Gainward FX5900 (XT?) selv rep.

Grafikkort d.  29. maj. 2005, skrevet af Atomizer
Vist: 335 gange.

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2005 17:31:41
Svar/Indlæg:
688/32
Hey.

Jeg har købt et brugt Gainward FX5900 herinde for nogen tid siden og jeg har nu endeligt fået mig taget sammen til at prøve at reppe det.

Jeg fandt ud af at der var skraldet et par komponenter af PCB'en og dem har jeg så erstattet med nogle fra et andet kort jeg havde liggende. Nu virker kortet men jeg kan se at den tidl. ejer har forsøgt at lave kortet med en BIOS update. Det er flashed med en POW FX5900XT bios men jeg kan se at der på GPU kun står FX5900. Ydermere kan jeg se på nettet at (i det mindste på nogen) Gainward gpu'er står der XT hvis det er et sådant.

Hvordan finder jeg ud af hvad jeg har købt. Jeg har kontaktet sælger men da han har flashed det med et XT og ikke selv har købt kortet fra nyt af kan det være han heller ikke ved det.

Ydermere vil jeg gerne vide hvor man kan downloade standard biosser til gainward kort?

Tak på forhånd og undskyld det lange indlæg.

WanthaL

Superbruger
Tilføjet:
29-05-2005 19:00:38
Svar/Indlæg:
607/20
Tror dette link kan hjælpe dig
http://www.zdnet.de/treiber/ma...

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2005 22:37:12
Svar/Indlæg:
688/32
Tak. men desværre har de ikke det kort jeg tror mit er.

Jeg er dog stadig ikke helt sikker. Jeg kan fortælle at kortet har 2.8 NS Hynix ram.

Håber nogen kan fortælle mig hvad det er.

Jeg har flashed til Gainward FX5900 XT men der er stadig artifacts i windows og i spil. Det er dog minimalt i begge dele. I 3D mark var det så lidt at jeg ikke så det.

Efter hvad jeg kan google mig til tror jeg det er et Gainward FX5900 med 128MB ram men jeg kan ikke finde denne bios nogen steder. Ydermere står der heller ikke Gainward, men kun GF 5900 XT under opstart på trods af at jeg er næsten 100 % sikker på at biossen er et official release. Experttool genkender det heller ikke som et Gainward kort, ej heller Windows.

Kan disse artifacts være grundet forkert bios?

Andre indput med hvor jeg finder Gainward bios'er er velkommen.

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2005 20:54:36
Svar/Indlæg:
688/32
VIlle lige skrive at jeg har fået kortet op at køre nu, Jeg har flashet til Gainward bios men jeg var nødt til at sætte rem hastigheden 50 MHz ned for at undgå artifacts.

Jeg tror dog jeg kan rette dette ved at få fat i en modstand der er magen til de andre der sidder på kortet da den eneste jeg havde var lidt større.

Btw. Kortet ér et Gainward FX 5900 XT selvom der kun står FX 5900 på coren.

Jeg fandt biossen på http://www.mvktech.net/ som iøvrigt har til mange andre nvidia og ATI kort.

Håber andre kan bruge noget af dette hvis de skal reppe gfx'er senere :D