Hardware/Bios Problem

Diverse d.  15. juni. 2005, skrevet af wis
Vist: 154 gange.

wis
 
Overclocker
Tilføjet:
15-06-2005 21:41:33
Svar/Indlæg:
6/2
Hmm Det er nu et par dagen siden at jeg sad og spillede den nye BF2 demo, og pludselig fryser spillet og der kommer en masse underlige lyde ud fra min højtaller, nogen mærkelige scratsh lyde. Så lader jeg den stå lidt og jeg trykker på genstart knappen, så lukker den ned og så kommer der en blue screen hvor der står noget med BIOS Memory og fejl. Jeg fatter det ikke helt og trykker genstart igen, så kommer jeg ind i Windows igen og går ind i BF2 igen og spiller videre indtil der går lidt og spillet fryser igen. Jeg prøver så at genstarte igen og min computer lukker så helt ned. Der kom dog ingen bluescreen igen. Jeg prøver at starte den op og den starter men den kommer ikke videre end til noget som ligner normal start med sort baggrund og en masse hvid skrift og et firma logo men den stopper så her. Jeg slukker computeren. Men nu kan jeg på ingen måder tænde min computer igen. Jeg tog det for at være hardware fejl. Men intet af mit hardware ser ud til at være ødelagt og jeg har testet de enkle dele ud på andre computer. Har ingen anelse om hvad jeg skal gøre lige pt.

#10
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2005 21:43:23
Svar/Indlæg:
65/18
Prøv at bytte rammen med en anden.



Silverman
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2005 21:48:19
Svar/Indlæg:
1720/3
Jah det lyder som en meget god ide.. Skifte en efter en..

Eller lav evt. en clear cmos først



wis
 
Overclocker
Tilføjet:
15-06-2005 23:47:33
Svar/Indlæg:
6/2
Bytte rammen med en anden? Jeg har haft andre ram i og der sker ikke noget, jeg har også prøvet at bytte om på de ram jeg har med hinanden og sætte dem i forskellige dim porte.

Jeg har prøvet at lave en clear cmos og der sker ikke noget. Jeg har snakket med en som siger at det kan være min tændknap som ikke vil adlyde.





Silent
 
Skribent
Tilføjet:
15-06-2005 23:57:51
Svar/Indlæg:
3222/205
-> #3 Hvis din on/off knap ikke virker, kan du jo bruge en skruetrækker eller lign for at kortslutte de 2 pins.



jaec
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2005 00:16:07
Svar/Indlæg:
133/11
det kan også godt være din psu der laver nummer ;)