Hvad vil det præcist sige at den er "klar til prescott" troede bare det afhang af soklen, men er som sagt ikke intel mand, hvis den ikke er "klar til prescott" så er den vel heller ikke klar til den "gamle" Northwood da det vel "næsten" er det samme? og hvad passer så i den?
Og så er det jo alt det her med sokkelen, er der nogen fremtid i en maskine med socket 478? Jeg mener, smider man en p4 3,2 i så har man vel undyttet maskinens cpu potientiale max, der kommer ingen nyere cpuer i fremtiden til denne sokkel? - Fordelen er jo at skal man lave en "diskount" puter, og det skal jeg jo, så kan man få en relativ billig maskine (men det man laver nu og her, bliver det man får, præcist som lavede man en soccet A maskine (eller hvad?.), den vil så selvfølgelig være lige så hurtig som sempron 3100eren men alligevel, 754eren vil der nok være en smugle mere at hente hjem i i fremtiden!
Palle tak for dine indlæg samt tilbud; men, skal jeg op og give 11-1200 for din processer, få bliver det pludselig MEGET fristende at købe en Amd64 istedet prismæssigt, især hvis man vælger en Socket 754 maskine, evt med en sempron 3100, så vidt jeg husker arbejder den meget lig din 3,2 ghz nw, ihvertfald ifølge tomshardware; du skal her huske på at din cpu har været overclocket, det tære på den lak der sidder nede i lederne, jeg siger ikke der ikke kan være mange gode år tilbage i den, men jeg ved reelt ikke hvor langt tid der er tilbage i den, hvor meget skade den har lidt osv. - Dertil vil jeg ikke give mere for selve barebonen, end prisen på demoshoppen, du skal huske at jeg her har en garanti for hvad jeg køber, det har man reelt ikke når man køber fra en fremmen; dette taget i betragtning, så synes jeg du skal starte med at give mig et bud :) Men kan som du ser ikke love at jeg er interesseret, eller være interesant for dig at sælge til, for er ikker sikkert jeg "kan" give hvad du bør få for den :)
Når alt dette er sagt så synes jeg altså denne maskine ser utrolig interessant ud:
"400262 - 040B00QC001653: Zitech Mini Barebone EQ3401M, Intel 865G, Socket478, 6x USB2.0, Kr.1343,00
Zitech Mini Barebone EQ3401M, Intel 865G, Socket478, 6x USB2.0,
spejlfront/sort"
Evt. med en celeron Celeron D 335, så har man en relativ billig maskine, der burde yde ok i forhold til standdart socket a, til samme pris. Eller selvfølglig hvis man kan finde en billig p4 processor vil det være endnu bedre.
Det er en jungle
Endnu engang tak for hjælpen, jeg håber der kommer mere :)
M.V.H
Dennis