Hej jeg har lige fået samlet en maskine : P4 2.53 Asus P4P800 mobo geforce fx5900xt 2*256 samsung ram pc2100 1*100GB WD HD Når jeg prøver at indstallere XP på den stopper den midt i installationen jeg har prøvet tre forskellige ver. og ingen af dem virker Den stoppen enten når den tjekker efter tidligere versioner af windows eller imens den indlæser drivere osv. Jeg har prøvet at clear cmos og kørt default settings i bios men intet hjælper,kan der være noget man skal sætte i windows,jeg snart sindsyg nu havde jeg lige fået et andet mobo da det andet ikke virkede.
det er en P4 2,533 533fsb han har. de bliver nada varme med en P4 2.4 køler. eller en zalman 7700-cu for den sags skyld :P så da tit min gamle P4 2.533 nede omkring de 20c i idle. og 35 i max load.
nå ja self. men da han har betegnelse af overclocker på forummet går jeg ud fra at han ved hvordan man smider en køler på. selv jeg kunne gøre det første gang uden probs.
Jeg synes bare at det er mystisk at det er samme sted med den ene version at xp osv.så udelukker det jo ligesom lidt varme ik Så ville den jo nok stoppe forskellige steder hver gang
Prøv at flytte din HDD over på en anden controller :i
Men ja, varme er det ikke :)
->#4 Da jeg kom herind for 1½ år siden, havde jeg også betegnelsen "overclocker" (som alle brugere har untagen admins :P), og jeg vidste ikke en skid :D ;)
En af mine venners (Massimo på OC.dk) gamle Comp gjorde Precis det samme... fandt så ud af at Det var HDD Controllren på mobo'et og hans RAM Der var gået...
Prøv at skifte til nogle andre RAM eller byt om på dem... Hvis ik, prøv dem i en anden Maskine.
Hvis det ikke virker, skal du nok ud at lede efter nyt mobo samt RAM :00
Jeg ville også prøve at skifte de ram ud, jeg har haft samme problen med min og det var rammene der ikke var helt ok, prøv evt. at sætte dem i en anden computer og se om de ikke laver fejl
Ok nu går den i stå hver gang når jeg vil formattere HD den stopper på begge de HD jeg har,den skrive formating harddisk men tælleren flytter sig ikke den står bare på 0% Kan det stadig godt være rammene