Køb af PC

Diverse d.  18. juni. 2005, skrevet af Orca
Vist: 248 gange.

Orca

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2005 16:58:27
Svar/Indlæg:
516/25
Hey alle

Det er efterhånden ret lang tid siden jeg sidst viste mig herinde. Før i tiden fulgte jeg meget med i udviklingen inden for hardwaren, vidste lige hvad det nyeste og bedste var osv. Det har jeg desværre ikke haft tiden til siden jeg forlod sitet herinde, og nu står jeg på bar bund da jeg skal have fornyet min PC. Min nuværende PC er meget støjende, og det er et krav at den nyeste - omend ikke 100% stille - ihvertfald er meget lydløs.

Jeg håber at i kan hjælpe mig med en bekræftelse af om ikke mit udvalgte setup vil være godt nok. Med hensyn til GFX kort der står jeg på bar bund. Jeg har før i tiden sværget til nVidia kort, men jeg fornemmer at Radeon er vejen frem. Det er et krav at der skal være to DVI porte på kortet, en DSUB-DVI adapter er ikke godt nok.

Jeg har PSU, DVD, Diskette, Tastatur osv i forvejen. Jeg må desværre skuffe jer, men overclocking er ikke et issue, den skal bare køre stabilt og hurtigt.

Kabinet
810752 Chieftec Mesh LCX-01SL-SL-B, 410Watt
Mit nuværende kabinet er et lettere modificeret Xaser pop kabinet. Det er jeg blevet træt af, for det først er det grimt, for det andet er det alt andet end lydløst.

CPU
320933 AMD Athlon64, 3500+, S939, BOX, Venice
Før i tiden var jeg tro imod Intel, men jeg synes de har skuffet meget med deres seneste produkt lanceringer.

Mobo
310808 Asus A8N-SLI/Premium, nForce4, S939
Dette er et af de områder hvor jeg også er helt på bar bund. Jeg vil ikke spare på motherboardet da jeg har erfaret at et kvalitets motherboard betaler sig af i længden. Der skal være mindst 3 PCI slots.

RAM
350637 Corsair TwinX1024-3200XLPRO, 2x512 MB (CAS 2-2-2-5)
Dejligt hurtig ram, 1GB burde være nok.

HD
420243 Western Digital 740GD, SATA 74GB, 10K (Raptor)
HD'en skal køre system, og applikations drev. Al fillagring osv foregår på en ekstern Maxtor.

GFX
340937 HIS Radeon X850XT-PE IceQ II 256MB PCI-E

Tak for al hjælp!

vinz

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2005 17:08:45
Svar/Indlæg:
836/54
ja det ser da meget fint ud bare lige bortset fra kabinettet og det skifter du bare ud med et stacker

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2005 17:09:20
Svar/Indlæg:
6899/119
A8N-SLI har en chipset blæser der larmer som en jetjager, men det har asus tænkt sig at afskaffe...ved ikke om det er sket endnu

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2005 17:14:01
Svar/Indlæg:
2732/41
2# Der er kommet et A8N med den der Heatpipe på EDBpriser :)

0# Stock kølern er rigtig god og lydlæs, ellers tag en Coolermaster Hyper48 istedet for den NorthQ

the

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2005 17:21:44
Svar/Indlæg:
1019/119
http://www.edbpriser.dk/Listpr... mobo
http://www.edbpriser.dk/Listpr... cpu
http://www.edbpriser.dk/Listpr... cpu-køler
http://www.edbpriser.dk/Listpr... ram
http://www.edbpriser.dk/Listpr... gfx
http://www.edbpriser.dk/Listpr... kabinet
http://www.edbpriser.dk/Listpr... PSU
jeg ved godt du ikke skal oc'e men jeg syntes aligevel du skal vælge et DFI mobo da de laver de bedste mobo syntes jeg.
og den HD du har valgt er okay. det kabinet du har valgt kender jeg ikke men jeg syntes aldrig det er nogle gode PSU'er der er med så jeg syntes helt klart vælg et andet kabinet og så vælg en PSU ved siden af. gamer du meget eller ikke for så syntes jeg lige så godt du kan vælge et dyre X800XT eller X850XT hvis du gamer meget men hvis du ikke gør syntes jeg du skal vælge et geforce 6600gt

The name 8)

Orca

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2005 17:22:46
Svar/Indlæg:
516/25
Stacker ser meget lækkert ud, men jeg har ikke umiddelbart brug for et maxi tower. Er der nogen fordele ved det, ud over udseendet og størrelsen?

Jeg opgraderer til premium modellen.

Det ser ud til at være premium modellen, den snupper jeg i stedet.

Jeg opdaterer lige den originale post med de nye emner.

Orca

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2005 17:32:50
Svar/Indlæg:
516/25
Jeg har en lydløs PSU allerede, så PSU'en der måtte følge med, den ryger bare hen i reservedels skabet.

Mht gaming så er det ikke det vigtigste. Det jeg gamer stiller ikke de store krav til GFX kortet, men jeg vil alligevel have muligheden for at køre tung 3D, for man ved aldrig.

Jeg har opdateret posten med nyt GFX kort.

ubehagelig

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2005 17:39:49
Svar/Indlæg:
192/9
Tag en gang og kig på Coolermaster's kabinetter.

Jeg tror, du vil finde et, du kan lide.

Kvaliteten er i orden og de er mindre poppede og se på, og byggekvaliteten er i orden (så hvis noget skinner på billedet, så er det ikke bare "skinnende plastik").

De er gode at arbejde med på samme måde som Antec/Chieftec er det. Desuden er prisen i orden.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2005 17:41:02
Svar/Indlæg:
2870/65
Hey Orca.

Jeps, det er et stykke tid siden man så dig her på siden.

Du er har da ikke helt tabt fornemmelsen for hvad der er godt, men alligevel:

1. Som tidligere nævnt, skal du sørge for at købe dig en seperat PSU. Kan stærkt anbefale Cill inovation 510. Den er kraftig og lydløs...og så er den utroligt billig i forhold hvad den yder. Har desuden 20-24 pins omformer stik.

2. CPU ser fin ud..også til en billig penge, set i forhold til f.eks. en X2 cpu.

3. Mobo...hmmm. Synes at DFI laver bedre boards end Asus...Asus har jo aldrig været kendt for at lave boards som er vanvittigt OC-venlige. Asus har det med at satse på stabile boards med mange features frem for ydelse.

4. Jeg skal ikke kunne sige om Hyper 48 er bedre end f.eks. Zalman 7000 cu, men North Q´en skulle efter sigende ikke være bedre end Zalman´en.

(Bruger selv Zalman på en s939 90nm 3200+ med 2 120 mm Papst kabi-blæsere - en i bund og en i top - som holder min cpu nede på 32 grader Idle. Et resultat jeg selv er rimeligt glad for, som samtidigt er støjsvagt). Har så samtidigt sat en Zalman 7700 cu på mit GFX, plus Zalman passiv køler på NB.

5+6 Kan jeg ikke udsætte noget på. HDD bruger jeg selv, så det bliver svært at anbefale andet. :e

Orca

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2005 18:00:43
Svar/Indlæg:
516/25
Mht CPU så har jeg en Chill Innovation i forvejen, godt nok 400w modellen, men monstro om det ikke også er nok?

Jeg har hørt et par nævne DFI, men når det kommer til stabilitet er de så bedre? Jeg skal ikke overclocke så meget som en enkelt %, det skal bare køre 100% stabilt.

Jeg har besluttet mig for at køre med stock køleren, så må jeg se om den er for larmende, den kan altid skiftes ud uden større besvær.

Af CM's kabinetter et Stacker egentligt det eneste jeg virkelig kan li, men det er et maxi kabinet. Deres Centurion kan også godt gå an, jeg synes bare at Chieftec's ser ud til at være lavet med støjsvaghed i tankerne, fjeddermonterede HD's osv.

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2005 18:13:20
Svar/Indlæg:
2732/41
9#

Ang DFI nForce4 stabilitet, De boards er Lavet til overclocking,
det siger vidst alt :)

Tag hellere Asus,

palle

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2005 18:43:25
Svar/Indlæg:
2307/37
Jeg har endnu ikke hørt om et NF4 bundkort, der har vist nogen former for ustabilitet ved stock hastighed. Så når der ikke skal overclockes, så vælg det, der passer dig bedst ud fra pris og features...