Åhh, jeg husker stadig de dage hvor jeg sad og spillede Wing Commander 2 på min gamle 386/33 MHz med hele 4 Mb RAM og 540 MB harddisk. Der var Soundblaster lydkort i og tilhørende Soundblaster højttalere (den model der lå fladt på bordet ved siden af skærmen). Grafikkortet havde knapt nok hukommelse, men det virkede.
Nåja, så var der jo Windows 3.11 og DOS 6.22 (skiftede fra 5.0) på maskinen, det var sgu tider dengang.. Mere gameplay end fancy grafik og lyd.. :e
Så kom tiden til et større skift, en 486DX/40 MHz, denne gang med hele 8 Mb RAM, 800 MB harddisk, SB lydkort og hold nu fast.. 2 MB grafikkort, uha uha hvor Commanche Overkill kørte godt på den maskine.. :e
Og ja, jeg samlede selv mine maskiner og gør det stadig den dag idag, men nej hvor jeg ind imellem savner de gamle oldsager der gav mig så mange timers fornøjelse :)
Hele vejen igennem til idag har C64 og A500 fulgt mig, dem vil jeg aldrig af med, det er virkelige klassikere der formåede at præstere noget uden at man skulle ud at købe nyt grafikkort, lydkort, harddiske og alt det der ;)
Mvh
Laziter