-> #0/Alle
Min "funktion" er ofte skjult. Retter overskrifter, stave/tyrk-fejl i tråde o.lign.
Min øverste doktrin er, de i forvejen, fastsatte regler i forum/profil. Dermed ment, ser jeg noget der er i direkte strid med forum/profil-reglerne, ser jeg ingen grund til at sende en PM.
Tag f.eks. en salgstråd. Hvis der i tråden optræder ikke-relevante indlæg, sletter jeg dem og sender PM's til vedkommende.
Er der en tråd, der er i direkte strid med forumreglerne (Warez, personlige angreb osv.), deaktiverer jeg promte. Ser ingen grund til at den slags behøver et videre grundlag.
Alt i alt, så er min funktion mere eller mindre den samme som Sajmons. Går og retter småting, læser stort set (mange) alle indlæg jeg kan komme til. Dermed for at danne sig et indtryk af "stemningen" i forum, og ligeledes lodde en given situation af.
Alt i forum kan ikke måles og vejes, og af og til er der afstikkere. Ved selv, at jeg er en OT'er ud over alle grænser. Men det er "min" måde at holde en munter tone. Og jeg ved, at der er en del brugere der deler samme holdning.
Forummet er meget "flydende", men overordnet set, så handler jeg ud fra forum/profil-reglerne.
Mit indtryk er da også, at brugerne (ikke for at lyde for selvfed :r) er meget tilfredse med den måde forummet bliver holdt på.
For lige at tage "dine" punkter Sajmon:
1: Ja. Synes bestemt det er i orden at en bruger "angiver" en anden. Får med PM og via Messenger besked, fra andre brugere, om tråde eller indlæg der ikke er helt stuerene.
Brugeren kunne jo evt. - i første omgang - selv sende en PM til tredjeparten.
Det synes jeg er i orden, da vi, som crew, ikke kan holde et vågent øje med alt. Det er simpelthen umuligt :r
2: Mere eller mindre. Det gælder ikke alle dele af crew'et. Men jeg ser det som min opgave, som crew-member, at være med til at holde forum i tiptop stand. Så jeg læser hvad jeg kan... skimmer eller nærlæser. Det er selvfølgelig ikke påkrævet da det, som sagt, ville være umenneskeligt at overkomme.
3: Er skideligeglad. For at sige det rent ud. Ser jeg et indlæg/svar uden punktum eller komma, retter jeg det. Det er kort og kontant. Retter det bare... skriver måske en PM til vedkommende hvis det er noget volapyk, for overhovedet at forstå det.
Skriver som regel bare (hvis det er en overskrift): "*bla bla er rettet bla bla - Mvh NoNig*" :)
Men nej. Sender ikke PM's når jeg retter overskrifter (selvsagte rettelser). Kun når det er "upassende". Så sender jeg lige en PM.
PM's bruger jeg "kun" til gråzone-områderne. Hvor jeg selv er i tvivl. Så er det godt lige at kunne konferere med brugeren, om hvorvidt det skrevne er relevant/korrekt :)