Pros/Cons - Premoddet Kabi

Diverse d.  12. juni. 2005, skrevet af DTU_XaVier
Vist: 184 gange.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2005 23:51:30
Svar/Indlæg:
2786/120
Vil (igen) høre om der er nogen der kan sige noget godt/dårligt om dette kabi, som jeg er blevet interesseret i efter at have set det "live"...
http://www.edbpriser.dk/Listpr...
Har ikke noget imod vægten, så den skal i ikke tage jer af... Vil høre hvad i har at sige til blæserne der følger med (ja, jeg kan godt lide kabinetter hvor blæsere følger med, da jeg så undgår at skulle investere og installere selv :r ) og evt. om i har oplevet hvordan pladsen er indvendigt, mht. airflow osv...
På forhånd tak :r

MVH.
Toke :)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 00:01:04
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg har svært ved at se hvordan der findes noget der hedder "Premoddet" og kan fås i flere end ET eksemplar?

Umiddelbart kender jeg det ikke. Jeg går altid langt udenom den slags popsmarte kabinetter. :D

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 00:05:37
Svar/Indlæg:
2786/120
#Sajmon
Ved ikke hvorfor det bliver kaldt "premoddet"... Ved bare at det gør det.. :r
Jeg er ikke den største haj til alt det med modding af sider, vinduer osv, og kan godt lide, hvis der følger lidt blæsere med (læs, 10 tommelfingre :00 ), da jeg altså interesser mig mere for, hvordan jeg gør det indvendige bedre, end det udvendige... :r
Og da jeg i forvejen har et (alt for meget) "popsmart" kabi, faldt jeg over det der, da jeg synes det virker rimeligt stilrent, og falder i min smag... for ikke at snakke om de 5 blæsere igen :r :p

mVH.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 00:06:14
Svar/Indlæg:
3532/303
Hvis prisen alligevel godt må være så høj kan du jo kigge på et chieftec Mesh, måske et bravo ?
Synes generelt at det er et grimt kabinet du har fundet der, en ting er at der er lidt lys og noget, men at lave en farve forvirring af så olympiske dimensioner synes jeg godt nok er et faresignal.
Ikke noget der lever op til prisen synes jeg.
Alt dette er jo selvfølgelig en smagssag!

Mvh. Rage

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 00:08:06
Svar/Indlæg:
2786/120
Så skal det selvfølgelig lige nævnes at mit nuværende kabi er for lille til mig (læs, kabelrod og MEGET stor køler+GFX :00 :p ), og at blæserne larme af h*lvede til... da jeg gerne vil have et kabi med plads til nogle større, og flere, blæsere, synes jeg det er ok, hvis disse følger med... :r

MVh.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 00:09:25
Svar/Indlæg:
2786/120
#CR vil gerne, hvis prisen kan holdes på de 1000.- inkl. fragt.. :)
[EDIT]
Synes generelt ikke at der er farveforvirring, da det i det mindste er holdt i rødt, blåt og hvidt.. Og at det er rene farver uden for meget mønster (her tænker jeg tri-color blæsere mv.) :r

mVH.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 00:31:15
Svar/Indlæg:
3532/303
3 farver er 2 for meget i mine øjne, når vi snakker lys ihvertfald.
En kabifarve og måske en enkelt farve til fra leds.
I det chieftech mesh jeg omtaler er der plads til 2 x 120 mm og 5 x 92 mm. Det er et robust kabinet som mest af alt minder lidt om en æstetisk tank :)
Det der net i fronten er ikke noget billigt lorte pap, det er metal og det er alt i det kabi.
Kan somsagt kun anbefale det og det kan snildt fåes til under 1k.
Det er det eksakte kabinet som står her ved min side.
Kan sige at jeg pt kun har en "lysende ting" i mit kabinet. Det er en Coolermaster musketeer i sort som matcher ubeskriveligt godt ind i dette kabi, den blå farve er dejlig afslappet og har da bestemt også overvejet at anskaffe mig noget "mere blåt".

Mvh. Rage

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
13-06-2005 00:57:44
Svar/Indlæg:
15982/637
Toke for det første skal du vælge det kabinet DU kan lide ikke hvad andre kan lide, for det er jo ikke dem der skal sidde og kigge på det hver dag. Smag er subjektivt, og varierer fra person til person, så vælg det du finder smart og som du bliver glad af at have stående - hvad andre så mener kan du blæse et stort stykke :)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 01:17:03
Svar/Indlæg:
3346/81
Jeg synes Thermalrock trækker i den rigtige retning - personligt kan jeg bedre lide deres Eclipse serie - http://www.thermalrock.com/cha...

En form for Lian-Li med en fed design feature.

Og ellers er jeg da enig med #7 🙂

Tomgun

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 01:21:38
Svar/Indlæg:
1762/50
Godt Sagt Grippen90...

Det kunne ikke siges bedere!
:e

jrw

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2005 09:50:06
Svar/Indlæg:
371/31
Lad nu manden have sin smag! Hvis han kan lide kabinettet skal i da bare tie stille og svare på hans spørgsmål

Jeg kender ikke noget til airflowet i kabinettet, men 2x80mm 2x90mm bæsere kommer til at larme en del. Kig efter et kabinet med så mange 120mm blæsere som muligt.

Jeg har selv Lian Li PC-7 Scadinavian Edition. 700-800kr, 2x120mm blæsere. JEG kan lide at se på det og du kan finde det hos studiedata.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 12:24:02
Svar/Indlæg:
2786/120
#Rage, hvis du lægger mærke til det, vil du se, at det eneste lys i kabinettet er netop de blå LEDs oppe foran... ;)
Men bortset fra det, synes jeg da de Bravo kabinetter du henviser til virker ganske gode... Og der er jo masser af plads at lege med = endnu bedre airflow :)
Et lille link: http://www.edbpriser.dk/Listpr...

#10/Stryg
De kører, ifølge tweakup.dk, der har lavet en test af det, med ca. 1800rpms/stk, så tror ikke det er så slemt... kan i hvertfald ikke være værre end de 2x80mm jeg har i det her :00 ;)

MVH.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2005 12:44:02
Svar/Indlæg:
3532/303
#11 Hov, det ser jeg nu.
Fik af en eller anden grund bare indkodet at det røde på fronten også var noget lys af en art. Somsagt er det dog stadig for stor farve differens der er på det kabi, de lilla fan holdere, den blanke, det røde og så det blå lys.
Men som der står tidligere er det jo helt hvad ens smag er.
Jeg afholder mig også fra det kabinet fordi jeg simpelthen intet ved om hverken kabinettet eller producenten, Chieftec er kendt og har altid opholdt en standard, det aner jeg ikke om denne "nye" producent har. Man kan da kun håbe og forvente at det er kræs.
Mht. airflow på det der mesh/bravo, ud for HDD's er der også brackets til installation af blæsere, så der er ikke bare airflow fra front og så mod bagende. På højresiden er der plads til 3 x 92mm blæsere som er de ovennævnte HDD kølere, så er der nogen(2 x 92) i siden man som oftest åbner ved, og bagerst er der plads til 2 x 120. En over PSU(Vandkøling anyone ?) og en det vanlige sted ud for cpu og det stads.
Man skal gøre sig klart at man kan vælge kabinet ud fra et par simple regler:

1) Udseende/Premoddet effekt
2) Pris
3) Anvendelighed, køleegenskaber m.m.
4) Størrelse

Det mesh som jeg omtaler har et mere stilet design, ikke noget vildt indbygget, meget rent og urørt. Prisen er jo i forhold til ens egen holdning. Jeg synes prisen er helt perfekt til sådan et flot kabinet. Jeg har snakket lidt om kølemulighederne, de optiske drev er også ufattelig nemme at udskifte og montere. HDD's ligeså. Der sidder en "bjælke" hen over midten hvor de specielle skruer er monteret så man ikke skal have dem liggende i en skuffe ved siden af. Størrelsen er stor :D Den er en smule størrere end de største fra Dragon serien. Dette kabinet er lavet til at udnerstøtte SSI EEB 3.0 som er typisk Xeon mobos. Det kan selvfølgelig også køre med ATX :) Der er massere plads til at skære og modificere i dette kabinet, så der er også rum for ham/hende der har en lille casemodder gemt bag de duggede briller.

Så var der en lille gennemgang af et Chieftec Mesh:

Som sidste note skal det lige understreges at det er så individuelt som noget nu kan blive. Spørgsmålet er bare hvad man ønsker sig af et kabinet.

Mvh. Rage