mit system er det samme med opel og den nye.
jo varmere radien bliver jo mere efektivt kan luften køle kobber lamellerne, derimod på alu som ikke leder varmen lige så godt, bliver lamellerne ikke så varme og derfor har luften sværere ved og optage den varme, som som opel radien producerer.
opel radien havde en insnævring på den ene studs, men studsen har samme indvendige diameter, som den nye radi så det er ikke der problemet ligger.
opel radien hang på siden af kabiet og der stod en industri papst 140*140mm 50mm dyb og den nye ligger i bunden af et CM stacker kabi og der bruges kun 1 std 80mm blæser på grund af pumpen ( Hydor L30 ) står på selve radien.
for at gøre en lang historie kort ( for sent :p )
stue 112 har ret i at det er en billig ide, men det er meget vigtigt at man bruger en kobber radi, hvis man ikke gidder eller kan transportere et kabi med en 1m lang radi hængende på siden.
kan ikke få ind i mit hovede hvorfor folk vil have en pasiv kølet comp, når man kan få meget støjsvage blæsere.
de fleste har en blæser i deres strømfors. som larmer et hvis antal DB, for eksempel 12db, derfor kan man montere blæsere på radien som kun larmer 12db og så får man køling som er meget mere effektivt end passiv og så følsomme øre er der ingen der har.
så skulle de da begynde med af skyde fugle og børn før de brokker sig over deres pc med 12db blæser.
undskyld. hvis jeg gik ud over emnet :e