Hvilket mærke, og hvor har du købt den bærbar?! Mange steder så påpeger de (reperationsværkstedet) nemlig at det er op til dig, altså brugeren at tage back-up, og de tager ikke ansvaret for evt. mistet data under reperationen. Selvfølgelig vil de prøve at tage hensyn til det, men det er ikke alt man kan lave uden at reinstallere/formattere harddisken - specielt ikke hvis systemet skal leveres tilbage i "klar-til-brug" tilstand.
Vi har en del sager hvor kunderne vil have at vi ikke sletter deres data, men problemet er at deres system er ustabilt, hvilket ofte skyldes der er data fejl - og så er man lidt i knibe, for enten skal man lave den hvilket medfører at kunden mister sin data, eller skal man ikke lave den og så have en sur kunde fordi den stadig ikke virker, eller skal man tage penge og bruge ekstra tid på at lave en back-up og så reinstallere - hvilket så gør kunden sur fordi han/hun skal betale for noget (som de mener er dækket af garantien)..
Så du sætter det værksted i en knibe, når du kommer med sådan et krav. Sidder selv med reperationsager, så kender lidt til den verden..