Ustabil Raptor??

Diverse d.  16. juni. 2005, skrevet af sesam
Vist: 256 gange.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2005 20:27:06
Svar/Indlæg:
2516/381
Hej..

Har lidt problemer med mine raptor diske..

Kører raid 0 på et abit ic7 max3, det har kørt fint i ca 2-3 måneder.

Men så i går aftes kunne jeg høre den ene disk (ved ikke hvilken af dem) spine op og ned, tænkte ikke videre over det..

Men så i dag, genstartede win, og under load hvor den skriver det med raid osv, stor der at de ikke var boot able. den kunne se dem begge, men kunne altså ikke starte fra dem, gik ind i raid menu'en, hvor den spurgte om de var en del af et raid area, det svarede jeg ja til. og kunne nu komme ind i win (køre xp pro)
Men ingen programmer kunne starte.

Lavede en format c. og det hele virkede igen.. men efter en genstart samme fejl, de kunne ikke boote..

Hvad gør jeg???

Hvordan finder jeg ud af hvilken der skal sendes ind???

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2005 21:21:48
Svar/Indlæg:
2958/84
hej
jeg har 2*Raptor 36 Gb har aldri haft prob. med dem, det eneste jeg har prob. med er Win XP og ja jeg kan godt følge dig at det kan se ud som disk prob. men jeg tror det er win xp, slut med fordomme, prøv at kontroler power stikkene

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2005 22:03:15
Svar/Indlæg:
4112/53
#1 Forskellen mellem XP home og XP pro, er "kun" at der er flere netværksdrivere, der bliver installeret sammen med XP pro (i forhold til Home), og dermed er det næppe det der er problemet.

"0 Det tyder på én af følgende 3 ting:
1) en af Raptor'ene er defekte.
2) Din RAID controller er deffekt
3) Dit OC er for "stort".

Kirk

Superbruger
Tilføjet:
16-06-2005 22:42:11
Svar/Indlæg:
54/0
Det lyder trist med harddisk problemer x(

Jeg har en tilføjelse til #2, en "træt" strømforsyning kan give samme symptomer - det er dog underligt med forskellen på de to diske :00 -> Hvordan er diskene tilsluttet? direkte fra strømforsyningen eller vi nogle konvertere eller ystik... ?

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2005 21:21:23
Svar/Indlæg:
2516/381
Diskene er sat til med ystik..

Har altid kørt raid 0 uden problemer..

Har kørt i et år med 2 120gb wd sata diske.
og skiftede så over til 2 36gb raptor diske her for 3 måneder siden, har kørt fint indtil nu.

Så stårt lidt på bar bund

Men Vil prøve at pille den ene disk fra også kun køre med en disk, og så lytte til om den spinder op og ned,, og efter et stykke tid så prøve med den anden, så burde jeg jo kunne finde ud af om det er en afdiske det er galt med..

For håber da ikke det er bundkortet der er gået sig en tur :x