Jeg har et forslag til et lille indslag i den anledning.
I er to, der rejser jer op til den 40-års fødselsdag I nu er til og beder om at få ordet. Den ene af jer siger, at han er istand til at hypnotisere og det vil han nu demonstrere på en tilfældig fra festen. En sammensvoren blandt publikum melder sig og bliver bedt om at ligge sig fladt på ryggen, med armene ned langs siden og med lukkede øjne. Vedkommende bliver nu "hypnotiseret" til ikke at være istand til at tage en mavebøjning, hvilket eksempelvis kan gøres ved at der tælles baglæns som hypnotisører jo ofte gør, mens man indskudt i at tælle baglæns giver forsk. direktiver. Tilsidst siger man direkte til forsøgspersonen, at han ikke kan tage en mavebøjning når han bliver bedt om det. Eftersom han er sammensvoren er han jo ikke istand til dette og man beder derfor en ny fra publikum om at melde sig til at blive hypnotiseret og her er det en fordel, hvis det ikke er mormor Gudrun der melder sig (det er faktisk også en fordel hvis man eskorterer velærværdige familie-medlemmer ud af lokalet de næste par minutter).... Næste fase er nemlig den, at den nye forsøgsperson igen bliver bedt om at ligge sig på ryggen og igen bliver hypnotiseret til ikke at kunne tage en mavebøjning. På et bestemt ord bliver forsøgspersonen bedt om at prøve alt hvad han kan om at tage sin mavebøjning og det er her, at den 2. person kommer ind i billedet. Han trækker nemlig sine bukser ned under knæene og stiller sig med spredte ben over forsøgspersonen, med ballerne let adskilte. I må bruge jeres fantasi på at regne ud hvad der så sker... Jeg kan bare sige, at spøgen ender med et lille "klask"...
Og man kan selvfølgelig også vælge at lave dette indslag med ludere, det tror jeg ikke det bliver dårligere af...
Jeg har selv overværet denne gimmick til en 18-års fødselsdag og var total kvæstet af grin bagefter. Tilstår, at det er totalt plat...