DFI nf4 bundkort ?dødt ?

Diverse d.  25. maj. 2005, skrevet af T-max
Vist: 233 gange.

T-max

Superbruger
Tilføjet:
25-05-2005 10:46:32
Svar/Indlæg:
649/35
I går aftes, satte jeg lige mit andet GFX kort i maskinen igen efter at have haft det ude, flyttede jumpere på bundkortet osv. og startede op fint nok aktiverede sli i driverne, og genstartede men den genstartede aldrig !!!
eller dvs den kører lige hvad der svare til 1 sek og så slår den helt fra i strømforsyningen !!!
er det min strømforsyning der har taget på et cruise til de evige jagt marker ?? eller hvad fander er der galt ??

Når jeg kommer hjem vil jeg selvfølgelig prøve at hive det ene gfx ud igen og se om den vil køre single, men er der nogen der har nogle forslag til hvad der kan prøves ?? derudover...
jeg har aldrig oplevet noget ligende det virker nærmest som der er noget der kortslutter psuén alle blæsere starter lige op i 1sek og så er den død ?:(

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2005 10:49:17
Svar/Indlæg:
1015/47
Måske din PSU ikke kan køre med de 2 grafikkort. Prøv at tage det ene ud, sæt jumperne tilbage og håb på det bedste. ;)

BOOOMER

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2005 10:59:16
Svar/Indlæg:
170/29
prøv og sæt jumperne på det de var inden det gik galt.. så skal den nok virke igen

T-max

Superbruger
Tilføjet:
25-05-2005 11:00:32
Svar/Indlæg:
649/35
Tja den har kørt med dem før men har haft mange problemer med at gfx lige pluselig clocker ned pga de ikke for støm nok hvilket er under ligt efter som jeg har 35A på 12v.
så jeg tror den for massere af strøm men jeg tror den laver fejlstrøm (ripple-billig lorte aspire).

Det sjove er at de pt kører med 1.3v på core på begge gfx og kun med 1,6 på cpu dvs ikke specielt krævende.

Den har tidliger sat rekorder med 1,5v på begge gfx og 1,8 på cpu men der begyndte den oxe at lugt brændt efter et par timers bench.

det er vidst meget godt jeg har bestilt en ny psu

T-max

Superbruger
Tilføjet:
25-05-2005 22:54:58
Svar/Indlæg:
649/35
Damm jeg har nu prøvet at skifte psuén men det gav samme resultat jeg har sat alle sli jumperne tilbage og prøvet med begge gfx seperat men samme resultat den bliver bare ved med at, når man trykker på power knappen går der cirka et kvart sek. og så afbryder psuén strømmen LOL.

Jeg prøvede derefter at hive de forskellige molexstik ud fra en ende til den anden for at finde ud af hvor fejlen lå, og jeg kom til at det lille 4-pins kvardratiske atx stik man stikker ned i bundkortet laver al baladen, hvis jeg hiver dette stik ud fortsætter psuén med at arbejde og de forskellige harwaredele kører (men den booter jo så ikke uden det atx stik)

Er det fejlkonkluderet, når jeg har konkluderet at det må være mit bundkort der er futtet af ???
Nu sender jeg det ihvertfald til RMA :x

Black

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2005 07:57:23
Svar/Indlæg:
2749/122
#3+4 det er almindeligt at Aspires 500-520-550watts PSU´er levere meget dårlige spæninger ... og der er også mange som mener at de ligefrem forudsager at nogle ting nemt brænder sammne... jeg tror på det da jeg havde en 500watts af dem med mit gamle setop... samt 3*6800GT alle 3 futtede af ... underligt nok.. senere har jeg så fået nyt gfx 6800Ultra og ny PSU OCZ 520watts powersteam... og det spinder bare... så tror moske at psu´en har haft lidt at sige før... og så har jeg også læst noget om at en aspire 500watts levere så dårligt power at den underbelastning kun giver 300-400watts MAX ... selvom det faktisk er en 500-520watts... så få dig hellere en ny psu så tror jeg du er oppe og køre igen... ;)

Black

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2005 08:01:56
Svar/Indlæg:
2749/122
Rettelsse til #5 så ikke lige hele teskten i #4 så ... ja du har nok ret det er nok også mobo så... moske har din psu taget dit mobo med sig i døden... :(

T-max

Superbruger
Tilføjet:
26-05-2005 09:21:24
Svar/Indlæg:
649/35
det var lige min tanke, jeg har købt en enermax 600W da den skulle være bedst til sli, og den er sku lækker.
jeg er godt nok også træt af den aspire spændingerne flakker op og ned, og den har været skyld i mange probs. :00
så ny strømforsyning og nyt mob så spiller vi igen :e