Hej. Er i gang med at OC´e mit system, men det undrer mig at cpu´en ikke bliver varmere.
har en AMD AThlon64 2.0 ghz @ 2.5 ghz, har givet den lidt mere strøm, men idle temp´en ligger omkring 40 grader, og load ligger på max 50. samme temp som den også ligger på ved 2.2 ghz.
nogen der har en idé om hvorfor den ikke bliver varmere? det er kun 5 grader højere både på idle og load end hvad den kører på 2ghz.
har tænkt mig at hive den så højt op som overhovedet muligt, men hvad er max jeg må give denaf spænding - både på cpu og ram? hvad ansees for at være max temp på cpu´en?
hvis jeg har den stående på standard vcore og hæver fsb´en, så ryger temp´en ret meget op. hvis jeg samtidig giver den mere strøm, men samme fsb, eks 220 mhx, så falder temp´en!
den bliver sjovt nok varmere på 2.2 ghz end på 2.5 ghz. samme vcore, men højere fsb.
4# ja, det ville jeg jo også mene, og det sker for så vidt også, men hvis den får en given spænding, og jeg sætter fsb´en til 220, så bliver den ret varm (ca 50 c), men hæver jeg fsb´en til eks 250 fsb, falder temp´en.....ret underligt.
Køb en standalone-probe med display.. Dem studiedata har..
Så ofrer du garantien på cpu'en, ved at hive HS af din cpu, lave et hak i HS, så proben kan komme ind og ligge helt op af coren.. ikke PÅ den, men lige akkurat vedsiden af den.. sådan at den rører siden af core..
Ved den lejlighed kan man vel evt lige smide noget bedre pasta mellem core og HS (hvis dette giver lidt mere oc.. hvad ved jeg )...
Ja.. som #10 siger så fix en probe fra studiedata - mener de koster 79,-... dog synes jeg ikke du skal ofre cpu'en, men blot sætte den så tæt op ad HS...