtest uden 100'vis af fejl ved standard hastigheder... Ud over at de var så varme at man kunne brænde sig på dem.
Tænk på hvad der ville ske hvis du f.eks. smed en 100W pære /tændt naturligvis ;) ) ind i dit kabinet og lukkede det.... I forhold til hvis den ikke var der? Eller et 100W varmelegeme? Det er omtrent det der sker når du IKKE kører med Mach II og kører med luft køling i stedet....