Rustfrit Reservoir

Vandkøling d.  04. juni. 2005, skrevet af rosty
Vist: 288 gange.

rosty

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2005 14:07:00
Svar/Indlæg:
910/91
Hey

nå nu har jeg endelig adgang til at få svejs lidt rustfrit stål igen...og vil lave mig et Reservoir...

tænkt mig at bruge et 100 mm rør og svejse nogen endeplader og sætte nogen studse på, også få det poleret op...

men tænkte jo så lidt på at få "noget" i, der køler vandet til under stuetemp, og det er så her jeg har brug for jeres hjælp...

hvad kan man bruge til dette...? kan man få noget som virker omvendt af en dypkoger...?

kom med lidt foreslag, hvis i lyster :e

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2005 14:20:33
Svar/Indlæg:
3346/81
Du kunne jo finde en waterchiller - aka en kompressor med en "dyppekoger-kølespiral" og smide spiralen i reservoiret.

Du kunne selvfølgelig også trække en spiral - rustfrit rør - i reservoiret og så køre en sekundær kreds.

Prøv at se hvad jeg mener på dette link:

http://www.staitech.com/sample...

Check de to pdf filer for detaljer.

Tomgun

rosty

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2005 20:06:21
Svar/Indlæg:
910/91
oki.. tak kigger lige lidt på det :e

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2005 22:23:49
Svar/Indlæg:
4112/53
Hvis du vil have et "effektivt" system ud af den "chiller", så skal den isoleres, for at den ikke optager energi fra omgivelserne.

Vælger du at isolere den godt, så kan du sætte indløbsstudsen så den er vinklet, og på den måde vil den skabe et godt "flow"/rotation inde i røret, og på den måde også komme til at fordele/absorbere alt kulden fra din kølespiral.