Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2005 01:36:42
Svar/Indlæg:
4338/142
Så var det jo at jeg havde lovet min sam-bo at samle ham en god gamer maskine.
Vi bestilte:
MSI K7N2 Delta 2
2 x 512 CAS 2,5 PC3500 HyperX stænger
MSI Geforce 6600GT (AGP)
80Gb Western Digital Caviar
19" Philips TFT (190S)
Ialt omkring 6200,-
Dertil skulle han overtage mit Chieftec Dragon og min Barton XP3200+ og en CoolerMaster Xdream skod cpu-køler.
Tingene ankommer og jeg går i gang med at samle.
En god times tid efter (er altid meget grundig
:00 ), står maskinen klar og jeg tænder med win 2k cd'en i.
Windåse install falder i søvn og kommer ikke engang til formateringen, dette mønster fortsætter ca. 6 gange.
Jeg har aldrig haft en RMA sag og ved at fejlen er min, tjekker jumpere på HDD og IDE, tjekker boot-rækkefølgen og prøver igen.
Windåse Installerer (RAID er nu slået fra i BIOS og det virker til at være årsag til problemet).
Efter endt installation når windåse til load skærmen og går derpå kold x(
Jeg tjekker temps i BIOS og ser at cpu'en er 56 grader idle - Operation fedt for søster indtil hun indvilliger i at bytte cpu blæser med sam-bo'en ( hun har en XP 2800+ og en Zalman CNPS6000 med 120mm blæser) går igang.......og lykkes :)
Installerer Zalman og starter maskinen......den kører, installerer Max Payne2 så sam-bo'en kan se 1280x1024 med 8xAA og 8XAF - dette har hans gamle maskine nemlig ikke kunnet klare :)
Max Payne går koldt..... x( x(
Jeg må finde fejlen, da forløbet har varet et par dage nu og min sambo skal lave opgave, tjekke mails etc. og derfor er frustreret, er jeg en presset mand :00
Tjekker med egen PSU, samme fejl
Tjekker med egen HDD, samme fejl
Tjekker med eget gfx, samme fejl
Tjekker hans HDD i min comp - ingen problemer
.....
Smider derpå en XP1700+ i maskinen, og den kører derudaf :i
ok cpu er for varm eller får for lidt V-core er Doktorens diagnose.
(på nuværende tidspunkt ville jeg, hvis jeg havde været vågen, have taget op til overvejelse at ram står til 1:1 i BIOS) - men kl. er 4 om natten på en hverdag :x .
Går frustreret i seng.....Sam-bo virker irriteret (ville nok gerne have surfet lidt Pr0n inden sengetid :p ) - men jeg må kapitulere.
Dagen efter (d.v.s. dag 4) sætter jeg cpu til 200Mhz fsb og ram til 166Mhz - maskinen kører :i :f - fejlen er fundet....MEN.
Hvorfor kan et par nye HyperX rated til 435Mhz @ 2,6Volt ikke engang køre 400Mhz ?:(
Ændrer timings ved 200Mhz - samme fejl
Finder grænsen for stabilitet på dem (364Mhz)...
Og hør så her - disse HyperX, skal have ikke mindre end 2,85Volt, for bare at køre 200Mhz :o :o :o
En hel uges frustration p.g.a. 0,25 Volt x( x( x( x( x(
Så hvis I køber HyperX CAS 2,5 - så Volttag dem, inden de ryger til RMA - de er sultne.
Bare en lille "solstrålehistorie" :l - dog nok mit længste indlæg på oc.dk.
MVH C.C.