Mistet partition -igen igen?!

Diverse d.  09. juni. 2005, skrevet af LOW
Vist: 254 gange.

LOW
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2005 17:10:22
Svar/Indlæg:
9/3
Hej!

Nu har jeg endnu engang oplevet at windows pludselig ikke kan tilgå en partition på min ekstern HD. Af en eller anden årsag er paritionerne begyndt at fuckeup hvilket sker på følgende måde:

Pludselig når man starter computeren op hedder partitionen "lokal disk" istedet for dens tidligere navn. Forsøger man at få adgang til drevet kommer der en meddelelse der lyder: disken i drev I er ikke formateret. Vil du gøre det nu?
-hertil har jeg svaret nej da jeg ikke ønsker at miste de data der er på drevet.

Jeg har som sagt før oplevet det samme sket, med andre partitioner, hvor jeg har brugt forskellige disc recovery programmer, men eftersom det bliver ved med at ske og genetableringen tager laaang tid håber jeg at der er nogel af jer der kan hjælpe mig med dette MEGET belastenden problem.

På forhånd tak!



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2005 17:13:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Prøv at genaktivere den i "diskhåndtering" ;)



JustOne
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2005 19:02:50
Svar/Indlæg:
453/31
prøv og gå ind under sikkerhed og se om dit navn står på listen,hvis altså du kører NTFS på den disk ?



LOW
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2005 19:55:43
Svar/Indlæg:
9/3
#1 & 2 Kan I ikke uddybe det lidt?

#2 jeps den kører NTFS, men forstår ikke helt hvad det er du mener jeg kan gøre -sikkerhed og navn hvorhenne?



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2005 23:40:52
Svar/Indlæg:
2870/65
For mig ser det ud som om at din disk smider partitions-tabellen (M$FT tabellen).

Det er også sket for mig nogle gange i starten (da jeg købte min 3 1/2 " USB2 caddie).

Fandt da problemet (efter nogle re-formatteringer). Problemet er manglende strøm...ikke nok power til USB porten. Løste det ved at købe en USB2 hub som kunne give min. 500 mv.

Næste problem var, at jeg satte den i de forreste USB stik i kabinettet...det skulle jeg heller ikke gøre ustraffet. Her er der nemlig heller ikke power nok...ny re-formattering til følge.

Satte herefter caddien i de bagerste USB stik. Så forsvandt problemet. Har ikke haft det siden.



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 00:28:53
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg har oplevet samme problem med en af mine gamle IBM Deskstar GXP75 75gb diske ...

Jeg tror simpelthen det er en fysisk fejl, ihvertfald på min disk. :00



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 00:31:57
Svar/Indlæg:
4338/142
Da pågældende disk er en Maxtor, tror jeg #5 har ganske ret :x



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 06:50:41
Svar/Indlæg:
1881/217
#0

Prøv at tag disken ud af USB boksen (Det er "bare" en alm. IDE disk der sidder i USB drev) også sætte den på en IDE på bundkortet.

Det kan være som #4 skriver at den ikke får strøm nok, men jeg hælder også mest mod det som #5 skriver. :(

Når du får dine data ud af disken, så prøv at lav en formatering (Ikke en Express Format), måske en Lov Level Format.
Hvis du vælger en Lov Level Format, så sørg for at harddisken står et sted, hvor den ikke kan hoppe/flytte sig, da den er meget følelsom overfor stød/hop når den laver Lov Level Format.
Det kan nemlig godt ske, at det afhjælper dit problem.
Forsøg så vidt muligt at ungå at gøre det mere end en gang, da Lov Level Format er meget hårdt for disken :)



LOW
 
Superbruger
Tilføjet:
10-06-2005 08:45:32
Svar/Indlæg:
9/3
Hm...jeg håber på at det drejer sig om den omtalte strømproblematik, da jeg ikke tror på at det er de problemer som #4 påpeger. Jeg har selv haft omkring 10 IBM diske og de er ALLE gået i stykker - IBMs diske er som I nok også godt ved af en utrolig dårlig kvalitet (ikke for at svine jeres diske, men jeg har utrolig dårlige erfaringer med dem).

Grunden til at jeg håber at det drejer sig om den manglende strøm er at så er der da en løsning på problemet, da jeg har mistet 3 partitionsmodeller inden for de sidste 4 mdr.

Er der nogle af jer der kender en måde at genoprette disse tabeller? - eller skal man genoprette alt dataen?

På forhånd tak!



LOW
 
Superbruger
Tilføjet:
10-06-2005 11:55:56
Svar/Indlæg:
9/3
Yderligere information:

I windows "diskhåndtering" kan partitionen ses sammen med de andre, men ikke tilgåes. Det ser ud til at den mangler information om filsystem...nogen der ved hvordan man kan oprette dette uden en formatering -hvis det da overhovedet er muligt?!

På forhånd tak!



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2005 12:07:03
Svar/Indlæg:
2870/65
Det tyder på på, at netop partitions-tabellen er "smuttet".

Du kan sagtens oprette en partition uden at formatere den, men så er der stadig ikke adgang til disken.

Du er nødt til at formatere disken for at kunne bruge den.

Hvis du kigger på goggle, efter et lille tool som hedder Active Undelete, kan du genskabe dine data fra disken...og lægge data over på en anden disk. Du kan også bruge Easy recovery eller havd de forskellige recovery tools nu hedder...der er et hav af for skellige tools til at genskabe data fra en tabt disk.

Herefter kan du formatere den disk..og hvis du har lyst, kan du lægge data tilbage igen.





#11
LOW
 
Superbruger
Tilføjet:
10-06-2005 12:56:09
Svar/Indlæg:
9/3
Tak Steen...det er præcis den måde jeg plejer at gøre det på, men havde håbet på at der var andre løsninger.

Nå, men tak for dit bidrag alligevel!