Se film via TV-udgang på GFX??

Grafikkort d.  05. juni. 2005, skrevet af Jacob_Bentzen
Vist: 245 gange.

Jacob_Bentzen

Superbruger
Tilføjet:
05-06-2005 13:36:45
Svar/Indlæg:
157/121
FEDT jeg vil se en film på min computer via TV-udgangen men når jeg sætter filmen igang er der bare sort skærm :(
Jeg har årøvet Nero ShowTime, WinDVD og Windows Media Player og de gør alle det samme.
Hvad kan jeg gøre??

Evers

Superbruger
Tilføjet:
05-06-2005 13:38:37
Svar/Indlæg:
226/21
Det er fordi du ikke har "aktiveret" tv-out udgangen endnu. Dette kan gøres i driver-programmet til dit GFX :)

Jacob_Bentzen

Superbruger
Tilføjet:
05-06-2005 13:43:17
Svar/Indlæg:
157/121
Det har jeg gjort og kan også godt se mit skrivebord på mit TV men når jeg har fået åbnet den mediaplayer jeg vil bruge og trykker på play så er der ikke andet end sort billede :(

Jeg håber det er godt nok forklaret *GG*

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2005 14:33:10
Svar/Indlæg:
10398/435
lol dude.. du skal ha tv-out til at vise primær overlay.

det er vist en af de blå knapper i ati control panel. mener den ligner en skydeskive.

Jacob_Bentzen

Superbruger
Tilføjet:
05-06-2005 21:47:30
Svar/Indlæg:
157/121
Ja satte mit tv til at være primær og så virkede det. Men irriterende hvis man skal ændre det hver gang :(

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2005 23:41:49
Svar/Indlæg:
976/138
Nu ved jeg jo ikke lige hvilken driver du bruger, men går ud fra, da du har et ati kort, at du bruger nyere catalyst drivere. Der er selvfølgelig forskel på menuerne i ControlCenter eller det gamle control panel, men jeg mener du skal finde samme indstilling.

Hvis du bruger det gamle control panel skal du bare finde fanen ved navn overlay(ved ikke helt hvad den hedder på dansk, men man kan se nogle sliders med brightness og kontrast m.m.). I bunden af den er der en knap der hedder clone eller theater mode options der skal du ind. Derind vælger du så theater mode og full screen samt størrelsen på dit tv.

Så burde hvilken som helst film eller spil blive vist i ful skærm åpå dit tv og som du vil have det på din monitor.

Du skal selvfølgelig have tændt for tv'et inde i driveren, men så vidt jeg kan forstå på hvad du skriver, så har du styr på at få billedet over.

Jacob_Bentzen

Superbruger
Tilføjet:
06-06-2005 00:59:12
Svar/Indlæg:
157/121
Jeg bruger den nyeste Catalyst Control Center og der er en menu der hedder Video og der kan man vælge en undermenu der hedder Overlay/Videovision men der kan man kun ændre på Gamma, Brightness, Contrast, Saturation og Hue og så er der en anden undermenu der hedder Theater Mode og der kan jeg ikke ændre noget.