Erhm ja... Jeg har haft 2 x Maxtor DM10 200 GB (SATA150 - NCQ) i ca. 4-5 måneder nu og jeg synes efterhånden at de er begyndt at larme/knase. Hvis jeg fx har spillet et tungt rollespil som Risk Your Life, begynder mit system at blive langsomt og det kan vare ved i 1 time før det retter sig op. Mest af alt er det støjes, men jeg er også lidt træt af at diskene går ned i hastighed. Har kørt defragmenteringsværktøjer m.m. uden den store forbedrelse. Nu er jeg kommet dertil at jeg overvejer at købe nye HDD, men spørgsmålet går på: Kan man få HDDs der larmer mindre og som evt. ik går ned i hastighed efter hård load ?:(
Hvis du ikke har køling på dine Maxtor hdd, så er det sikkert derfor, at de begynder at "brokke" sig, og reducere ydeevnen. Smid dem foran/bagved en blæser (bare på 5V), så burde de holde op med det.
har et Chieftec Dragon (DX-01BD-U) hvor der sidder en 80mm og blæser ind på de to jeg har, så køling burde der være. Der er heller ikke særlig varmt i rummet, og hvis jeg kan stole på min blæserstyringsmåler, så ligger temp på ca. 27C ved HDDs.