-> #26
Præcis min pointe Rune :)
Hvis jeg "ville", havde jeg nok også investeret i en FX-55'er og 2 Gb af de fedeste RAM med de strammeste timings osv.
Men nu er sagen den, at min Athlon og 1 Gb ram er mig tilstrækkelig. Det eneste jeg fokuserer på er "følelsen" af spillet. Den kan jeg ikke måle i FPS, men om lyden er god og billedet godt.
Så derfor investerer jeg i et kr. 2.200,- lydkort og et tillige dyrt grafikkort.
Kan godt være jeg henter et par ekstra FPS eller 3Dmarks ved at have g.skill eller TCCD (ved ikke en bjælde om den slags, det ved du ;)) RAM. Men det interesserer mig ikke. Så må jeg gå på kompromis med skærm, lydkort og grafikkort.
Hvilket jeg så absolut ikke vil.
Men, vi har jo hver vores kæphest, hvor min er "output" i 'feel' og ikke scores :D
-> #27
Det er også en klar fordel ved 'CrossFire'. Menlig at det er langt mere kompatibelt.
Systemet er jo også simpelt i sig selv. Lidt spøjst, da det er nVidia der har "opfundet" lego-klods princippet, men ATi der er kongerne vedr. "mVPU's".
At man "bare" kan sætte to kort sammen, er langt federe end at skulle rode med jumpere, switchcards eller dumme drivere.
For "en gangs skyld", ser det ud til at ATi har det ene ben længere fremme end nVidia.
Jeg er ikke fanboi eller noget. Men vil da åbent indrømme, at det glæder mig at ATi får noget ud af deres års erfaring på området.
ATi's workstationfordel er rykket over på gamer-markedet, og vice versa for nVidia.
Som sagt, længere oppe i tråden, så tror jeg vi kan forvente noget seriøst genialitet fra både nVidia og ATi i fremtiden.
Glæder mig bare over, at kunne kigge med fra sidelinjen... :)