Asetek Kit skal opgraderes..:

Vandkøling d.  24. maj. 2005, skrevet af Black Angel 2
Vist: 232 gange.

Black

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2005 00:20:48
Svar/Indlæg:
2749/122
Hejsa jeg overvejer at opgradere mit Asetek dual 120mm sæt... da det har lidt probelmer med at køle min san diego... ved høj v-core... så ville lige høre hvad jeg kan gøre for at det billigst muligt bliver et meget bedrer kølende systrem...

Jeg har følgende

Hydor L30
Dual 120mm radiator..
resuar.. (eller hva pokker det nu hedder)
Asetek Antarctica cpu kølehoved
standart (rev ukendt) GPU kølehoved...

dette er de ting som er sat til foruden control enhed + slangerne... og jeg regner ikke med at skulle køle chipsettet også... så bare noget vildt noget jeg kan udskifte min dual radiator med .. har kigget lidt på deres Xtreme radatorer men er de gode ? de er jo ret dyre...

?:(

Emerpus

Superbruger
Tilføjet:
24-05-2005 00:36:23
Svar/Indlæg:
626/20
Det undrer mig ret meget, hvis det kit har problemer med at køle din cpu. Hvad er dine temps?
Hvis ellers Antactica-køleren er monteret ordentligt, du bruger en rimelig kølepasta i korrekt mængde og du har 2x120mm blæsere til at gennemlufte din radiator skulle ydelsen være i top med det kit - ellers vil jeg mene noget er galt. Med hensyn til at udskifte radiatoren med en Xtreme tror jeg kun at du får en væsentlig forbedring, hvis du sikrer en god luftstrøm, f.eks. med blæsere på begge sider af radiatoren. Ved lav/moderat luftstrøm skulle en Xtreme radiator nemlig ikke være stort bedre end en tilsvarende Pro, efter hvad jeg har hørt. ;)

Black

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2005 00:48:27
Svar/Indlæg:
2749/122
okey ... men #1 jeg ka ikke helt forstå det nemli .. jeg havde problemer på min gamle Winchester 3200+ ved 2600-2700Mhz og alt over 1.65 v-core ja faktisk også lidt ved 1.65v-core... det har ingen ændring givet at jeg smed GFX på også dengang... det gav stort set ingen temp ændringer ... men cpu´erne vil ikke forblive kolde ved 1.65-1.7 v-core og det er jeg rigtigt godt og grundigt træt af... og da min nye SAN diego bliver lidt varmere ved samme 1.6-1.65 v-core og 2.75-2.95ghz... så har jeg ingen problemer... og jeg er 90% sikker på at det er varme problemer... da den meget hurtigt fail´er prime95 og ofte ikke når ind i windows ved høj v-core@ 1.68 og op efter. så tror virkeligt at den sveder lidt den cpu... Men hvad kan man undersøge ... jeg ved ikke helt hvor meget pasta der skal på når der er vand på cpu´en og ved heller ikke helt hvor meget man skal spænde kølehovedet fast da dette er mit første rigtige vandkølesæt... så er lidt/meget i tvivl... :(

Black

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2005 00:50:14
Svar/Indlæg:
2749/122
Tilføjelse til #2 jeg bruger AC5 køle pasta... og mener ikke der kom særligt meget på... men skal man selv spredde det ud når det er på vandkøling eller skal man bare gøre som når det er med luftkøling altså ligge et knappenåls hoved af det på midten af cpu´en og lade det flyde ud selv... ? ?:(

Emerpus

Superbruger
Tilføjet:
24-05-2005 00:59:40
Svar/Indlæg:
626/20
#3 Det burde vel flyde ud med tiden, men AS5 er ret tykt, så jeg plejer at smøre et tyndt lag på hele cpu'en.

Med hensyn til at spænde kølehovedet fast, vil jeg mene at du skal spænde til fjedrene er i bund (men ikke mere). Se evt. i manualen. Jeg tror det vigtigste er at man spænder alle 4 skruer lige meget, så man ikke risikerer et skævt tryk på cpu'en.

Kan du forresten ikke aflæse temperaturen under max. load?

Black

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2005 07:46:15
Svar/Indlæg:
2749/122
#4 Jeg har kun 2 monterings skruer og man kan også kun monterer kølehovedet med 2 skruer... ;)

Desuden ska jeg da forsøge at smørge det helt ud fra start af så... jeg ka ikke lige helt se hva mit problem er... jeg har før tjækker om mit flow var i orden og det så det ud til at være...
så med mindre der er noget et sted der er som det ikke skal være ja så ved jeg ikke helt hva mit problem er.

Kan man komme til at skrue blæserne for langt ned/fast i Asetek 120mm dual pro radiatoren ?
og hvis ja kan det så have noget at sige ?
:l

Black

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2005 14:17:00
Svar/Indlæg:
2749/122
Op... har lige læst den artikkel på forsiden... og hardware.no har faktisk utroligt lave temps med flere ting de skal køle + en mindre radiator ... så der må da være et eller andet ravende galt med mit sæt eller min montering... :l

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2005 14:44:54
Svar/Indlæg:
1762/36
Det lyder i mine øre som om at det er forkert/dårligt monteret...

Jeg kan bedst lide at smøre kølepastaen på profilen når jeg monterer et nyt hovede, så er det nemmere at få et supertyndt lag på. Der var en gut herinde som sagde at man skal kunne læse teksten på processoren igennem pastaen...