Jeg har et problem, jeg vil gerne OC min computer lidt mere, jeg ved at min cpu kan rende 275 fsb uden problemer. Men så snart jeg går over 255 Slår min Sata controler fra, er der noget at gøre ved det eller skal man bare leve med det ?
Det er et kendt problem med "on chip SATA controller", at den kobler fra/ikke virker, når man kommer op i nærheden af FSB250 +/-. Hvis du vil blive ved din SATA hdd, skal du bruge en anden controller, end den der er i ICH5R chippen (Sydbroen).
Kommer jo an på hvordan det fungerer på ens bundkort og mesteren her skriver jo ikke engang hvad han har.
Her på NFroce 4 viker låsen korrekt og jeg kører 33.33 hele tiden på min pci-bus
Men har da hørt om bundkort der ikke formår at låse korrekt, tidt skal der en nyere bios til ved et bundkort før end at det virker, sådan var det vist med NForce 3 i begyndelse.
#7 Hvilken af controllerne bruger du? Intel eller SiI3114r? Jeg selv køre også med Intel controlleren PT, men jeg har også "kun" clocket til 250. Men jeg skrev også I næheden af 250 +/-
Det han mener, er at så længe at FSB´en enten står på 33/66/100/133/166/200/266/300 (Alt efter hvad dit udstyr er) så skal du ikke tænke på AGP/PCI lock/lås, da dette er indstillinger som AGP/PCI uden problemer kan arbejde på, da de passer ind under deres egen freq.
Det er også derfor at CPU´er aldrig er andet end 33/66/100/133/166/200/233/266/300 på FSB´en i stock-mode. :)