redde data fra bærbar

Diverse d.  08. juni. 2005, skrevet af PK
Vist: 179 gange.

PK
PK

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2005 14:45:04
Svar/Indlæg:
931/181

skal nu efter en ulykke have sendt min bærbare til rep. men er sq ikke sikker på de fjolser husker at de ikke må slette data ol.

har en del fotos og andre ting der desværre ikke er blevet kopieret over på en anden pc før mit lille uheld som SKAL reddes... men hvordna gør man det? kan ikk efå så meget liv i den lille fyr og hd´en er jo ikke som almindelige hd´er...

nogen gode råd?

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2005 14:54:32
Svar/Indlæg:
1235/80
0#
jeg mener du kan få en converter hos shg.dk til din HDD
ellers kan du sikkert skrive til dem den skal sendes til at de ikke må slette noget på din HDD

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2005 15:37:00
Svar/Indlæg:
4263/107
Jeg har lige fået et program med til min Soltek som hedder "RestoreIt!".

Så vidt jeg kan læse mig til lave det et backup af din harddisk, og man kan så gendanne den til det tidspunkt (nøjagtigt).

Måske tager jeg fejl, men programmet lyder meget rosenrødt :D

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2005 16:04:03
Svar/Indlæg:
2540/228
#2 han skal jo stadig have det over på sin puter. Eneste løsning jeg lige kan komme med er sådan en converter som #1 også skriver. Du kan jo evt. låne en et sted. mener jeg at Nonig gjorde da han manglede en i sin tid

HOLLA

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2005 18:29:37
Svar/Indlæg:
688/32
En skam du bor så langt væk... hvis du boede her i nærheden kunne jeg da hurtigt trække de data ud for dig. Jeg har sådan en converter men bor i 6600 Vejen

PK

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 14:29:40
Svar/Indlæg:
931/181
takker for forslagene.

ville gerne have smidt lidt penge efter en konverter, men rækker de ikk til hvis jeg selv skal betale for rep af den bærbare...

så har påpejet det på det groveste at de ikke må røre min hd... så håber sq ikke de gør det...

men nu ser vi om 2 uger når jeg får den tilbage...

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 14:36:49
Svar/Indlæg:
767/119
Hvilket mærke, og hvor har du købt den bærbar?! Mange steder så påpeger de (reperationsværkstedet) nemlig at det er op til dig, altså brugeren at tage back-up, og de tager ikke ansvaret for evt. mistet data under reperationen. Selvfølgelig vil de prøve at tage hensyn til det, men det er ikke alt man kan lave uden at reinstallere/formattere harddisken - specielt ikke hvis systemet skal leveres tilbage i "klar-til-brug" tilstand.

Vi har en del sager hvor kunderne vil have at vi ikke sletter deres data, men problemet er at deres system er ustabilt, hvilket ofte skyldes der er data fejl - og så er man lidt i knibe, for enten skal man lave den hvilket medfører at kunden mister sin data, eller skal man ikke lave den og så have en sur kunde fordi den stadig ikke virker, eller skal man tage penge og bruge ekstra tid på at lave en back-up og så reinstallere - hvilket så gør kunden sur fordi han/hun skal betale for noget (som de mener er dækket af garantien)..

Så du sætter det værksted i en knibe, når du kommer med sådan et krav. Sidder selv med reperationsager, så kender lidt til den verden..