Jeps så har jeg fået samlet mit nye system - se sig. Indtil videre går det sådan set over alt forventning. Jeg har været i gang med at oc i små 45min og indtil videre er jeg nået til 300fsb x9 1:1 = 2700mhz som egentlig var mit første mål. Rammene kører 1:1 med slappe timings 3-4-4-7 da jeg jo først lige skulle tjekke hvor højt den kan løbe ;) Vcore er 1.526v og vdimm er 2.6v LDT=1.4v og NB=1.8v
Jeg tror bestemt der er lidt mere i den da jeg bruger den bios mobo blev sendt med.
Så har jeg flashet til Oskar Wu bios 414-1 - det må siges at have hjulpet lidt😉 Jeg har formået at få den op på 3003mhz!!!!!! dog ik stabilt og den gik selvfølgelig ned lige da jeg skulle til at save screenshot! argh!
Men for pokker det er også 1.2ghz over de standard 1.8ghz en 3000+ ligger på🙂
Prøv at installere chipsetdrivers igen.. Jeg kan huske da jeg gav min maskine for meget gas.. pludselig fuckede alt op: Temps, spænding, LAN og USB - intet virkede :P
Men det løste sig vidst med en clear CMOS :)
Men fint OC du har lavet so far.. bare giv den gas mester :D
Jeg er overbevist om at der er noget lignende i min venice 3000+ - men mit a8v deluxe laver ged i noget agp halløj omkring 285mhz fsb - så jeg skal lige ha' fikset et andet mobo ved lejlighed ...
klarer fint prime95 @ 290mhz fsb = 2610mhz (1.4 volt), men "kun" 285mhz = 2565mhz i spil og 3d benchies :l
ok vil prøve at resette bios og så install chipset drivers igen. Nope ikke nogen håndplukket cpu - jeg tog ud til shg og hentede den og spurgte om jeg kunne få lov at vælge - det grinede de bare af 8) Da jeg fik den i hånden blev jeg noget lang i mælet da det var en 0516 GPCW og jeg havde hørt 0516 skulle oc ringe! Ind på nettet og surfe og jeg kunne intet finde om en 0516 GPCW - men indtil videre går det da ganske udemærket :e
Har lige øget vdimm til 2.7v og kørt superpi og sandra ved 305fsb 1:1 - ret godt gået af rammene OG cpu (kun kølet med en Zalman CNPS7700 AlCU - så ik engang den af ren kobber :e ) - det gir 7569/7480mb/s og 32s i super pi - det skyldes helt sikkert de slappe timings men nu vil jeg jo først lige se hvor højt jeg kan komme 1:1 :e
Prøv at gå ind i bios og skriv mac addressen ind igen som er klistret oven på porten, har nemlig også haft det problem at jeg ikke kunne få netkortet til at virke efter at det på mystisk vis havde fået samme mac addresse som mit gamle msi k8n neo2.
Jubiii så virker nettet sgu igen - det krævede dog lige en bios update :l Men oc-mæssigt ser det rigtigt fint ud. Højeste jeg nåede indtil videre er 310fsb x9 = 2792mhz 1:1 med slappe timings og 1.526vcore og 2.6vdimm - så det er jo bare super nice :e
Så der er ik nogen der ska komme og sige at uge 16 chips ik kan oc :e
nu har jeg endelig løst problemet med nettet - det krævede lige en bios flash til bios 310. så nu vil jeg lige til at rode med timings etc. Har dog aldrig rodet med A64 tweaker før så det er lidt uoverskueligt!
Jeps nåede op på 310fsb = 2792mhz 1:1 uden probs med slappe timings :e
thnx gutter - jah er lige så stille og roligt ved at lede efter et par dele til lidt vandkøling :e Men må indrømme jeg stadig roder lidt rundt med alle de bios settings - det er da godt nok noget af en jungle ;) Er bare træt af jeg ik nåede at gemme det 3Ghz screenshot :e
hehehe kan sige så meget som at den IKKE var stabil 8) skulle bare lige se hvor højt den ville poste :e og jeg syns at 1.2Ghz over std. clock er ret godt klaret at den overhovedet vil loade windows der. De 2976mhz var ikke stabil nok til at køre superpi men jeg kunne godt benche i sandra? hva skyldes det?
Jeg har lige fået en Venice 3000+ ind af døren her til middag og i første hug fik jeg nået 2712 MHZ, men da jeg kun har stock-køleren at lege med, så når jeg nok ikke højere op før bedre køling - den er dog stabil ved de 2712 MHZ
Kan boote ved 2828 ved 1.584 v - varmen er ikke et problem åbenbart, da den ikke blev over 34 grader idle, men det er manglen på vcore, der gør, at jeg ikke når de 2900 Mhz - fantastisk stepping. Glæder mig til jeg får mit DFI-board!
Jeps stadig på luft (Zalman 7700AlCu) og en lille 120 til ram og chipsæt 8) Men den skal så også ha 1.728v for at nå derop - måske lidt vand ville kunne gøre underværker
oki har nu smidt den i alligevel så må jeg se om det gir noget! Great har lige fået mine 2 sidste Raptors så jeg kan køre 4 stk i raid men men men havde lige overset der så ikke er flere sata connectors til mine to andre diske!! Argh skulle sgu ha snuppet et SLI-DR