Mod af Waterchill hoved + fjernelse af køler

Grafikkort d.  14. juni. 2005, skrevet af Abild
Vist: 290 gange.

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 16:53:40
Svar/Indlæg:
1287/32
Hey drenge og piger

Jeg er igang med at sette en comp med vandkøling sammen for en af mine venners far. Grafikkortet med tilhørende vandkølehoved volder mig imidlertid problemer,

Grafikkortet er et Palit 6800GT og kølerhovedet er standard waterchill med to huller.

Hovedproblemet er at kølerhovedet ikke passer til grafikkortet så min plan er at bore et par ekstra. Så jeg ville lige høre hvilken type bor jeg skal bruge, samt om der er noget bestemt jeg skal være opmærksom på når jeg borer i plexiglas?

Mit andet problem er at få fjernet standardkøleren fra kortet.
Jeg har fjernet de fire skruer og to plastiknitter der sidder i bunden af kortet som kan ses på dette billede.

Problemet er at køleren virker fulstendig urokkelig efter fjernelse af disse skruer. Jeg har talt med ejere af 6800 gt fra andre merker og jeg er blevet gjort opmærksom på at der under kølerens metalkappe med billede af nVidia havfruen på sidder flere skruer som holder køleren fast:

Desværre er skruene som holder metalkappen på plads placeret på denne måde:
og de er derfor umulige at få adgang til med en skruetrækker.

Mit spørgsmål er så om der, på palitkøleren, sidder flere skruer under kappen som er nødvendige at fjerne før køleren kan fjernes, eller om det bare er kølepasta/termisk tape som holder meget godt fast på køleren?

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 18:51:07
Svar/Indlæg:
2353/24
til det med at bore i plexiglas, der vil et alm. metalbor være fortrinligt, og køling burde ikke være nødvendigt, hvis du er opmærksom på at spånderne ikke smelter fast til boret.

du giver den bare masser omdrejninger og presser let på boremaskinen.

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 22:25:02
Svar/Indlæg:
1287/32
ok... Takker :)

Er der nogle der har noget input til mine andre spørgsmål?

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2005 17:58:39
Svar/Indlæg:
1287/32
op

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2005 18:45:17
Svar/Indlæg:
2029/63
Hvis det bare er et standard hovede fra asetek kan du altså godt få det på!!!

jeg har da mit siddene på 6800 Nu lige nu.