Mac med intel

Litteratur d.  06. juni. 2005, skrevet af red_martians
Vist: 479 gange.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
06-06-2005 21:59:18
Svar/Indlæg:
7881/1165
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
McM|

Superbruger
Tilføjet:
06-06-2005 22:10:53
Svar/Indlæg:
37/1
Er Steve Jobs ikke kun CEO ?? ?:(

HAM

Overclocker
Tilføjet:
06-06-2005 22:28:47
Svar/Indlæg:
47/9

shadowking

Superbruger
Tilføjet:
06-06-2005 22:43:48
Svar/Indlæg:
201/8
Lidt en skam efter min mening...

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2005 23:28:31
Svar/Indlæg:
1643/172
Hmm bragte jeg ikke dette link ca 30 min før denne nyhed blev skrevet i denne tråd?

http://www.hardware-test.dk/oc...

Men tror nu ikke at du skal kunne regne med at MacOS X vil kunne køre på alm X86 da MacOS software for for det mest har en special Bios ved navn OpenFirmware som side på GFX kort og MB. Dette kan de stadig gøre ved ders hardware og derved få folk til at blive nød til at Købe Mac hardware for at kunne bruge MacOS X for de kan nemlig lave hardware tjeak med deres system for at sikkre at det kun bliver brugt på Mac hardware. De lever jo også af at sælge Mac hardware.

På et tidspunkt skulle det være muligt at se en demostration af systemmet her på dette link så snart Apple har taget sig sammen til at upload det.

Link:
http://www.apple.com/quicktime...

red_martians

Moderator
Tilføjet:
06-06-2005 23:36:11
Svar/Indlæg:
7881/1165
#4: Min tidligere tid med 3dfx-kort, ved jeg det er et simpelt bios-flash der skal til. Da voodoo5 var hot, flashede rigtig mange deres voodoo-kort pga. DVI. Kun mac-udgaven havde nemlig den digitale udgang, og det kunne PC-brugerne også bruge. Så de satte et PCI-kort i maskinen og flashede voodoo5-kortet med en PC-bios. Og vupti, så virkede det på en PC. Hvis jeg har lidt ret, kan det måske også lade sig gøre på bundkort, især hvis Apple tager den lette vej, og også benytter sig af standard intel-bundkort :00

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2005 23:40:30
Svar/Indlæg:
3943/44
Nå så skal man nok ikke have en mac aligevel - syntes sku det er en skam at de dropper deres ellers temmelige gode processor struktur netop som de er på vej frem på markede igen! - tror sku det kommer til at koste dem - nogle hardcore kunder - da G5 processoren er verden hurtigste processor (bare ikke serligt nyttigt når der ikke er ret mange programmer der er optimeret til den) - men hva fanden - så er der jo sådan set kun x86 at udvikle software til!

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 01:16:09
Svar/Indlæg:
1643/172
Så kom filmen op med CEO fra Mac der snakker om div ting og sager. Og han begynder at snakke om Intel 23 min inden i filmen. Så kan i se div ting omkring Intel osv. Og han kommer til sagen omkring Mac OS X på Intel 26 min inden i filmen

Men til sagen. De skifter først over til Intel om et år fra nu. det vil sige 2007 kan du regne med at se Intel basseret Mac's, men ud fra hvad jeg havde læst var de kun de billig udgaver af Mac som skulle blive til Intel udgave for at kunne konkure bedre med f.eks. Dell osv på prisen. Så ders PowerBooks udgave og deres PowerPC til pro folk stadig vil være med G5 til 2007.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 06:42:28
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg tror Apple ved noget om Intel, som ingen af os andre ved! Apple har altid været sygeligt opmærksomme på, at deres maskiner ikke støjer (de første G5-modeller var et flop på dette punkt, men det blev hurtigt rettet), så enten har Apple udviklet et godt kølesystem til Intels brødristere, eller også har Intel noget oppe i ærmet, som de har kunnet tale så godt for, at Apple har hoppet på den.

Jeg kan ikke se hvordan Apple skulle have noget somhelst at bruge de nuværende Intel-CPU'er til, men ok - det er så først efter 2007 jeg får en Intel at se i min Mac workstation - der kan nå at ske meget.

Fedt at de vil hive Intel ind i de mindre modeller - går ud fra der er tale om Mac Mini, iMac og eMac - så kan de banke priserne yderligere ned, og stjæle endnu flere PC-brugere.

Jeg har ondt af alle dem der aldrig har fået chancen for at nyde Apple's OS-X (10.3 eller senere)! Windows XP er en flad fornemmelse efter en lang arbejdsdag på OS-X x(

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 10:52:39
Svar/Indlæg:
3943/44
#7 G5 bliver alt for varm til at smide i en powerbook (endnu en grund til at de ikke vil blive ved IBM)

#8 Apple kan fint bruge Intel cpu'erne til noget - Nok specielt Dorthan da IBM ikke har kunne (eller ville) levere en ny mobile cpu - Og da man tænker på at Dorthan lamme tæver P4 kan den jo også fint bruges på workstation siden.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 11:00:21
Svar/Indlæg:
3943/44
#8 Vil også gerne have en mac - men venter til at den kommer med intel-cpu kunne da meget nemt være at jeg køber en af de første af deres de kommende ibooks - men nu venter vi og ser skal i hvert fald først have laptop til august!

Det kunne sku også være rart at vide om Mac os kommer til at kunne køre på alle x86 cpu'er eller det kun er på mac computere (de kan lave låse i bios!) håber på det sidste da dette klart vil give den største ydelse - da system er optimeret til lige nøjaktigt det software man kan bruge - og ikke 17 millioner andre ting!

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 12:41:27
Svar/Indlæg:
1643/172
#9 Det er nok ikke Dorthan Apple tænker på men mere Yonah som skulle komme i start 2006

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 13:20:41
Svar/Indlæg:
1503/128
beatmore>> Jeg er helt enig i at Apple kan bruge Intel til en masse - jeg spekulerede bare i "efter-2007-baner". Og hvad Intel har at byde på til Apple's "store mac's". Workstations - hvor Apple gør rigtigt meget ud af køling og støj. Én ting er sikkert, og det er at det bliver spændende.

Apple kan jo tage en kæmpe bid af et - for dem - helt nyt marked, hvis OS-X kommer til at køre på alle x86 maskiner. Jeg forærede gerne min XP-cd til kattens værn, hvis jeg kunne få OS-X på min PC'er - med den ydelse og performance det er ment til at gi', vel at mærke :)