Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2005 22:15:16
Svar/Indlæg:
1503/128
Fik jeg lige et sjåååk?
Har siddet og lavet noget hjemmeside her først på aftenen - maskinen kørte lidt sjovt, og virkede generelt lidt "søvnig". Spekulerede ikke videre over det da jeg snart er på vej i seng, og at den nok bare trængte til en reboot.
Så hoppede jeg lige ind i mit yndlingsspil - World of Warcraft - og *PUF* - så døede den. Helt sort skærm, og 100% shutdown, for første gang nogensinde!
Prøvede at tænde den med det samme igen - den startede op, og gik ud 5 sekunder efter. Ventede et minuts tid, og prøvede igen. Ind i bios, 92 grader, for SATAN jeg fik den lukket ned!
Åbnede kabinettet (godt proppet DigiDice), og fandt ud af at jeg - da jeg monterede min DVD-Brænder for noget tid siden, ikke havde fået sat stikket på til CPU-køleren. En Zalman 7000. DVD-drevet var så varmt på undersiden, at jeg ikke kunne holde hånden på det, og ligeså var ram og alt andet omkring CPU'en!
På med stikket, på med låget, startede den op, og hoppede ind i bios. Så dalede tempen fra knap 80 til 46 i løbet af et minuts tid.
For pokker jeg er glad for at Intel kan throttle som de kan!
Indlæget er smidt under luftkøling - hvis en moderator mener det hører hjemme under off-topic eller sæbekasse, så kaster i det bare derned :)
Bare lige en lille succes-/panikhistorie fra min side.
Go'nat alle ;)