fittings er for dyre hvor kan man købe b

Vandkøling d.  25. maj. 2005, skrevet af stue112
Vist: 683 gange.

stue112

Overclocker
Tilføjet:
25-05-2005 18:00:11
Svar/Indlæg:
154/21
er der nogen som kender nogle billige steder hvor man kan købe plastikfittings? Jeg har været inde på studiedata og mener de har nogle vanvittige priser på plastik. Desuden har jeg været forbi www.fittings.dk som ser ud til at have ALT indenfor fittings, men det er vist ikke til private :x. en skam for deres sidde er guld vær for en vandplasker som mig

Det jeg mangler er et eller andet til at få mine slanger til at lade være med at kolapse. Mit umiddelbare bud er Swiftech Coolsleeves 500, men de koster 30 kr pr. stk hvilket vil sige at jeg kommer af med 300 kr for begge mine maskiner.x( og det er bare for plastik som måske koster 1 kr i produktion plus fragt.

På fittings.dk er de ikke nær så fettede med længderne der får man en samlede rulle på 50 meter til samme formål(jeg kender bare ikke prisen) men hvis der er nogen her på forumet der går og har de samme problemer som mig og mener at prisen for swiftech er vanvittig må i gerne kontakte mig for så synes jeg vi skulle købe en rulle på 50 meter.

Jeg tager 10 m(så er jeg også fremtidssikret; for evigt), så hvis der nogen som er interesseret i de sidste 40 meter så sig til. Jeg gider ikke rigtigt forhøre mig om priser før at jeg har fået bare et par tilbage meldinger fra om at de måske kunne være interesseret

produktet jeg snakker om er
http://www.fittings.dk/product...
hvis der allerede er nogen som har erfaringer med netop dette produkt jeg selvfølge også gerne høre om det er godt.

stue112

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2005 18:59:04
Svar/Indlæg:
4263/107
Det er "slangerne-knækker-ikke-stads" ?

Studiedata har det, men det er også ret dyrt.

Indse at det er et niche marked, og at det koster derefter ... :l

Gudiksen

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2005 21:46:35
Svar/Indlæg:
108/26
Det må da kunne hjemmefikses.

Jeg har tidligere brugt strips til at forhindre at slangerne i mit gamle system ikke knækkede de steder det var nødvendigt at bøje dem, det var ikke vanvittigt flot men det virker og det er billigt.

Jeg tænkte hvis du sætter dem med et par centimeter i mellem dem kan de måske afhjælpe. Når slangen kolapser bliver den bred på den ene led, med strips på kan det ikke blive bred og brude så ikke kunne kolapse... eller hvad...

Ellers kan du måske bruge noget ståltråd af en slags. Jeg tænker på sådan noget blomsterbinder bruge til at stive blomster af med.

Det var et par tanker, jeg håber du kan bruge det

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
25-05-2005 22:08:27
Svar/Indlæg:
1476/44
2#

Bast..? :00 :00

0#

Nogle gange må man ofre sig lidt...! :D

stue112

Overclocker
Tilføjet:
26-05-2005 01:20:34
Svar/Indlæg:
154/21
for det første er jeg fuldstændig ligeglad med hvordan det ser ud bare det virker, derfor kunne strips godt gå an. Det holder bare ikke i længden eller i givet fald skal der sgu være rigtig mange af dem og det ville tage en krig at sætte 5 meter strips på mine slanger, da de ikke må skride i forhold til hinanden. Jeg har heller aldrig fået strips til at kunne klare mine buk.

Grunden til at jeg er ligeglad er at jeg har pakket computeren ned bag mit skrive bord( på en hylde) så den ikke står og fylder, kan faktisk slet ikke ses overhovedet. Forlænget tænd og sluk knappen og lagt den på skrive bordet så jeg ikke skal ned under og bagved bordet, for at rode rundt hver gang jeg skal tænde og slukke maskinen. Har desuden et usb kabel samt min cd-rom på skrivebordet. Og for at få systemet til at holde kæft bruger jeg en golf GT Køler som passiv køling som man heller ikke kan se. Min kæreste synes faktisk det er en fed løsning, hvor mange kan prale af det herinde :p

Angående ståltråd vil jeg opfordre jer til at holde jer meget langt væk fra lortet, da der kan løbe en spænding mellem enhederne. Såen en højfrekvent puls kan hurtigt tage livet af et eller andet

Men er der virkelig ikke nogen som har prøvet den spiral fra www.fittings.dk ?????

eller er der nogen som har handlet med fittings.dk???

Angående det med at ofre sig, mener jeg at det er lidt forkert da de danske priser på fittings ligger langt over priserne i Tyskland. På nogle af tingene koster det 4x så meget i Danmark. Nu er det bare det problem at det ikke er muligt at købe spiraler i Tyskland eller ikke så vidt jeg har kunne google mig frem til. Men igen tilbage til fittings.dk Det ser meget lovende ud for os vandpjaskere DE HAR ALT :e.

nu skal vi bare have nogle priser så ville den være i vinkel. Kontakter dem i morgen for at høre om de sælger til private. for er det tilfældet vil det højst sandsynligt blive billigere at installere vand på computeren.

Berg

Superbruger
Tilføjet:
26-05-2005 09:23:10
Svar/Indlæg:
254/8
Plastikspiralen du linker til vil ikke hjælpe mht om slangerne klapper sammen - den er lavet til at holde 2-3 slanger samlet med, ligesom lignende produkter til edbkabler og ledninger. Den vil bare forme sig efter slangen - istedet for det omvendte.

Gudiksen

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2005 11:22:29
Svar/Indlæg:
108/26
Det tråd jeg omtaler er plactikcoated så det burde ikke kunne lede strøm. Men ellers så giv det noget gaffatape bagefter.

Mht til strips så skal der vel sidde en hver knap 5 cm så det giver ca 100 stk der skal sættes på, besværligt men billigt :e

Formanden

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2005 11:27:47
Svar/Indlæg:
286/9
Jeg har fundet alle de størrelser studser og slanger jeg nogensinde kunne få brug for hos M. Wilhemsen: http://www.mw.dk/

De sælger også til private - mindste kontantkøb er dog på 100,- kr.

Jeg købte et par gevindstudser, nogle T-stykker og noget armeret slange - det kan bøjes pænt meget uden at kinke...

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2005 11:34:07
Svar/Indlæg:
1762/36
Inde på overclocking.no brugte han ståltråd i stedet...

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2005 14:53:25
Svar/Indlæg:
4112/53
#4 Har fået svar på en mail fra www.fittings.dk , hvori de siger, at de kun handler med firma'er, og ikke sælger til private.

stue112

Overclocker
Tilføjet:
26-05-2005 15:13:13
Svar/Indlæg:
154/21
Det er ærgeligt at fittings.dk ikke sælger til private :(
tak for rådene jeg vil nu sidde og overveje hvad h...... jeg skal gøre, men det bliver nok 4 timers dum dum arbejde med strips eller 200 meter ståltråd viklet i gaffa. x(

hvorfor bruger man egentlig PVC kabler? de kan alligevel ikke tåle varmen og kolapser før eller siden.

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2005 23:50:49
Svar/Indlæg:
658/48
smut ned i det lokale byggemarked, eller akvarieforretning... de har normalt fittings, til en noget mere overkommelig pris (:

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2005 00:05:12
Svar/Indlæg:
1137/24
#9 Det er det vi i fagsproget kalder en engrossvirksomhed :e ;) :P
/Thomas

stue112

Overclocker
Tilføjet:
28-05-2005 02:21:40
Svar/Indlæg:
154/21
mange tak for diverse råd

jeg tror jeg skifter til andre slanger og råder alle nystartende vandpjaskerer at købe nogle ordentlige slanger fra start for der er ikke noget mere irriterende at skulle skifte slanger efter 1 år. Alene det at jeg skal til at skille alle slangerne fra hardwaren skal nok blive sjov på den dårlige måde. Hvad værre er; at det er monster dyrt. Aldrig har jeg måtte betale mere for plastik, men hvad, hvis det er det der skal til før den bliver god igen så må jeg se at komme igang for luftkøling sutter efter min mening, da man skal lægge penge på bordet hver gang man opgradere sin computer og i længden er vand sikkert billigere og til enhver til mere lydløst.

Nå arbejdet kalder, maskinen skal på operationsbordet :x Den skal jo være klar til uendelig mange timer med bf2 :e