Overclocking.

Overclocking d.  02. juni. 2005, skrevet af System
Vist: 466 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
02-06-2005 23:05:23
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg fandt ud af mine ram slet ik blev udnyttet.. Da de stod som 333Mhz og de er 400mhz, jeg har været inde og ændre i det.. Men der var en 8-10 andre settings under med en masse tal.. mit spørgsmål er.. Hvad kan de klare ? Hvad skal de stå på.: Må godt være lidt overclock i det ;)

har 2x Crucial Ballistix 512 (dem her http://www.computer-parts.dk/c... )

Jeg har dette stående i min bios

Memclock index value = 400mhz
Cas latency (tlc) = 2.5
Min Ras active Time (tras) = 7T
Ras To Cas delay (trcd) = 3T
Row prechange time (trp) = 3T
Row Cycle Time (trc) = 10T
Row refresh cyc time (trfe) = 12T
Read to write Time (trwt) = 4T
Write recovery Time (twr) = 3T
1T/2T Memory Timing = 2T

har btw en AMD3500+ der køre 227mhz på boardet nu med multiply x 11
Altså 2497 mhz .. Og PCI Express på 117mhz (hvad end det nu er)
Alt andet står som AUTO

Det køre stabilt.. men er der bedre clocking muligheder ved at bruge anden opsætning

P.S har et Asus A8N-SLI deluxe board og et RadeonX800XT kort..

Håber der er nogen supersupportere der gider hjælpe mig til at få max muligt ud af mit system ;) tak !

P.SS HTML generet fil fra cpu-z (hvis det kan være til nogen hjælp?) http://www.ignored.dk/cpuz.htm...

Tak endnu engang ;D
Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2005 23:08:15
Svar/Indlæg:
624/55
Ouch!!! pci express på 117 ???? den skal som standard stå på 100mhz afaik. jeg tror du skal passe lidt på med det medmindre du har fået andet at vide!!

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2005 00:23:38
Svar/Indlæg:
6624/113
Nu er en torsdag aften klokken efter 23 jo ikke den mest aktive periode her på siden, så mon ikke du skulle væbne dig med lidt tålmodighed?

Desuden er din overskrift ikke specielt sigende - så de fleste hopper let og elefant over tråde som de vurderer til at kunne besvares ved at søge i forummet - evt læse en OC guide, som er til at finde ude i venstre side. ;)

Umiddelbart, ville jeg clocke tilbage til 200FSB, og sætte mine ram til 400 - som gør at de kører lige op med FSB - også kaldet "1:1 divider"
Så ville jeg justere multiplieren ned til 10 for at eliminere din CPU's OC grænse. Du ved jo allerede at den fint vil knap 2500MHz - så det er muligt at ramme FSB på 250 med multiplier 10 før du får problemer med den.

Stille og roligt ville jeg clocke FSB opad igen, indtil du begynder at få fejl på ram.
Evt kan du slække lidt på timings eller give ram lidt mere volt for at få dem til at rende stærkere - indtil du finder en grænse for hvad de absolut vil.

Når den grænse er fundet, sætter du ram til std timings og 266 mode - std multiplier på CPU - og clocker FSB op igen til du finder en grænse for stabiliteten. Evt giver du mere volt - VCORE kaldes det osse - til den når den begynder at blive ustabil.

Du skal sørge for god køling til CPU, samt have en god luftgennemstrømning i kabinettet - så er der masser af muligheder.
Du skal også låse AGP eller PCI-E til standard hastigheder.
Evt kan du lige skrive hvilket bundkort du har - og hvilken køling du bruger. Det giver folk flere muligheder for hjælpe dig.

Programmer til at teste stabilitet :

3DMarks 2001SE
SISoft Sandra
SpuerPI
Prime95

Programmer til at teste ram :
www.memtest86.com - kræver en boot CD eller floppy.

svend

Overclocker
Tilføjet:
03-06-2005 00:33:27
Svar/Indlæg:
308/22

svend

Overclocker
Tilføjet:
03-06-2005 00:34:12
Svar/Indlæg:
308/22
HUSK ! PCI-E/PCI lock ! (tror jeg det hedder, er ihvertfald AGP/PCI lock på agp kortene.)