Ekstern harddisk.

Diverse d.  27. maj. 2005, skrevet af Fortune
Vist: 155 gange.

Fortune

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2005 16:34:01
Svar/Indlæg:
36/14
Redigeret overskrift og indlæg.. Styr dig dog...

Er lidt sur lige nu, fordi jeg lige har brugt over 1000 kr. på en ny harddisc og en kasse til den så den kan blive ekstern. Men lortet vil fandme ikke virke....

Så blev jeg først sur, og så tænkte jeg at jeg lige ville kigge herinde, for der er sikkert nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.

Jeg har to computere, den ene er en dell, som derfor nemt kan åbned mens den køre, så den har jeg prøvet at have harddiscen i, som intern. Der virker den fuldstændig fint. Men lige så snart den skal køre på den, og den jeg sidder ved nu (Min anden computer som ikke er en dell, men en jeg købte for nogle år siden...) og skal køre den som extern, så virker lortet fandme ikke!!!

Den virker ikke på den ene eller anden computer. Jeg har endda prøvet at haft den sat til min fars computer, som også endda er en del hurgtigere end begge mine, og derfor må være bedre opdateret og sådan. Men det virker sku heller ikke.... :S:S:S:S:S:S:S

Hvad skal jeg dog gøre??

Jeg har endda delt den op i to, dvs. den kører som to drev, men den vil staddig ikke....

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2005 16:40:45
Svar/Indlæg:
2694/107
Sidder harddisken som master eller slave?

Og det er MEGET lettere at hjælpe dig hvis du kan give mærket og model på harddisk og skuffe.

Og slet lige alle de smileys. de hjælper dig ikke.

/Ash

Fortune

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2005 16:43:06
Svar/Indlæg:
36/14
jeg ved ikke hvad mærke kassen er, men harddisc'en er en maxtor, og den sidder som master....

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2005 16:48:18
Svar/Indlæg:
262/26
din eksterne HD skal tilsluttes enten Firewire eller USB. I WinXP bliver den genkendt automatisk, mens andre styresystemer skal ha' en driver?
Ka' du se den i stifinder som flytbart medie?
Hvis ikke - prøv at flytte jumperen over på Cable Select (CS).
Har du tjekket at din USB/Firewire-port rent faktisk virker?
Kig lige en ekstra gang på den eksterne HD - hvad mærke er den? Det lyder underligt, at der overhovedet ikke er noget mærke på den...
Fulgte der ikke en manual med? I sådan en er der oftest et link til en hjemmeside med drivere/FAQ m.m.
Skriv lige tilbage, med hvordan den tilsluttes, hvilket styresystem der er på din computer, og mærket på æsken.

Fortune

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2005 16:51:44
Svar/Indlæg:
36/14
Discen er en maxtor. Jeg kører med WinXP prof 32 bit. Min USB port virker, og forstod ikke så meget af det du skrev, er lidt halvn00b :P

Nej, kan ikke se den i stifinderen. Der står godt nok nede i hjørnet, ved siden af uret osv. at der er tilkoblet en flytbar enhed, men kan ikke sen den i "Total Commander" "Stifinder" eller "Denne Computer" jeg fatter lidt minus lige nu :S

Fortune

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2005 17:10:17
Svar/Indlæg:
36/14

nede i hjørnet...

Fortune

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2005 17:27:36
Svar/Indlæg:
36/14
der er kun drivere med til Wind 98/98SE DAMN!!!!!!

Fortune

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2005 17:34:05
Svar/Indlæg:
36/14
hvordan aktivere man en vært controller`???

jacobsen

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2005 18:38:02
Svar/Indlæg:
199/62

Det er fordi du ikke behøver drivere til WinXP.

Jeg er næsten sikker på at du mangler at installere driver til USB 2.0 controlleren. Det gør du ved at åbne enhedshåndtering, og hvis der er et gult spørgsmålstegn ved USB controlleren, højreklikker du og trykker opdater driver. Så sætter du den bare til at gøre det over nettet, også virker det.

Det virker underligt at du ikke kan se din harddisk, for den er fundet af computeren når den viser den meddelse du skriver. Jeg har lidt på fornemmelsen du skal ind i Diskhåndtering og oprette en partition før den virker. Fuldstændig som en "ikke ekstern" disk.

Det gør du ved at gå ind i kontrolpanelet og skifte til klassisk design. så klikker du på administration, dernæst Computeradministration. Så går du ned i diskhåndtering og ser om der er noget plade der ikke er allokeret. Hvis der er det, skal du højreklikke på det og oprette partition.

Så skulle det virke :)

Men det er ikke sikkert det er det som er dit problem.

Fortune

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2005 19:11:50
Svar/Indlæg:
36/14
der e rallerede opretten partioner...

Fortune

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2005 19:11:59
Svar/Indlæg:
36/14
oprettet*

Fortune

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2005 19:20:37
Svar/Indlæg:
36/14
den dumme kasse kan ikke understødte en 160 gb hd, lol!