#66 - Jamen det er vist ikke de 40 forskellige menneskers klik på min profil ud af de over 15000 vi har i døgnet, som vælter serveren. ;)
Idle er i toppen af 20'erne - full load er 38.
#68 - Jamen så ved du ikke nok om MIT vandkølesystem. Men det er der jo intet nyt i... :00
Alle temps er kontrolleret med probe - og de er korrekte.
<i>Er ingen "hardcore" elementer i det, er regulær vandkøling... Så vidt mig bekendt er der ingen peltier, chiller, udendørsradi eller nedgravet radiator involdveret...
For at undgå at idle temp på CPU ikke kommer op i 30'erne skal vandet være de 19-21 grader som jeg skrev før... - Måske et par grader over, men tvivler jeg på kan gøre det... - 19-21 grader er stuetemperatur... Altså er det ikke muligt uden MEGET stor radiator eller mange metal res osv... - Og selv da vil det ikke kunne nå præcis samme temp som omgivelserne..
Så har sq mine tvivle... - Kan selvfølgelig også være at han har et 16 graders varmt værelse, men... Virker ikke så sandsynligt..</i>
Der er ca 21 grader som det absolut varmeste på det værelse hvor maskinen står, og vandet er ca 0,8-1,4 grader varmere end ambient i udløbet fra vandkøleren under alle forhold. Det giver en Delta T på 17-18 grader op til min max load på CPU - som efter min mening er ringe. Det kan sagtens blive bedre, men det er en tidlig revision CPU-hoved jeg kører med endnu.
Og så synes jeg du skal komme med nogle reelle tal i stedet for at gætte. Det er efterhånden ved at være trættende at se på dig sætte folk i miskredit på baggrund af formodninger -specielt når du kun har ringe eller ingen viden om emnet. :00
<i>han skriver selv at blæserne er 5v...</i>
De kører skam 5 volt - ellers larmer det. Der er 5 x 120mm fordelt på 3 vandkølere med et ret specielt design. Det er igen eget design, så det finder i nok ud af hvordan ser ud, når tid er.