Superbruger
Tilføjet:
18-06-2005 16:58:27
Svar/Indlæg:
516/25
Hey alle
Det er efterhånden ret lang tid siden jeg sidst viste mig herinde. Før i tiden fulgte jeg meget med i udviklingen inden for hardwaren, vidste lige hvad det nyeste og bedste var osv. Det har jeg desværre ikke haft tiden til siden jeg forlod sitet herinde, og nu står jeg på bar bund da jeg skal have fornyet min PC. Min nuværende PC er meget støjende, og det er et krav at den nyeste - omend ikke 100% stille - ihvertfald er meget lydløs.
Jeg håber at i kan hjælpe mig med en bekræftelse af om ikke mit udvalgte setup vil være godt nok. Med hensyn til GFX kort der står jeg på bar bund. Jeg har før i tiden sværget til nVidia kort, men jeg fornemmer at Radeon er vejen frem. Det er et krav at der skal være to DVI porte på kortet, en DSUB-DVI adapter er ikke godt nok.
Jeg har PSU, DVD, Diskette, Tastatur osv i forvejen. Jeg må desværre skuffe jer, men overclocking er ikke et issue, den skal bare køre stabilt og hurtigt.
Kabinet
810752 Chieftec Mesh LCX-01SL-SL-B, 410Watt
Mit nuværende kabinet er et lettere modificeret Xaser pop kabinet. Det er jeg blevet træt af, for det først er det grimt, for det andet er det alt andet end lydløst.
CPU
320933 AMD Athlon64, 3500+, S939, BOX, Venice
Før i tiden var jeg tro imod Intel, men jeg synes de har skuffet meget med deres seneste produkt lanceringer.
Mobo
310808 Asus A8N-SLI/Premium, nForce4, S939
Dette er et af de områder hvor jeg også er helt på bar bund. Jeg vil ikke spare på motherboardet da jeg har erfaret at et kvalitets motherboard betaler sig af i længden. Der skal være mindst 3 PCI slots.
RAM
350637 Corsair TwinX1024-3200XLPRO, 2x512 MB (CAS 2-2-2-5)
Dejligt hurtig ram, 1GB burde være nok.
HD
420243 Western Digital 740GD, SATA 74GB, 10K (Raptor)
HD'en skal køre system, og applikations drev. Al fillagring osv foregår på en ekstern Maxtor.
GFX
340937 HIS Radeon X850XT-PE IceQ II 256MB PCI-E
Tak for al hjælp!