Hvad er forskellen på de tp CPU'er ? Ved at de ikke har samme L2 Cache, men gør det virkelig så meget ? Hvis man nu hovedsageligt skal bruge CPU'en til gaming hvilke en af disse 2 er så bedst ?
#0 jeg er ikke helt med ... du skriver AMD Athlon.. og venice... øhh
men jeg kan da forklare dig forskellende...
Altså AMD64 venice har lige så store level 1 og 2 cache som AMD XP barton har eneste forskel fra en barton til en venice er at venice´en har SSE3 + er lavet på 0.09micron =lavere watt forbrug samt lavere varme udvikling og ud over det så har Venice 64bits understøttelse samt indbygget memcontroler og bruger sokket 939 som har Hypertransport en forstørret FSB... ellers er venice 100% identisk med en barton (400fsb)... altså faktisk samme 400Mhz fsb i selve cpu´en... men mod en stadart athlon XP har den dobbelt så stor level 2 cache... og det gør utroligt meget... samt at den har alle de fordele jeg nævnte ovenover men fra barton til XP er der kun 2 forskelle så vidt jeg ved...
1. dobbelt så stor level 2 cache...
2. højere standart FSB... XP har 266(133) barton har 333(166) og i de største udgaver 400(200) ...
#1+2 hvorfor laver du konstant dobbelt post lige for tiden kan du ikke lave svar nok og er du derfor begynd at dobbelt poste... det er FANME at synke for lavt.... damm du må da ha ondt af dig selv... x(
#5 forskellen er udelukkende mængden af level 2 cache... og det vil sige kortvarig hukommelse... der har Sandeigo´en dobbelt så meget = den er noget bedre clock for clock end en venice... hvor meget bedrer ved jeg ikke men noget... du ka jo tjække THG de har lavet en cpu tabel over hvordan nogle cpu´er yder i en bestemt mængde test... og san diego´en er jo = FX`er... bare ved lidt lavere mhz... men de clocker ofte op over de mhz alligevel... dog blir San diego´en lidt varmere end en venice ved samme v-core og Mhz...
Men forskellen på de to CPU'er er kun L2 Cachen ?? Hvorfor har AMD lavet 2 CPU'er med forskellig L2 Cache ? Er det ikke bare at få fat i den med mest L2 Cache ? Så er der vel ingen grund til at lave en med det halve :S Eller..