#23 Såvidt jeg har forstået, er det jo 64 bit styresystem. Men for at kører 32 bit programmer, bliver man nød til at lave en emulator i styresystemet. Vel nogenlunde det samme, som da man skulle køre windows 3.1 programmer på windows 95. En emulator er jo et stykke software, eller kode, der gør at man kan køre et givent program på en ikke-kompatibel platform. Ligesom Xboks og PS2 emulatorer til PC.
Det største problem tror jeg dog er, at Windows XP x64 Edition, jo i virkeligheden ikke er XP. Den er bygget over Windows 2003. Derfor er der nogle soft og hardware producenter der har lidt problemer med at lave 64 bit software.
Tag f.eks et program som CloneDVD. Der er softwaren 32 bit, og driveren 64 bit. Hvis de skulle lave 64 bit software, skulle de jo lave 2 programmer - et til 32 bit windows og et til 64 bit.
Faktisk så tror jeg ikke, at vi kommer til at se meget 64 bit software før Longhorn bliver udgivet. Det er simpelthen for omkostningskrævende at lave programmer til flere platforme, hvor ydelsen med garanti vil være den samme.
Et andet problem jeg også har set flere steder, er at udviklingsprogrammerne til software, simpelthen ikke er lavet til at skrive i 64 bit.