brug af splitter

Vandkøling d.  30. maj. 2005, skrevet af ncdesign
Vist: 288 gange.

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2005 23:57:36
Svar/Indlæg:
262/26
Hej alle...
Står m. et lidt dumt problem: er ved at skrue det sidste sammen i mit nye A64-setup, som består af MSI K8N Neo2 (som er kernen i problemet 😉. Slangerne skal nemlig bøjes meget stramt, hvis de skal passe...
Har WhiteWater, DD GPU og DD NB og clearflex slange.
Problemet opstår, når vandet skal fra CPU (og Y-splitteren) og over på GFX. Når Y-splitten sidder på, er der kun meget dårlig plads, fordi CPU-soklen sidder for tæt på GFX. bukket bliver for stramt, selvom jeg sætter splitten ret tæt på udgangsstudserne på CPU-blokken.
Problemet kan umiddelbart løses, ved at bruge CPU-blokken som split, og køre en slange over i på GPU og den anden til NB, men modstanden i GPU er præcis dobbelt så høj, som på NB, så jeg frygter lidt at GPU'en ikke får nok køling...
Nogen der har prøvet at bruge CPU'en som split mellem 2 andre kølehoveder m. forskellig modstand?
Del erfaringer og tanker!

På forhånd tak (specielt hvis du nåede igennem hele smøren ovenfor 😉
NC

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2005 00:01:58
Svar/Indlæg:
1762/50
Forstod kun lidt af det overstående? :00

aj...

Hvis dine slanger bøjes så meget at de bukker så skal du bare sætte et par strips på, Det er med til at slangen lige og stabil...

Kan desværre ikke hjælpe dig ret meget på det andet... :r

mvh. Overbuary!

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2005 00:04:27
Svar/Indlæg:
3214/18
I mine ører lyder det som en meget dårlig idé mht. at splitte det ud til to kølehoveder med vidt forskellige modstande. Vandet vil altid tage den "nemmeste vej", så det hoved med lavest modstand vil blive kølet, mens der næsten ikke vil komme noget vand gennem det andet. Det vil heller ikke give optimal køling af CPU'en da vandet derfor stort set kun vil køre ud gennem den ene side. Derfor vil kølingen slet ikke være "jævn".

Kan du ikke klare det med nogle L-studse?

Det er lidt klart at forstå hvad du egentlig mener. Måske et billede eller en tegning ville hjælpe lidt?

WanthaL

Superbruger
Tilføjet:
31-05-2005 00:36:02
Svar/Indlæg:
607/20
Jeg havde også store problemer med at bukke slangerne nok! Men det er der råd for ;)
Du smutter ud på badeværelset og henter mors hårtøre! Så varmer du den slange du skal have bøjet op med hårtøren, og nå den er tilstrækkelig varm kan du forme slange som det passer dig, uden at den bukker sammen! Da slangerne skal have en del varme er det en god ide at tage hansker på da det godt kan blive ret så varmt at stå med de varme slanger!