en bedømmelse inde fra edbpriser Denne skærm fra Apple er det mest lækre jeg nogensinde har set.
Jeg har brugt lang tid på at finde den bedste og flotteste skærm. Det er endelig lykkedes.
Apple har med denne skærm lavet en 100% stilren skærm, og der er ingen fejl at finde overhovedet - heller ikke pixelfejl. Der er tænkt over alle detaljer - selv den lille hvide diode som tænder når skærmen går i dvale - ikke for skarp, men lige tilpas.
Skærmens tiltfunktion glider med tilpas modstand, men ikke mere end at man med en lillefinger kan ændre dens position - elegant.
Kablerne bagpå er samlet i et kabel der går ud fra midten af skærm og ud gennem foden - igen meget elegant. Strømforsyningen er ikke indbygget - det kan jeg personligt godt lide. Det giver en meget flad skærm, hvor det kun er panelet der fylder, samt skærmen ikke bliver særlig varm - samtidig er der ingen lufthuller så der kommer ikke støv ind i elektronikken. Strømforsyningen er en elegant hvid boks som måler 10x8cm cirka.
Panelet der er brugt i denne skærme er LG.Philips 16:10 (Widescreen) S-IPS 16ms panel der har en native opløsning på 1680x1050.
Der er ingen ghosting, trail eller andet hverken i film eller spil.
Skærmen har et normalt DVI stik, så den kan uden problemer tilsluttes en normal PC - med Windows XP er det bare at sætte den til, og alt virker.
Nok det bedste køb jeg har gjort nogensinde indenfor IT.