SLI spørgsmål.

Diverse d.  07. juni. 2005, skrevet af Hessi
Vist: 250 gange.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 20:46:38
Svar/Indlæg:
1972/260
Hey

Jeg har skrevet til SHG.dk om det kan passe at man kan køre SLI på et DFI LanParty UT NF4 Ultra-D blot ved hjælp af et DFI SLI-Bridge som de lover på deres hjemmeside.... De har garanteret mig med 100% sikkerhed at det kan lade sig gøre.... men det er jeg næsten sikker på det ikke kan med mindre DFI selv har udført SLI-moddet.... Shg.dk har endda garanteret at man kan køre SLI ved 8X/8X... sjovt ikke...!? :e :p

Men her er mit råb om hjælp.... Jeg ville spørger om nogen fra OC.dk ville hjælpe mig med at teste det... Jeg har nemlig ikke råd til at købe 2 ens GFX'er at teste det med så ville spørger om der er en fra Århus eller omegn der kan hjælpe.... Enten med 2 GFX'er eller blot en 6800 GT fra ASUS....

Det bliver mit hardware altsammen ud over GFX'et/-erne... og hvis der skulle ske noget der gøre at GFX'et/-erne bliver defekte garantere jeg en fuld erstatning.... Det er blot for at bevise overfor shg.dk at de skal tage sig sammen....

Mange tak

Hessi ;)

palle

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 21:12:43
Svar/Indlæg:
2307/37
Glem det - SHG må have skrevet forkert. Jeg tvivler stærkt på, at SHG er klogere end nørderne på nettet, og jeg har endnu ikke set nogen køre SLI på et ultra uden at bruge de gamle drivere eller foretage moddet på chippen.

Så offer da de par hundrede kroner mere og snup et SLI-D. Så skal du heller ikke bruge penge på en bridge. ;)

Du sparer jo kun 290 kroner ved at gå efter Ultra modellen, og så skal du bruge 149 kroner på en bridge. Det er simpelthen ikke det værd... :00

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 21:26:34
Svar/Indlæg:
4112/53
Hvis du bruger forceware 66.75, (mener jeg det er :r ) så kan man godt køre SLI med 8x/8x på et ultra D kort, forudsat man har fået fat i en SLI bro til formålet, og selvf. 2 ens SLI kompatible kort.

Det er jo derfor 66.75 ikke er til at få fat på nogen steder mere, da nVidia har støvsuget alle "offentlige" DL sider for den, da det jo gjorde, at man kunne nøjes med at købe ultra D, i stedet for SLI-D.

Men der er håb forude, da det muligvis (men tror det næppe) bliver muligt når der bliver frigivet BIOS til at køre med Cross fire, så kan man måske komme til at gøre det igen med SLI også. Men jeg har mine tvivler.

palle

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 21:32:51
Svar/Indlæg:
2307/37
#2, blander du ikke tingene noget sammen? Crossfire kræver et ATI chipset og ATI kort. Det kommer da aldrig til at køre på et NF4 bundkort.

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
07-06-2005 21:39:26
Svar/Indlæg:
909/40
#3 Ati Crossfire skulle sagtens kunne køre på NF4

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 22:11:28
Svar/Indlæg:
4112/53
#3 Det er netop som #4 siger, så bliver nVidia nødt til at "åbne" deres chipset/drivere, hvis de vil have at folk skal bruge nvidia chipset, til at køre med et ATI crossfire graffiksystem.
Det kan godt være de så ikke får solgt 2 GFX også, men så får de i det mindste solgt et chipset, hvilket jo heller ikke er at kæmpe sig af. ;)

#0 Denne artikel bekræftiger, at du kan køre SLI på et ultra chipset http://www.anandtech.com/cpuch...

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 22:50:44
Svar/Indlæg:
1972/260
Tjoo... jeg kunne selvfølgelig spare mig besværet.... men på den anden side ville jeg også gerne se shg's fatsvage fjæse når de finder ud af at de ikke kan holde hvad de lover.... :D

palle

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 23:06:25
Svar/Indlæg:
2307/37
#5, den artikel viser netop, at der skal et mod af chippen til... ;)

palle

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 23:09:30
Svar/Indlæg:
2307/37
#6, hvis dit eneste formål er at spilde din egen og SHG's tid, så er du IMO en kværulant. Send dem istedet et link til den artikel på anandtech, som #5 linker til og fortæl dem, at deres påstand ikke holder, med mindre de vil opfordre folk til at modificere deres hardware. ingen grund til at købe bundkortet for at kunne skændes med dem bagefter - det stjæler bare tid fra de folk, der reelt har brug for support... ;)

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2005 23:17:49
Svar/Indlæg:
1972/260
#8 Problemet er bare at jeg har skrevet til dem og bedt dem rette fejlen.... men har intet svar fået og de har ikke rettet det.... men da jeg skrev til dem bagefter og spurgte om de med 100% sikkerhed kunne garantere mig det de lover og at grunden til jeg spurgte var fordi jeg skulle købe det kort hos dem svarede de JA... :)

Men er efterhånden ved at gå fra idéen igen... Som du siger gider jeg hverken spilde min eller deres tid på det...