Pludselig genstarts

Diverse d.  11. juni. 2005, skrevet af Simonth
Vist: 1272 gange.

Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
11-06-2005 11:33:02
Svar/Indlæg:
66/2
Hej.

Jeg har prøvet mange gange, hvor min computer pludselig genstarter.
Der kommer blå skærm, men ligeså hurtig som den kommer, forsvinder den - så jeg kan ikke nå at læse noget.

Det seneste jeg har prøvet, er i GTA San Andreas, hvor den genstarter efter nogen minutters brug, som regel.

Jeg har kørt 3DMark, og den har ikke gået ned imens jeg har kørt det.
Jeg har også kørt noget ramtest vist nok, men jeg er ikke helt sikker på at den testede rigtigt.
Jeg har også prøvet hvor den har genstartet, imens jeg har brugt mobiltelefonprogrammet MobilEdit, Windows Media player, MSN, Skype, og andre diverse programmer.

Nogen der har nogen idéer til hvorfor den genstarter?
Jeg vil også gerne bede om nogen testprogrammer, hvis der er nogen der har nogen..


vicster
 
Superbruger
Tilføjet:
11-06-2005 14:22:16
Svar/Indlæg:
178/40
har du antivirus ? vis ikke kunne det meget vel være en virus...

Psu bliver for varm ?..

andre componenter bliver for varme ? ex. grafik kort eller Processor?.

fejl i styre systemet.

ikke så konklusivt men meget sandsynligt en af ovenstående problemer.

prøv at tag siden af din computer og kig efter om alle blæsere køre. når den går ned så prøv at slukke på knappe på Strømforsyningen og træk stiket, derefter mærk om det er noget det virker Extremt varmt ....
Husk! at vis det stadig er garanti på maskinen forsvinder den så snart at du begynder at skrue kabinet skruerene ud ...





vicster
 
Superbruger
Tilføjet:
11-06-2005 14:23:59
Svar/Indlæg:
178/40
eep husk at vaske hænder og lige lægge dem på en radiator inden du stikker fingrene ind i maskineriet ellers er der fare for statisk stød til dit hardware og det vil slå dine componenter ihjel .....



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
11-06-2005 15:36:30
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg har scannet for virus, og spyware. Mange gange, men der sker det samme.
Jeg har også haft min computer formateret nogen gange, samme fejl..

Sidste gang jeg mærkede på min PSU var den ikke ligefrem varm, det er temperaturstyret blæsere og man kan næsten følge dem med rundt, så de kører ikke særlig stærkt ;)

CPU'en er 36-37 grader, tjekket i BIOS'en(Soltek bundkort) - lige efter den har genstartet..

Det KAN være jeg har set syner, da jeg så det, men jeg har hørt og set at grafikkort blæseren kørte meget langsomt og larmede underligt..
Men det mere underlige er at der absolut sker INTET når jeg kører 3DMark, der kommer ikke grafikfejl, den går ikke ned eller noget..

Det er en samle-selv computer, så der er ikke garanti på hele computeren i sig selv... ;)

Computeren og skærmen er på jord, men er der stadig risiko for statisk stød?





vicster
 
Superbruger
Tilføjet:
11-06-2005 17:33:29
Svar/Indlæg:
178/40
det kan der faktisk..... men det er dog ikke statisk. der kan være en fejl ved nogle skærme (min gør det, men det ahr dog ikke skadet noget endnu).
at der løber strøm i skærm kablet. så når du sætter det til grafik kortets port kan du nogen gange se at der kommer gnister mellem skærm kable og port på kortet,
det kan have haft en negativ effekt på kortet. du må nu ikke hænge dig i det da jeg ikke har hørt om det før eller set det hos nogen,
men det har sat tanker igang hos mig ....

du siger at du måske har hallucineret at din blæser på grafik kortet har opført sig underligt. hmmm
jeg vil stadig ikke afvise at det kunne være at der var et problem der. prøv når den lukker ned at sætte en hånd/finger what ever, bag på kortet der hvor GFX chippen sidder og mærk.

windows har MANGE log filer som gemmer alt muligt ligegyldigt. prøv at søg efter .log filer på din maskine check dem (jeg ved der er mange) se om der er en af dem der sig noget om hvorfor den lukker ned. bios og strømforsyning har jo automatisk ned lukkning vis varmene bliver for høj eller nogle andre ting.
jeg ved at der bliver skrevet en fil om det men jeg kan simpelthend ikke huske hvad den hedder.






ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2005 17:38:10
Svar/Indlæg:
4338/142
#0

Højreklik på "Denne Computer" ---> "Egenskaber" ---> "Avanceret" ---> "Start og Genoprettelse" ---> fjern fluebenet ved "Genstart Automatisk".

Så kan du nå at se fejlkoden ;)



vicster
 
Superbruger
Tilføjet:
11-06-2005 17:51:29
Svar/Indlæg:
178/40
ChrisCornell,

tak =) 1 er at jeg ikke kan huske hvordan man gør 2 er at jeg ikke har forstand på XP da det ikke er faldt i gode hænder hos mig =)




ubehagelig
 
Superbruger
Tilføjet:
12-06-2005 18:06:37
Svar/Indlæg:
192/9
Hvilket mærke strømforsyning har du?

Det kunne lyde lidt som om, din strømforsyning siger fra.



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
13-06-2005 12:59:37
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg har sat det der så jeg kan se fejlkoden, men når det er GTA SA er der ikke nogen tekst..bare sådan noget...ikke tværret ud men der er ikke noget tekst, blå skærm og nogen striber agtig noget...svært at forklare, heh ;) kan muligvis tag et billede..

Så vidt jeg husker, så har den en eller flere gange skrevet noget med "MULTIPLE IRQ" eller lignende, når jeg har kørt mobiledit/msn/skype...

Det er et Arctic-Cooling Silentium T1 kabinet jeg har, med medfølgende 350w strømforsyning - http://www.morgen.dk/category....



E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 13:22:49
Svar/Indlæg:
4018/217
de der psu´er der følger med er ikke så gode! syntes du skal købe en ny.
Jeg har det samme problem i GTA SA den går i stå midt i spillet men den går ikke i stå i doom 3, , NFSU2, bf, cs osv. køre doom 3 i ultra kvalig med en opløsning på 1200X1024 og det køre fint.
tror det er noget med spillet at gøre!



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
13-06-2005 13:48:37
Svar/Indlæg:
66/2
Så vidt jeg ved (er ikke helt sikker), så kan PSU'en ikke udskiftes i kabinettet, da den er specielt placeret.

På min storebrors og tvillingebrors computer går spillet ikke ned.
Min computer går jo også ned i andre programmer - såsom MSN, Skype, MobilEdit, Windows Media Player med videre.




Trools
 
Overclocker
Tilføjet:
13-06-2005 18:47:39
Svar/Indlæg:
18/9
Hej Simonth jeg har haft det samme problem som dig i mit tilfælde var det noget med at mit grafik kort blev for varmt og derfor restartede temmelig ofte. Jeg besluttede mig for at købe en zalman kobber køler til mit 9800 pro ati gfx kort og nogen små køler kobber dimser som jeg jeg ku sætte rundt omkring på mit grafik kort og kabinet udover det købte jeg os ram køling.... Så jeg tror alså at det er måske nogen af dine dele i computeren der bliver for varme du ka prøve at smide en masse køling på det burde hjælpe... en meget vigtig ting er os ram køling.... :e



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
13-06-2005 19:47:49
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg har ikke lige i øjeblikket mulighed for at prøve det, da jeg lider af pengemangel ;)
Men jeg kan sige, at jeg på min gamle computer, ikke havde problemer med at den genstartede - og der kørte jeg med det samme grafikkort.
Så mit spørgsmål er, kan det stadig være grafikkortet? Eller skal jeg investere i køling til ram?
Der er 2 medfølgende kabinetblæsere, de er temperaturstyret og de kører heller ikke særlig meget rundt så temperaturen burde være ok ;)



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
13-06-2005 20:52:41
Svar/Indlæg:
66/2
Er der slet ingen der har en anelse om hvad logfilen kunne hedde?
Jeg har søgt efter *.log filer i C:\Windows, men har ikke fundet noget, hvor filnavnet kunne lyde instressant ;) Har kigget i nogen få men der var ikke noget..



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 21:01:07
Svar/Indlæg:
4338/142
#6

Selv tak ;)

XP er IMO også et "hovsa" OS - Holder mig til 2000 indtil Longhorn ser dagens lys :)



vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 21:58:41
Svar/Indlæg:
3972/242
prøv at slak lidt på din ram timmings .og en 8cm blæser koster alstå ikke alverdens . ;)



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
18-06-2005 16:34:15
Svar/Indlæg:
66/2
vanovich(#15): Det får jeg lige min storebror til at gøre når han kommer hjem engang, det tør jeg ikke rode med :P

Peter(#16): Nummer 1 får jeg også lige min storebror til at prøve.. Nummer to har jeg prøvet før, altså, jeg har haft hele maskinen formateret og installeret igen, men samme problem.
3. Vil jeg prøve, men det er ikke særlig lang tid siden at jeg har haft installeret de nyeste grafikkortdrivere.

PS: Jeg tror min rekord i GTA SA er på 20-30 minutter nu, uha ;)



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
18-06-2005 17:50:26
Svar/Indlæg:
66/2
Men imens jeg venter på min storebror, er der så andre forslag?



ubehagelig
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2005 12:46:31
Svar/Indlæg:
192/9
1) Prøv lige at finde ud af, hvilken PSU du har siddende i dit kabinet.

Jeg er interesseret i mærket og antallet af ampere, den leverer på de tre rails (3.3v, 5v og 12v).

2) Er der nogle af dine dele i din spand, der bliver meget varme? Mærk på køleren på dit grafik kort og på CPU køleren.

Desuden installer et program, der kan overvåge din temperatur. Jeg ved ikke, om Motherboard Monitor understøtter dit motherboard, men hent det og find ud af det.

Måske nogle herinde kan anbefale et tilsvarende program, hvis Motherboard Monitor ikke understøtter dit bundkort?

3) Gå ind i BIOS og check hvilken temperatur, den er sat til at lukke din spand ned ved (CPU temperaturen). Måske denne temperatur er sat for lavt.

4) Hent Memtest86, brænd det over på en bootable cd, så den kan starte op direkte fra cd'en, og lad programmet køre i loop - jo længere, jo bedre. Gerne natten over.

Dette er for at finde ud af, om dine Elixir ram er fejlbehæftede.

Husk selvfølgelig at sætte boot sekvensen, så den leder på en cd, før din hard disk.



Prinsvalium
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2005 16:44:01
Svar/Indlæg:
461/64
Jeg tror stadig på det er en virus! Har lige lavet min egen og min mors kærestes maskine og de havde præcist det samme problem!



DSL4LIFE
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2005 16:58:06
Svar/Indlæg:
149/35
Jeg har haft det samme problem med San Andreas, og havde det også med Vice City. Det sker ikke i andre spil eller på andre tidspunkter. Når jeg har spillet i et stykke tid, så genstarter lortet lige pludselig x(

Tror måske det har noget med spillet at gøre...ellers ville det jo også ske i fx. doom3?



JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2005 17:28:27
Svar/Indlæg:
1776/116
Nup/lån en kompresser(ofte rød eller blå, meget larmene maskine til at puste med luft og blæs ind på computeren mens du spiller San Andreas., meget larmene løsning men det burde holde samtlige dele i computeren kølige nok., husk også at puste ind på strømforsyningen.



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2005 13:55:44
Svar/Indlæg:
66/2
#19: Ifølge BIOS'en skulle CPU'en ikke være særlig varm, omkring 30 grader så vidt jeg husker. Strømforsyningen er også rimelig kold. MotherBoard Monitor understøtter ikke mit bundkort, ligeledes virker Soltek programmet, der fulgte med på en cd, heller ikke. Så det eneste jeg kan måle temperaturen er ved at kigge i BIOS'en.
"System temp: omkring 30 grader"
"CPU: omkring 30 grader".
Jeg er ikke sikker, men jeg tror at det er 60 grader den lukker ned ved, kan tjekke næste gang jeg er inde i BIOS ;)
Memtest86 har jeg vist nok prøvet, ingen fejl der, nu har jeg så lige kørt et program der hedder "MemTest" som er fra en K-CD (nummer 9-2005), og den har kørt i 45min eller en time, jeg er ikke helt sikker på hvor lang tid. Og den melder ingen fejl.
PSU informationerne må jeg lige få min storebror til at kigge på..men står der ikke noget om PSU'en på morgen.dk's side, eller på producenten for mit kabinet's side? Jeg har ikke lige selv tjekket, eller det har jeg selvfølgelig da jeg skulle købe kabinettet, men kan ikke lige huske det..

#21: Det sker i mange programmer også. Jeg har for nyligt også lige opdaget at den genstarter i LFS S2.

#20: At den genstarter i forskellige programmer? (På min computer genstarter den i: LFS S2, MSN,MobilEdit, Windows Media Player, GTA SA, Skype og den har vist også gjort det i nogle andre programmer, men dem kan jeg ikke lige huske..)




Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2005 13:57:32
Svar/Indlæg:
66/2
Iørvigt, for ikke særlig lang tid siden (en uge tror jeg), der oplevede jeg følgende:
Jeg havde spillet GTA SA, skulle så lige noget og trykkede på ESC knappen, så den stod i "Pause" menuen. Der stod den i en time, jeg kunne godt bevæge mig rundt i menuerne, men lige så snart jeg trykkede på "Resume" for at fortsætte spillet, genstartede computeren.



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2005 14:03:09
Svar/Indlæg:
66/2
#22: Er dette også nødvendigt, selvom at kabinetblæserne og strømforsyningsblæserne er temperaturstyret, og de kører lige nu langsomt rundt? De kan godt køre hurtigere, men der er jo ingen grund til det, når der ikke er særlig varmt.. Når jeg mærker på strømforsyningen lige efter jeg har slukket for computeren, er den ikke særlig varm.
Det eneste hardware som sidder "løst", er grafikkortet. Så vidt jeg ved, er blæseren på grafikkortet ikke temperaturstyret, og jeg ved ikke lige hvordan jeg kan komme til at måle på grafikkortet's temperatur...forslag?
Lydkort, netværk og usb stik er onboard.



JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2005 15:40:06
Svar/Indlæg:
1776/116
Jeg mente det mest bare for at sikre at det ikke var et varme problem. Det kan godt være at kabinet og strømforsyning blæserne er varmestyrede. Men hvis cpuen er meget varm ændre det ikke på så meget. Nu kan jeg ikke huske om du har forsøgt men har du prøvet at mærke på CPU køleprofilen? Gerne så langt nede som muligt. Bundkort temperatur måleren er ikke altid lige præcis.



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2005 19:34:04
Svar/Indlæg:
66/2
Nej, det har jeg ikke prøvet, endnu..Vil helst heller ikke, for det indvendige i en computer er jeg ikke ekspert i - min storebror er bedre omkring det område :P
Jeg har nu kørt i 1 dag, hvor jeg slet ikke har kørt nogen spil, computeren har IKKE genstartet endnu - hmm...



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2005 23:05:16
Svar/Indlæg:
66/2
Tror nok min storebror har skruet et eller andet op nu, noget med volt mener jeg..må lige finde ud af hvad det var ;)
Jeg startede et GTA San Andreas spil, trykkede på ESC knappen og lod den stå i pause menuen i 2-3 timer. Sidste gang kunne jeg ikke trykke på "Resume", der genstartede den, men denne gang kunne jeg sagtens trykke på "Resume" og køre videre.
Enten har det hjulpet eller også har jeg bare været heldig :e



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 11:39:10
Svar/Indlæg:
66/2
Den genstartede i dag :(



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 11:53:29
Svar/Indlæg:
66/2
Ifølge HDD Thermometer, som følger med K-CD 09-2005, så skulle harddisk temperaturen på min harddisk være 40 grader, og det er vel rimeligt. Så harddisken burde ikke være problemet.
Men hvad kan det så være?
CPU'en, grafikkortet, ram'ene? eller det værste (fordi PSU'en kan ikke udskiftes i kabinettet), PSU'en?



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 12:28:39
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg har godt nok kørt ram test(I Windows), men jeg prøver lige det nye:
http://www.hardware-test.dk/oc...



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 15:53:38
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg kører med Microsoft Antispyware og AVG Antivirus (Free Edition).

Jeg kører med den nyeste driver til mit grafikkort, hverfald sidste gang jeg tjekkede..Jeg har et Radeon 9600 Pro 256mb grafikkort - Kan jeg køre med andre drivere, end ATI's originale? Hvis ja, vil jeg gerne bede om link ;)

Jeg har kørt memtest86+, alle tests (tror jeg nok...), i 3 timer nu - og den melder ingen fejl..
Jeg har ikke kørt test 5 eller test 8 i loop, fordi jeg først nu har set dit indlæg.
Jeg kan prøve, måske i morgen, at køre memtest86+ hele dagen.




Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 16:23:10
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg har lige fået installeret Soltek Hardware Monitor, det har før ikke virket, men nu virker det vist - underligt.
Under "CPU Die" skriver den et tal mellem 43 og 48 når jeg bare bruger Mozilla Firefox og lign. - altså ikke nogle krævende ting.
"CPU Voltage" er: 1.552
Før var den på 1.500 (ifølge BIOS), men min storebror har skruet den op til 1.550, så det er muligvis også derfor temperaturen er lidt højere.



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 17:07:14
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg har kørt Prime95 i lidt tid nu, hmm..nok max 30 minutter tror jeg det var..med de 3 forskellige tests der var, ingen af dem fik CPU'en over 58 grader..men nu kører den jo også med 15.550 volt, så den bliver nok lidt varmere pga. det..
Jeg målte CPU og volt'erne med Soltek Hardware Monnitor (soltekhm).
Alt strøm var lidt over det den skulle være, så det er jo godt :)



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 17:10:39
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg har lige installeret ATI's nyeste drivere, jeg har bare ikke genstartet endnu, men jeg gør det lige..
Jeg kører med standard blæser på CPU'en og 2 temperaturstyret kabinetblæsere.. blæserne på strømforsyningen er også temperaturstyret, og der sidder 2 af dem..

Jeg kunne godt installere Soltek Hardware Monitor før, men den viste bare ingen temperaturer - felterne var blanke, men det virker vist nu.

" Når du installerer styresystem er det vigtigt at rammen ikke fejler.
Derfor anbefaler jeg 2.8v Vdimm før installation. " <- Forstår ikke helt,.. Hvad mener du? :/

Jeg er bag en router med indbygget firewall, så der burde ikke være noget problem der.
Jeg kan lige prøve at køre den der onlinevirus scan.

Hvad er forskellen på omega drivere og de originale drivere fra ATI?





Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 17:35:46
Svar/Indlæg:
66/2
Men den har aldrig meldt fejl når jeg har været i gang med at installere styresystemet?..
Jeg siger det alligevel lige til min storebror (jeg kan ikke finde ud af at rode i BIOS'en - når det gælder volts osv.. :P ), så han kan gøre det næste gang der skal geninstalleres ;)
Okay, jeg prøver måske senere at installere omega driverne så ;)
Jeg er i gang med at køre "virus scan" på housecall.trendmicro.com lige nu, indtil nu har den vist fundet 1 virus :/ ("1 infection")
Bagefter vil jeg også lige køre "spyware scan", eller hvad den nu hedder på deres side.. ;)

God tur så ;)



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 17:41:56
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg var inde på tweakup og kigge under deres Download-> ATI sektion, som du sagde ;) Jeg fandt nogen omega drivere, for at sikre at de var de nyeste søgte jeg på google efter dem og fandt nogen nyere:
Radeon Omega Drivers 2.6.42 (Catalyst 5.6)
:)



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 20:12:59
Svar/Indlæg:
66/2
Virus:
PERL_UNI.B
TROJ.AGENT.QJ
TROJ.WINREG.C
TROJ.ZAPCHAST.U

Jeg tror at to af de "viruser" er falske, den ene er noget programmeringskode jeg har lavet på min Linux maskine engang, en .pl fil..der burde ikke være virus i ;)
Den anden hvor den siger, TROj.WINREG.C, er: C:\Programmer\WinRAR\Default.SFX.

Spyware:
En hel masse cookies - som jeg har slettet nu.
ADW.BADBITOR.A
ADW.BARGBUDDY.B
ADW.BARGBUDDY.G
SPYW.COMONNAM.A
ADW.BETTERNET.A
ADW.ISTBAR.B
ADW.BARGAINBUD.A
ADW.NAVISEARCH.B

...... 31 registeret spyware, og 4 viruser.

Jeg kører med Omega drivere lige nu, så jeg vil igang med at spille lidt GTA SA.. ;)

Iørvigt, jeg har kunnet køre 3DMark uden problemer - der har ikke været grafikfejl eller noget.
Jeg kan jo være heldig at det var viruserne/spyware, får jeg nok at se i dag (eller i morgen - har ikke så meget tid til at få den til at gå ned i dag, hehe..).. ;)



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 20:24:58
Svar/Indlæg:
66/2
Det var ikke særlig længe jeg kunne spille GTA SA, den har lige genstartet...



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 20:57:27
Svar/Indlæg:
66/2
Ja, det gør den,
LFS S2, MSN,MobilEdit, Windows Media Player, GTA SA, Skype og den har vist også gjort det i nogle andre programmer, men dem kan jeg ikke lige huske...

Omkring ram: Ved jeg ikke, men jeg kan tjekke i morgen (skal se film nu), får jeg min storebror til, da jeg ikke ved helt hvor jeg ser det henne i BIOS'en ;)

Nej, der sidder ingen kort i (udover grafikkortet).
Lyd, usb og netværk er onboard. Og mit TV-tuner kort virker selvfølgelig ikke med min nye maskine :/ (Så det sidder ikke i ;) )



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 20:59:10
Svar/Indlæg:
66/2
Glemte lige at tilføje:
I nogen programmer (som Skype eller MobilEdit) der skriver den en fejlmeddelse man kan læse (jeg har aldrig nået at kunne læse den - eller fået taget billeder af det..), som regel.
I GTA SA(og vist også LFS) kan man ikke læse fejlmeddelsen, der er ikke rigtig nogen tekst - bare sådan nogle mærkelige streger og noget..




Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 23:09:44
Svar/Indlæg:
66/2
Det er jeg desvære ikke sikker på, da min storebror kører med vandkøling og det vist ikke lige er til at flytte, og gætter jeg rigtigt vil min tvillingebror højst sandsynligt ikke låne sit ud.. men jeg kan jo spørge ;)

Det er vist ikke den aller nyeste BIOS version der er på bundkortet, men den er ny - den blev (tror jeg nok - kan faktisk ikke helt huske..) opdateret da jeg fik computeren (kan ikke lige huske hvornår det var), fordi at den ikke kunne starte op og sådan noget.



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2005 23:11:42
Svar/Indlæg:
66/2
Prime95 har nu kørt med testen "In-place Large FFTs" i 1 time og 58 minutter. Den skriver "0 errors, 0 warnings." Da testen kørte, og jeg lige var kommet ned til computeren, var CPU temperaturen (ifølge Soltek Hardware Monitor) på 56-57 grader. Nu er testen stoppet, og temperaturen er på ca. 44.



PsYcHo
 
Overclocker
Tilføjet:
03-07-2005 00:59:05
Svar/Indlæg:
290/25
Her er et par spørgsmål:

Jeg kan se du har tjekket virus osv. har du tjekket at ALT er væk?

Jeg har ikke læst hele emnetigennem, men kan du ikke give detaljer om din psu, ( 3,3 - 5 - 12v rails osv. )?

Er det sådan at du sidder på et NF4 bundbræt?



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2005 11:54:21
Svar/Indlæg:
66/2
Jep, alt burde være væk - jeg kan måske godt scanne igen, men det tager jo 4 år (lidt over 3 timer)..
Men i går tjekkede jeg for virus og spyware via TrendMicro's onlinescanner, og der blev alt vist slettet.

Hvilke volts der er på eller?.. "rails", kender ikke det ord - men er heller ikke så meget ekspert i alt det indeni en computer ;)

Jeg har et Soltek - nVIDIA nFORCE3 250Gb
Socket 754
SL-K8AN2-GR / K8AN2E-GR

Jeg tager lige et screenshot af hvad soltekhm skriver, og lægger det op et sted...



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2005 11:57:22
Svar/Indlæg:
66/2





Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2005 11:59:34
Svar/Indlæg:
66/2
hmm..den går til den der "1go - filen kan ikke findes" side..må lige se om i kan se filen ;)

http://www.simonth.1go.dk/solt...

Fjern det her tegn fra linket: -



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2005 12:01:39
Svar/Indlæg:
66/2
Det eneste der er skruet op for, er "CPU Voltage".
Den står sat til, som standard, i BIOS: 1.500, men min storebror skruede den op til 1.550 for at se om det hjalp på genstart problemet, men det gjorde det ikke..



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2005 12:49:17
Svar/Indlæg:
66/2
Vil jeg lige sige til ham.. ;)
Men kan jeg ikke risikere at BIOS'en ikke vil virke eller lignende?
Så jeg skal skifte bundkort og alt muligt hvis det ikke virker?..



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2005 14:02:40
Svar/Indlæg:
66/2
#59:
Cool n quiet, eller hvad skulle jeg kigge på, på de sider?..
Jeg har før kørt med det, men fordi jeg fik genstart problemer valgte jeg at køre uden.
Men skal jeg køre med det, eller ?



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2005 18:09:10
Svar/Indlæg:
66/2
Den har lige kørt "Complete scan" på housecall.trendmicro.com, og den fandt intet - så min computer burde være fuldt renset.



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2005 23:03:16
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg kan prøve, hvis han gider, at få min storebror til at kigge på ram indstillingerne i morgen.
Ang. Coll'n'Quiet: Så skruer den jo op og ned for CPU hastigheden hele tiden, og så hvis der lige pludselig skal bruges meget CPU, vil der så ikke være performance tab? Og vil jeg ikke også kunne risikere at den ikke når at skrue op for CPU'en, og så laver fejl+genstarter?

Hvis Elixir ikke er de mest stabile ram, hvorfor kan jeg så ikke få den til at lave fejl/gå ned, når jeg kører memtest86+ i 3 timer?



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2005 23:14:13
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg lader memtest86+ køre fra nu af og indtil jeg skal bruge computeren. Så den kører nok mellem 7 til 12 timer, er det nok?



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
04-07-2005 08:28:16
Svar/Indlæg:
66/2
Den har kørt memtest86+ i lidt over 9 timer nu, og meldte ingen fejl.
Kan det stadig være ram'ene?



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2005 10:18:44
Svar/Indlæg:
6624/113
Ikke hvis de kan køre så længe uden fejl, nej. ;)



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2005 11:36:59
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg har også kørt Prime 95, men det har kun været i en time eller lignende. Skal jeg køre det i længere tid?

Goldmemory test vil jeg måske lige prøve, hvis jeg får tid ;)

Jeg har lige spillet MS Flight Simulator 2004, og der kommer nogen mærkelige lyde..som om at lydstyrken på nogen af lydene bliver forhøjet, eller ligende - rimelig svært at forklare..
Det samme sker i Street Legal Racing Redline.



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2005 14:56:58
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg vil geninstallere min computer har jeg bestemt, men kan jeg ikke lige få en opsummering af hvad jeg skal gøre inden jeg geninstallerer? Altså om jeg skal ændre på ram volt osv.

Jeg har "bestilt" Windows 64bit 120-daytrial, men det download link, der står i den e-mail jeg har fået virker ikke, den skriver "the page cannot be found" :(



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2005 16:58:55
Svar/Indlæg:
66/2
Nu har jeg downloadet windows 64bit, og venter på min storebror brænder det på en cd...

Hvad skule ram'ene sættes til? Er der andet der kan sætte før jeg installerer?



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2005 22:42:44
Svar/Indlæg:
66/2
Okay....

Jeg kører med Windows 64bit lige nu, og der er installeret de nyeste opdateringer fra Windows Update. ATI beta 64bit grafikdrivere er installeret, og soltek 64bit drivere.

Hvilket antivirus kan jeg bruge under Windows 64bit?



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
11-07-2005 08:32:25
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg behøver ikke firewall, og hvis det er absolut nødvendigt (det mener jeg ikke) kan jeg installere nvidia firewall, som følger med 64bit driver/software pakken... ;)

Jeg vil prøve med Computer Associates E-trust 12 mdr. free trial



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
12-07-2005 12:43:06
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg kører med EZ Antivirus lige nu.
Logitechs 64bit spillesoftware virker åbentbart ikke, selvom det er til 64bit ;) Jeg må lige vente og se hvad de svarer tilbage på mit spørgsmål til deres kundesupport.

Jeg har ikke rigtigt mulighed for at prøve GTA SA, da det ligger som iso/bin/cue (kan ikke lige huske) filer, og der er ikke noget CD emulator program som virker til 64bit :/



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
12-07-2005 14:52:11
Svar/Indlæg:
66/2
Logitechs software virker nu.



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
12-07-2005 22:59:00
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg har nok max spillet 5 minutter Microsoft Flight Simulator 2004 i dag, men jeg har ikke oplevet nogen lyd problemer. Jeg spiller lidt mere i morgen, og rapporterer... ;)



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2005 11:30:15
Svar/Indlæg:
66/2
....Jeg nåede lige at vælge fly i Microsoft Flight Simulator 2004, og trykkede ok...og så genstartede den.......
? :/



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2005 15:13:08
Svar/Indlæg:
66/2
Nu har den genstartet 4 gange i Microsoft Flight Simulator 2004 :(

Hvad kan være problemet? :/



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2005 23:33:35
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg tror at den er nået op på omkring 10 gange nu...
Enten husker jeg dårligt(det gør jeg!!), eller også så har der ikke sket noget ,i andre programmer...
Hmm....mystisk?..



Erneeraq89
 
Overclocker
Tilføjet:
14-07-2005 05:53:44
Svar/Indlæg:
2/0
Hej jeg har også samme problem her :( når jeg spiller Splinter Cell Chaos Theory måske om 2 minutter så bliver lyden Slowmotion agtig' også pludselig genstarter Pc-en ?:( jeg har lige fået en ny Mainboard og En ny processor Pentium 4 3.20 GHZ FSB 800 MHZ Socket 478, og jeg har 2x 512 Mb Ram 400 Mhz, og en Sapphire Radeon 9600 Atlantis.
Hvis der er nogen der måske vide det eller der kan hjælpe mig bare svar mig ;)



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2005 11:51:28
Svar/Indlæg:
66/2
Er det kun i Splinter Cell det sker?
Min lyd bliver ikke slowmotion-agtig før, men lyden starter bare med at være "underlig" når man starter spillet... Og den kan genstarte på meget forskellige tidspunkter, den kan genstarte om 1 sekund eller om tre timer - mærkeligt...
Jeg har ingen lyd problemer nu, fordi jeg har formateret.
Men jeg har stadig genstart problemer :/

Hvad kan det være?



Simonth
 
Superbruger
Tilføjet:
22-07-2005 14:22:26
Svar/Indlæg:
66/2
Jeg har ikke oplevet genstart problemer med The Sims 2 endnu. Men jeg oplever det med Flight Simulator 2004....



Erneeraq89
 
Overclocker
Tilføjet:
23-07-2005 07:47:13
Svar/Indlæg:
2/0
Hej mit problem er løst! 8) jeg har installeret Senest driver til min lydkort. ;)